Primaria si ANAT vor sa faca Bucurestiul o destinatie turistica

14 septembrie 2007

Primaria Capitalei, impreuna cu Patronatul Agentiilor Nationale de Turism (ANAT) au stabilit, joi, o strategie comuna pentru transformarea Bucurestiului in destinatie turistica de importanta deosebita pentru vizitatorii romani si straini. Se intentioneaza identificarea celei mai bune formule pentru crearea unui organism de tip parteneriat public-privat care isi doreste promovarea Bucurestiului ca destinatie turistica.

Pentru indeplinirea acestui obiectiv, la nivelul primariei Municipiului Bucuresti s-a infiintat Comisia de Dezvoltare Turistica care impreuna cu agentii economici din turism vor stabili un program care sa aiba in vedere in primul rand: infiintarea unui centru de informare turistica in zona centrala a Bucurestiului; instalarea de panou cu harti ale orasului cu precizarea punctului in care se afla amplasate principalele obiective turistice, organizarea unui traseu de vizitat orasul cu autocarul pe trasee prestabilite; refacerea rapida a Centrului vechi, ca zona pietonala cu magazine, terase, cafenele si alte actiuni culturale care sa atraga turistii. Pentru moment, ca urmare a infrastructurii la care se lucreaza, cei doi parteneri au decis sa se axeze pe turismul de week-end.

"Bucurestiul are nevoie sa devina o destinatie turistica si are toate conditiile pentru aceasta. Nu trebuie sa ramana numai un oras deschis turismului de business, a declarat Adriean Videanu, primar general al Capitalei, in cadrul unei conferinte de presa.

Capitala Romaniei este recunoscuta drept o destinatie in dezvoltare pentru turismul de afaceri. Un studiu recent de piata realizat de o firma de consultanta, arata ca orasul Bucuresti are o rata medie de ocupare a hotelurilor in week-end de 45 la suta, fiind una dintre cele mai slabe din Europa Centrala si de Est.

"Din pacate Bucurestiul nu se afla pe harta oraselor turistice europene. Oferta de transport pentru Capitala a crescut semnificativ fata de anii anteriori insa evenimentele culturale sportive dar si de alta natura, care sunt tot mai frecvente, nu sunt si suficient de promovate", a subliniat Dragos Nastasiu, presedintele Patronatului Agentiilor Nationale de Turism (ANAT).

"Primaria Capitalei nu va deveni un agent turistic ci va pune la dispozitie infrastructura necesara pentru promovarea turistica a Bucurestiului. Suntem interesati nu sa marim taxele si impozitele ci sa gasim surse alternative de alimentare a Bugetului Local si acestea pot fi din turism", a precizat primarul general al Capitalei.

 

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro