Infrastructura si transportul - principalele probleme

27 aprilie 2007

Infrastructura si transportul sunt afectate de lipsa transparentei si a predictibilitatii, au aratat oamenii de afaceri prezentiu la seminarul 'Impactul integrarii in Uniunea Europeana asupra economiei romanesti: Transportul si Infrastructura', organizat de Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR), avand ca partener oficial GTZ/WBF - Programul de Promovare Economica si Ocupare a Fortei de Munca in Romania.

Intreprinzatorii prezenti la masa rotunda organizata joi au acuzat lipsa transparentei si a consultarii reprezentantilor mediului de afaceri de catre autoritatile guvernamentale in ceea ce priveste adoptarea normelor Uniunii Europene. Potrivit acestora, infrastructura inseamna administratie publica, autoritate de stat, in timp ce transportul se sprijina, in principal, pe capital privat, activitatea operatorilor de transport fiind puternic afectata de ceea ce se intampla in domeniul infrastructurii.

'Adoptam tot felul de normative fara nici un fel de pregatire. Legislatia s-a adaptat mult mai abrupt, iar in acest moment avem numeroase probleme de legislatie si de interpretare a legislatiei. Multe dintre normativele introduse nu mai sunt percepte ale UE ca organizatie comuna, ci este vorba de legislatia nationala a diferitelor tari, la care ne aliniem fara nici o strategie. Rezultatul este o modificare permanenta a legislatiei, ceea ce da nastere unui sistem deloc predictibil', a explicat Valeriu Dascalu, director adjunct in cadrul Romtrans S.A.

Ministrul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintelor, Laszlo Borbely, a aratat ca una dintre problemele majoare cu care se confrunta acest sector este lipsa fortei de munca bine pregatita. 'La nivelul ministerului Dezvoltarii este vorba de patru miliarde euro care vor fi alocate in urmatorii sase ani, insa constructorii nu au forta calificata de munca. Se participa la licitatii si se iau multe proiecte - ramura constructiilor a crescut cu 17 la suta in 2006 - insa trebuie sa avem grija sa fim predictibili si sa ducem programele pe care le avem la bun sfarsit. Sunt programe intarziate cu 20, 24, 36 de luni. In ceea ce priveste comunicarea, s-a facut prea putin pentru a informa oamenii clar cu privire la ceea ce au de facut. Vom avea bani pentru consultanta, pentru asistenta tehnica, insa si aici ducem lipsa de proiectanti buni, de consultanti care sa fie foarte bine pregatiti si, evident, ducem lipsa de forta de munca', a declarat Laszlo Borbely.

Evenimentul de joi face parte din proiectul initiat de CCIR in luna ianuarie sub genericul 'Business in Europa - succes sau faliment?', care si-a propus identificarea oportunitatilor si a dificultatilor generate de procesul integrarii pe piata interna unica europeana si institutionalizarea dialogului consistent intre decidentii politici si oamenii de afaceri.

Sursa: ROMPRES

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro