Programul de sustinere a investitiilor, solicitat de 500 de firme intr-o zi

3 august 2006

Mai mult de 500 de firme au raspuns tentatiei de a apela la "Programul national multianual pe perioada 2002 - 2006 de sustinere a investitiilor realizate de catre intreprinderi nou-infiintate si microintreprinderi, precum si a investitiilor de modernizare si retehnologizare a intreprinderilor mici si mijlocii". Solicitarile au fost facute inca din... 31 iulie, prima zi in care a demarat acest program, care este derulat de Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie.

Bugetul alocat pentru anul acesta este de 44,525 milioane lei (RON), principiul de accesare fiind "Primul venit, primul servit". Autoritatile anunta ca vor fi finantate prin program doar acele dosare care contin integral documentele publicate pe site-ul ANIMMC: www.animmc.ro, la sectiunea Programe - Programe 2006. Totodata, firmele care pot beneficia de acesti bani, trebuie sa aiba unul dintre obiectele de activitate (Coduri CAEN), care sunt agreate in Program si care respecta prevederile publicate pe site-ul institutiei.
 
Cum te inscrii la program
 
Cei interesati isi pot inregistra dosarele in perioada 31.07.2006 - 25.08.2006, intre orele 8.30-16.30. Dosarul poate fi depus personal sau prin posta, cu specificatia: pentru Comitetul de Evaluare al Programului de Investitii, la sediul ANIMMC, din str. Poterasi nr. 11, sector 4, Bucuresti, cod postal 040263. Acesta va contine doua plicuri: cu acte solicitate de ANIMMC si acte solicitate de Banca Comerciala Carpatica SA. Inregistrarea documentelor se face in ordinea sosirii, in Registrul special al Programului, iar pe setul de documente se pune stampila de inregistrare „ANIMMC pentru programe" pe care se trece data, ora, numarul de inregistrare din Registrul special al Programului si numele celui care a inregistrat. In final, solicitantul care va depune personal plicul, va primi un bon cu stampila de inregistrare „ANIMMC pentru programe" pe care se va trece numarul de inregistrare in Registrul special al Programului, data si ora inregistrarii, persoana care a inregistrat.
 
Programul are ca obiectiv sustinerea investitiilor realizate de intreprinderile nou-infiintate, precum si de intreprinderile mici si mijlocii (IMM) in sectoarele economice prioritare. Se mai are in vedere cresterea volumului de activitate si a competitivitatii IMM-urilor. Administratorul Programului este ANIMMC, iar derularea acestuia se realizeaza prin intermediul Bancii Comerciale Carpatica, care a fost selectata prin licitatie publica deschisa.
 
Beneficiarii
 
La acest program isi pot depune dosarele intreprinderile nou-infiintate, microintreprinderile, precum si intreprinderile mici si mijlocii care indeplinesc cumulativ anumite criterii de eligibilitate. De exemplu, Grandul sau Ajutorul Financiar nerambursabil (AFN) poate fi acordat unui beneficiar eligibil in cazul in care nu poate depasi echivalentul in RON a 10.000 euro, pentru intreprinderi nou-infiintate si microintreprinderi (exclusiv taxa pe valoarea adaugata). In acelasi timp, nu poate acoperi mai mult de 60% din valoarea proiectului de investitii.

Se mai acorda in cazul intreprinderilor mici si mijlocii care nu pot depasi echivalentul in RON a 50.000 euro (exclusiv taxa pe valoarea adaugata). Si in acest caz, firma nu poate acoperi mai mult de 60% din valoarea proiectului de investitii.
 
Ajutor financiar in procente
 
Odata ce dosarul a fost acceptat, banca va acorda beneficiarului un credit de finantare pe termen mediu sau lung, care va acoperi minim 25% din valoarea proiectului de investitii. In schimb, contributia proprie a acestuia trebuie sa fie de minim 15% din valoarea proiectului de investitii, in natura sau in numerar.
 
Ajutorul financiar poate fi utilizat pentru achizitionarea de active corporale si necorporale de tipul: terenuri, cladiri, constructii, masini, utilaje si echipamente, mijloace de transport de marfuri, brevete de inventie sau licente. Banii mai pot fi utilizati pentru constructia, reconstructia, extinderea sau modernizarea de active corporale direct legate de realizarea proiectului de investitii.
 
Atentie insa, se pot finanta numai achizitiile de masini, utilaje, echipamente, mijloace de transport de marfuri care sunt noi (nu second-hand). Trebuie sa aveti in vedere si faptul ca o intreprindere poate accesa o singura data acest program.
 
De mentionat ar mai fi faptul ca beneficiarii programului sunt obligati sa raporteze trimestrial, prin transmiterea catre ANIMMC a formularului de raportare tehnica si financiara prevazut in anexa nr. 2 la prezenta procedura, timp de cinci ani.

Nicoleta Margineanu
[email protected]

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro