Interviu: Vlad Mihălăchioiu, fondatorul Romanian Business Club și asociatul său, Cristian Brînză, au povestit despre unul dintre cele mai dinamice cluburi dedicate antreprenorilor din România, Romanian Business Club

7 aprilie 2021

Cum a luat naștere Romanian Business Club și cine se află în spatele acestui business?

Vlad Mihălăchioiu: Povestea clubului a pornit în urmă cu trei ani, dintr-o nevoie personală de a găsi noi colaboratori și furnizori pentru un business pe care îl gestionam la momentul respectiv, însă m-am văzut în situația în care îmi era destul de dificil să găsesc oamenii potriviți, în timp util. Am identificat rapid această nevoie a antreprenorului aflat la început de drum și la scurt timp, am pus bazele clubului din București, sub numele de Bucharest Business Club, însă odată cu trecerea timpului, clubul s-a extins și a atras antreprenori și din alte orașe din țară, precum Galați, Brăila, Craiova, Cluj, Timișoara sau Pitești. Astfel, Bucharest Business Club a devenit Romanian Business Club.

În prezent, întregul club reunește 1200 de business-uri din domenii diverse, de la  zona IT, avocatură, marketing, vânzari, producție pentru materiale publicitare, avioane ușoare, aplicații dedicate transportului, ferme, alimentație publică, resort-uri pe roți, contabilitate, florării și până la producători de articole tradiționale, bloggeri, consultanți de business, consultanți financiari sau influenceri.

Fiind o comunitate care crește constant și echipa noastră s-a extins, iar la sfârșitul anului trecut, colegul meu, Cristian Brînză, care s-a alăturat inițial comunității în calitate de membru, a devenit la scurt timp asociat al clubului.

Cum poți deveni membru al comunității Romanian Business Club și care sunt avantajele?

Cristian Brînză: Înscrierea în club se face pornind de la o recomandare din partea unui alt membru din comunitate. Ulterior, în baza unui abonament, poți avea acces la toate serviciile clubului, printre care, participare la evenimentele organizate săptămânal, acces la webinarii, podcast-uri, testimoniale cu ceilalți membri din comunitate și inclusiv posibilitatea de a discuta direct cu un expert în business pentru a primi consultanță.

Evenimentele pe care le organizăm au loc săptămânal în București și bilunar în alte orașe din țară, iar subiectele pe care le propunem spre discuție sunt extrem de variate, tocmai pentru a acoperi toate nevoile și întrebările membrilor. De exemplu, pentru evenimentul cu numărul #117 îl vom avea invitat ca speaker pe Vali Bărbulescu, care va vorbi despre o temă foarte interesantă, >>Artist sau antreprenor?<<.

Faptul că putem pune la dispoziția antreprenorilor o gamă atât de largă de servicii, se traduce prin economisire de timp și energie, întrucât în cadrul clubului se regăsesc toate elementele necesare pentru a crește inteligent. Interacțiunea între membri, posibilitatea de a găsi parteneri de afaceri, furnizori, chiar și clienți, toate concentrate într-un singur loc, reprezintă deja un câștig și un pas înainte. Până în prezent am reușit să organizăm 117 astfel de întâlniri și 12 tabere de antreprenoriat.

Mai mult decât atât, vom lansa în curând și o aplicație dedicată antreprenorilor care va conține materiale extrem de utile pentru dezvoltarea unui business de succes.

Cum a ajutat această comunitate antreprenorii din România în contextul pandemiei?

Vlad Mihălăchioiu: Anul 2020 a fost unul foarte dificil, cu atât mai mult pentru afacerile mici și mijlocii. Sprijinul din partea autorităților a lipsit, perioada de lock-down nu a fost în favoarea noastră iar acum, un an mai târziu, lucrurile încă stau sub semnul întrebării.

Partea bună este că într-un astfel de context complicat, am descoperit și potențialul real al clubului. Așa cum era de așteptat, antreprenorii au avut nevoie de socializare, răspunsuri și motivație, lucruri pe care le-au obținut prin participarea la evenimentele online pe care am continuat să le organizăm în această perioadă.

Peste 65% dintre membri sunt antreprenori activi în sectoarele grav afectate de pandemie, însă, cu ajutorul ideilor generate în cadrul întâlnirilor au reușit să își reorganizeze business-ul sau chiar să se reprofileze, astfel încât să supraviețuiască acestei crize sanitare.

În acest context, în luna martie 2020, la scurt timp după izbucnirea pandemiei, am desfășurat un sondaj în rândul a 200 de companii din domenii precum organizări de evenimente, educație și divertisment, iar rezultatele au arătat că 74% dintre repondenţi au luat în calcul reducerea numărului de angajaţi pentru a putea trece peste această perioadă și au declarat că sunt grav afectaţi.

Actualmente am început să lucrăm la un al doilea sondaj de opinie pe care îl realizăm în rândul antreprenorilor, pentru a afla care este situația business-urilor din România la ora actuală. Cu siguranță rezultatele acestea vor fi foarte interesante și poate ulterior, se va trage un semnal de alarmă și se vor oferi o serie de soluții palpabile pentru salvarea afacerilor care au avut de suferit.

Ce planuri aveți pentru următoarea perioadă?

Cristian Brînză: După o perioadă în care aproape toate industriile și afacerile au stagnat, ne dorim ca 2021 să fie un an de evoluție. Astfel, ne-am propus să atingem un număr de 2500 de membri la nivel național. La baza acestei dorințe stă principiul cu care am pornit la drum în urmă cu trei ani, acela de a forma o echipă în care coechipierii se pot baza unul pe celălalt și pot deveni un sprijin atunci când nu știi încotro să te îndrepți. Cu alte cuvinte, așa cum spune și motto-ul nostru, #WeGrowTogether.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro