Carte de cartier - liant intre cultura oficiala si cea urbana

30 iulie 2007

Fundatia RTC lanseaza campania Carte de Cartier, o serie de programe culturale si sociale cu rolul de a intermedia intre cultura oficiala, recunoscuta, si cultura urbana, neoficiala. Crizele sociale si economice postdecembriste au provocat si crize culturale. Traim in culturi diferite care, aparent, nu pot comunica. Este cazul culturilor urbane, adesea necunoscute si respinse pe nedrept. Companiile reprezinta forme de cultura. Companiile stabile construiesc stabilitate si pentru comunitatile din jur. Grupul RTC a ajuns la un grad de dezvoltare si maturitate care ii permite sa inteleaga nevoile sociale ale comunitatilor si sa genereze stabilitate pentru acestea. Grupul RTC isi asuma rolul de cetatean corporatist creand forme de comunicare intre cultura urbana si cultura oficiala. Acesta este obiectivul campaniei de responsabilitate corporatista Carte de Cartier.

“Traim continuu la granita dintre doua forme de cultura diferite, izolate una de cealalta si aparent incompatibile. Pe de o parte, cultura traditionala, oficiala, care este recunoscuta, expusa, apreciata. Pe de alta parte, cultura urbana, a suburbiilor, o cultura neoficiala, underground, respinsa, adesea necunoscuta si neinteleasa. Aceasta este o cultura asociata, adesea pe nedrept si exagerat, cu fenomene precum delincventa juvenila, consumul de droguri, bandele de cartier, manelele, analfabetismul,” considera Mariana Mihai, Presedinte al Consiliului Director al Fundatiei RTC.

Campania Carte de Cartier are tocmai rolul de a arunca punti intre cele doua forme de cultura. Campania va functiona ca un intermediar, ca un interpret sau mijlocitor intre cele doua culturi. Prin programe precum Scoala de Vara, Intalnirile de Duminica ori Calatorie in Casa Melcului, campania disemineaza forme de cultura oficiala in interiorul culturii neoficiale. Pe de alta parte, campania isi propune sa preia si sa valorifice ceea ce este autentic valoros in cultura urbana. Campania va utiliza spatii conventionale, precum muzeele, si va crea spatii neconventionale in care cele doua culturi sa se intalneasca si sa comunice.

Campania Carte in Cartier isi propune sa transmita mesaje precum:
- Cultura urbana nu este neaparat o cultura inferioara.
- Cultura urbana este compatibila cu cultura oficiala.

Cultura oficiala si cultura neoficiala sunt, de fapt, doua chipuri ale aceluiasi lucru – forme de expresie artistica si sociala contemporane. Ele trebuie, deci, sa comunice.

Ne propunem, declara coordonatorii campaniei, sa identificam copiii cu potential din toata tara, copii lipsiti de posibilitati materiale, si sa sustinem pe termen lung educatia si dezvoltarea lor. Proiectele pe care le desfasuram au o dubla dimensiune, socio-culturala: proiecte educative pentru copii si tineri, tabere de creatie pentru copiii talentati, concursuri organizate la muzeele din toata tara.”

Despre Fundatia RTC
Fundatia RTC a fost infiintata in aprilie 2005 de catre membrii fondatori Octavian Radu, Fondator al RTC Holding, si Anca Radu, Presedintele Diviziei Diverta din cadrul RTC Holding. "Avand sprijinul unui grup economic puternic, Fundatia RTC si-a propus sa se implice in cresterea gradului de cultura si civilizatie a comunitatilor in care traim si ne desfasuram activitatea de zi cu zi", declara Octavian Radu.
 

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro