Longevitatea pe piață este determinată de asigurarea unei calități uniforme a produselor

Categorie: Afaceri

Indiferent de domeniu, lupta pentru supraviețuirea pe o piață extrem de concurențială este acerbă. Când vine vorba de piața carburanților din București unde, pe lângă factorul concurență, intervine și comportamentul extrem de selectiv al clienților, ceea ce ridică provocări greu de surmontat pentru producători locali.

Chiar dacă această piață a distribuției carburanților este una dominată de lanțurile multinaționale, business-urile locale din domeniu reușesc să evolueze și să asimileze puncte de piață importante printr-o abordare orientată atât pe calitatea produsului, dar și prin apropierea de comunitățile în care activează.

O companie locală are un grad ridicat de flexibilitate la condițiile pieței, precum și posibilitatea de a reacționa rapid la comportamentul dinamic a unei baze de clienți din ce în ce mai diversificată și cu nevoi care trec dincolo de nevoia de alimentare a mobilității cu un combustibil de calitate. În timp ce calitatea combustibilului trebuie să fie o constantă pentru o companie locală, serviciile conexe vin să completeze oferta pentru a oferi plus valoare clientului la fiecare vizită în stație.

Clientul modern este foarte atent la produse consumă și ce fel de produse folosește pentru mașina sa. Mașina satisface nevoia esențială de mobilitate, iar o întreținere corespunzătoare îi asigură îndeplinirea acestui rol în regim neîntrerupt de vizitele prelungite în service. Aici, calitatea combustibilului are un rol primar.

„Noi, la Carbogaz, am înțeles că menținerea calității cel puțin la un nivel constant constituie unul dintre punctele vitale care să ne mențină e piață. Odată ce am reușit să legăm relații durabile cu furnizori fiabili care să ne asigure nivelul de calitate de care aven nevoie, precum și o trasabilitate a produsului, am reușit să construim, să ne dezvoltăm, să evoluăm în ritmul pieței. Fără elementul calitate constantă a produselor, eforturile noastre ar fi fost îngreunate considerabil. Practic, menținerea calității a reprezentat fundația pe care am reușit să construim rețeaua care a ajuns la 9 stații de distribuție în București și în localitățile limitrofe.” spune Diana Șerban, Director General Carbogaz.

În același timp, pe cartea calității mizează compania bucureșteană pentru menținerea unei poziții solide pe piața locală. Bineînțeles, la acest element fundamental se adaugă constant o serie de alte elemente care constau în servicii propriu zise sau la elemente care vor să transforme experiența de vizitare a unei stații de distribuție a carburanților.

„Ultimele două stații pe care le-am deschis, una anul trecut și una recent, după jumătatea lunii aprilie a anului în curs sunt „pariul” nostru pentru abordarea bazată pe experiență. Clienții locali ne cunosc deja produsele, au încredere în ele, așa că dorim să le oferim mai mult. De aceea, stațiile noi deja construite și cele pe care le vom mai construi în viitor vor încerca să ofere plus valoare încă de la primul contact vizual.” spune Diana Șerban, Director General Carbogaz.

Carbogaz este un exemplu de afacere locală ancorată în realitățile comunității în care își desfășoară activitatea, comunitate în care este integrată. Totuși, o deviere de la angajamentul asumat pentru calitatea produselor și serviciilor ar putea să creeze o reacție puternică din partea clienților.


Alte articole

Adauga comentariu