Conduita angajaților este un vector de imagine important pentru o companie, indiferent de dimensiuni

14 septembrie 2017

Vorba „omul sfințește locul” se aplică în orice situație zilnică, indiferent că este vorba de un cartier, de o scară de bloc, de o școală, de o instituție publică sau de o companie. Omul, prin conduita sa poate transforma locul, îl poate face un loc extraordinar, plăcut, relaxant, inovativ dar, în același timp, este posibil și reversul medaliei. În mediul business, prin interacțiunea directă angajat-client, cel dintâi răspunde unei nevoi manifestate de interlocutor, iar simultan, prin modul de abordare, prin comportament și, nu în ultimul rând, prin aparență, promovează imaginea companiei pe care o reprezintă.

Omul este în centrul activităților economice și de relaționare cu mediul extern a unei companii. În aceste condiții are o responsabilitate majoră deoarece, prin gesturi, conduită și ținută, promovează valorile companiei pe care o reprezintă în fața clientului. În cazul în care cele trei elemente, respectiv gesturile, conduita și ținuta nu sunt în concordanță cu valorile companiei, va transmite către mediul extern o imagine alterată.

În cazul unui lanț de stații de alimentare cu carburanți, majoritatea angajaților sunt implicați aproape în totalitate în interacțiunea directă cu beneficiarul serviciilor oferite de stație. De aici decurge responsabilitatea angajatului față de compania pe care o reprezintă. Prin modul în care apare în fața clientului și modul în care i se adresează, prin disponibilitatea pe care o demonstrează, angajatul comunică vrând-nevrând principiile companiei și îi promovează imaginea. Mesajul pe care îl transmite ține exclusiv de modul în care se prezintă preț de cel mult câteva minute în fața clientului.

„În cadrul Carbogaz, omul este cea mai importantă resursă, resursa care poate face diferența între succesul sau eșecul unei zile, a unei săptămâni, a unei luni, a unui an. În același timp, omul este și resursa care ridică și cele mai mari provocări de gestionare. Noi încercăm să oferim angajaților noștri susținerea teoretică și practică de care au nevoie pentru a-și face treaba în cele mai bune condiții și suntem dedicați îmbunătățirii permanente a modurilor de lucru, astfel încât, în acele momente cruciale de interacțiune directă angajat-client, mesajul, valorile și imaginea companiei noastre să fie transmise corect.” spune Diana Șerban, Director General, Carbogaz.

Provocările pe care le ridică resursa umană devin din ce în ce mai solicitante pe măsură ce activitatea companiei se extinde și se diversifică. Un număr mai mare de angajați, vine cu mai multe probleme care trebuie gestionate, cu probleme mai diverse dar, în momentul în care se ajunge la un sistem eficient de gestiune a acestor probleme, există toate șansele ca lucrurile să se încadreze pe o traiectorie pozitivă.

„Deschiderea fiecărei noi stații a fost o provocare interesantă și din punctul de vedere a creșterii echipei. La început a fost mai dificil, până când noile echipe din noile stații au început să se sudeze și să-și cunoască foarte bine poziția, respectiv obligațiile și drepturile. Chiar dacă, de-a lungul evoluției Carbogaz am deschis mai multe puncte de lucru, de fiecare dată au apărut alte situații, alte provocări cărora a trebuit să le facem față, așa că, nu am descoperit încă o rețetă universală de rezolvarea a problemelor care apar la nivelul echipei.” spune Diana Șerban, Director General, Carbogaz.

Omul, este o resursă fără de care o companie nu poate evolua, nu poate trece la o etapă superioară a dezvoltării sale. În același timp, poate fi exact acel element care împiedică dezvoltarea. Contează enorm sistemul de integrare a omului în mecanismul companiei și, mai important să-i împărtășească principiile.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro