Tine stresul sub control

7 septembrie 2006

Stresul este inamicul numarul unu al fiecarui angajat. Normal ca acesta ne afecteaza puternic. Putem elimina toate cauzele de stres la munca? Nu!, si e un lucru bun ca nu o putem face. Avem nevoie de un nivel de stres in vietile noastre pentru a ne face sa actionam, sa ne arate ce suntem capabili si sa ne creasca performanta. Trucul este in a-l tine sub control in loc de a va lasa coplesiti. Specialistii de la firmele de recrutarea fortei de munca, in urma unor analize efectuate, au gasit cateva consideratii in vederea mentinerii stresului sub control.

Luati in considerare sugestiile de mai jos:

1. Respirati adanc
Luati o pauza. Pauzele scurte si frecvente in cursul zilei, in care sa respirati adanc, sa va relaxati mintea, prevenind acumularea stresului.

2. Cunoaste-ti inamicul
Ce va streseaza? E job-ul dvs? Viata de acasa? O relatie? Fara a sti exact cauza problemei e putin probabil sa o puteti rezolva. Daca aveti dificultati in identificarea sursei stress-ului cautati sprijin din partea unei persoane calificate.

3. Miscare
Incepeti sa faceti exercitii fizice. Va ajuta sa eliberati endorfine, care vor reduce stresul.

4. Treceti mai departe
Recunoasteti lucrurile pe care le puteti controla si lucrurile pe care nu le puteti. Faceti o lista cu aceste doua categorii. Incepand cu azi, faceti un pact cu dvs. si nu va mai stresati cu lucrurile pe care nu le puteti influenta.

5. Bucurati-va
Notati-va toate realizarile si bucurati-va pentru ele. Stabiliti scopuri pe termen scurt si simtiti satisfactia de a le atinge.

6. Dezvoltati o carapace
Nu luati personal orice critica pe care o primiti. Priviti la comentariile negative ca si constructive, criticism care va permite sa va imbunatatiti munca. Daca totusi criticile sunt abuzive (de ex. un sef care urla la dvs. sau foloseste un limbaj vulgar), discutati problema cu managerul dvs. sau cu departamentul de resurse umane.

7. Impartiti greutatile
Delegati sau impartiti munca oricand aveti ocazia. Nu va lasati prins in capcana de a gandi ca sunteti singura persoana in stare sa faca o munca. Colegii si seful s-ar putea sa creada acelasi lucru.

8. Nu faceti din "munca" un cuvant urat
Stresul la locul de munca se aduna cand mintile noastre sunt concentrate permanent la lucru. Asigurati-va echilibru in viata. Faceti-va timp pentru familie, prieteni, hobby-uri, si, cel mai important, a va distra.

9. Cunosteti-va drepturile
Cititi regulamentele interne si legislatia in vigoare si pastrati-va mereu la zi.

Desi e important sa invatam sa ne controlam stresul la munca, uneori are sens sa ne gandim la un loc de munca mai bun. Cum sa determinati daca e timpul sa faceti pasul inainte? Veti sti ca e timpul atunci cand:
- ati incercat toate modalitatile pentru a rezolva situatia, si nu ati realizat nimic
- seful dvs. va intimideaza, nu va respecta sau are o comportament urat fata de dvs
- sunteti atat de plictisit de job incat sunteti epuizat la sfarsitul zilei. Daca nu aveti o cariera care sa va stimuleze sa cresteti profesional poate e timpul sa cautati un job mai interesant.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro