Orange si WWF lanseaza in premiera eticheta ecologica pentru telefoane

15 decembrie 2010

Orange si WWF (World Wide Fund for Nature) anunta lansarea in premiera nationala a unui sistem de etichetare ecologica care evalueaza performanta de mediu a telefoanelor. Sistemul de etichetare este similar celor folosite pentru automobile sau pentru alte aparate electrocasnice, dar este o noutate pe piata de telecomunicatii din Romania.
Pe langa caracteristicile tehnice, pret sau design, cei care doresc sa isi achizitioneze un nou model de telefon vor putea de acum inainte sa faca selectia si in functie de impactul aparatului asupra mediului. In magazinul online Orange, la sectiunea terminale, clientii pot afla, de exemplu, care sunt emisiile de CO2 generate de un anumit model, ce eficienta energetica are acesta, in ce masura poate fi reciclat sau care sunt eforturile facute de producatori pentru a limita folosirea substantelor periculoase care pot prezenta un risc pentru oameni si mediu.

 

Evaluarea telefoanelor are la baza 5 indicatori, luandu-se, totodata, in considerare principalele etape din ciclul de viata al produsului: fabricare, transport, functionare. Cei 5 indicatori (,,limitarea emisiilor de dioxid de carbon”, ,,eficienta energetica”, ,,conservarea resurselor naturale”, ,,reciclare”, ,,productie eco-responsabila”) sunt centralizati intr-unul singur, denumit ,,performanta de mediu”. Cu cat acest parametru are o valoare mai mare, cu atat telefonul are un impact mai redus asupra mediului. Clientii pot vedea si in magazinele Orange, pe eticheta telefoanelor, care este valoarea „performantei de mediu„. Sistemul de evaluare ia in calcul informatiile oferite de producatorii de terminale si este realizat de BIO Inteligence Service , o companie cu experienta in masurarea performantei de mediu.

 

Catalina Pislaru, CSR Officer a declarart: “Prin lansarea proiectului de etichetare ecologica impreuna cu World Wide Fund for Nature, una dintre cele mai mari si eficiente organizatii internationale independente care deruleaza proiecte pentru conservarea naturii, reusim sa oferim clientilor Orange sansa de a lua o decizie responsabila atunci cand achizitioneaza un nou telefon. De asemenea, initiativa reuneste atat eforturile producatorilor, ale operatorului, dar si ale clientilor, pentru ca, pe termen lung, impactul asupra mediului inconjurator sa se reduca considerabil.”

Luminita Tanasie, director de program al WWF in Romania a declarat : "Suntem incantati sa demaram acest proiect impreuna cu Orange, un partener important al organizatiei WWF la nivel international. Prin intermediul acestui sistem de etichetare, ne dorim sa oferim consumatorilor din Romania informatiile de care au nevoie pentru a alege un produs care sa afecteze cat mai putin sanatatea lor si a mediului. In momentul in care un numar tot mai mare de oameni vor lua decizia de cumparare in functie de impactul produsului asupra mediului, vom fi mai aproape de acea economie verde pe care ne-o dorim.”

 

Sistemul de etichete ecologice este disponibil in magazinul online Orange, in varianta extinsa, iar in reteaua Orange shop si in magazinele partenere clientii vor vedea pe eticheta telefoanelor doar indicatorul „performanta de mediu”. 

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro