Doar 1 din 5 newslettere sunt deschise si citite, in Romania

1 august 2007

Potrivit unui studiu al companiei White Image, ziua de miercuri este cea mai buna pentru furnizorii de newslettere, aceasta avand cea mai mare rata de deschidere si de clickthrough (accesari pe newsletter). Raportul “Inside” prezentat anual de White Image arata ca miercurea este cea mai buna zi, timp de sapte luni pe an, de trimis newslettere. In lunile de concediu, ziua de miercuri insa este devansata de prima zi a saptamanii la capitolul deschidere, dar nu-si pastreaza pozitia cand vine vorba de ratele de click-uri pe newsletter.

Altfel spus, lunea, abonatii la newslettere, care dupa estimarile companiei White Image sunt de aproape un milion, deschid newsletterele in prima zi din saptamana, dar nu sunt prea curiosi sa si citeasca informatiile din acestea. Pentru lunile septembrie-decembrie, zilele de luni si vineri inregistreaza cele mai bune rate de click-uri pe newslettere, arata studiul companiei White Image.

Compania White Image a realizat, pentru al doilea an consecutiv, un studiu privind felul in care au fost citite newsletterele in Romania in 2006. Raportul Inside a fost realizat pe baza monitorizarii a 879 de newslettere, insumand 11 milioane de e-mail-uri si arata ca rata deschiderii a fost de 21,88%, ceea ce inseamna ca doar 1 din 5 newslettere trimise anul trecut a fost citit. Procentajul este si mai redus cand vorbim de accesarea link-urilor primite in continutul mesajului (rata de clickthrough), aceasta fiind de doar 7,47%. Dintre destinatarii care acceseaza link-urile, mai mult de o treime (34,25%) citesc macar un articol, cei mai multi citind, in medie, doua.

Studiul celor de la White Image mai arata ca newsletterele companiilor din sectorul IT au inregistrat cea mai mare rata de deschidere, de aproape 50%. Ei au observat ca abonatii sunt mult mai interesati de ceea ce se intampla in acest sector fata de cel al publishingului, care a inregistrat o rata de putin peste 20%.

Adica? Newsletterele ziarelor si revistelor sunt mai putin interesante pentru abonati. Sectoarele financiar-bancar, auto si servicii puncteaza si ele la capitolul rata de deschidere mare a newsletterelor. Abonatii newsletterelor din domeniul financiar-bancar au acordat mai multa atentie continutului in a doua jumatate a anului. In al treilea trimestru al lui 2006, aproape jumatate dintre clienti au dat cel putin un click in continutul newsletterului.

Compania White Image gestioneaza un volum de peste 15 milioane de e-mailuri anual. In 2005, WhiteImage a realizat singurul studiu autohton privind modul de citire a newsletterelor. Portofoliul White Image cuprinde: Zapp, Renault, Seat, Panasonic, Media Galaxy, Altex, Orion, Lindab, Valrom, Qualians, Bancpost, Bursa Romana de Marfuri, Farmaciile Dona, Business Edu, Netbridge.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro