Cum iti conduci angajatii?

Te-ai intrebat, adesea, de ce oamenii obtin rezultate sub capacitatea lor la locul de munca? Probabil, stilul de conducere nu este cel potrivit. Acest stil constituie un ansamblu de calitati profesionale, organizatorice, morale, precum si de trasaturi de personalitate, care se manifesta mai mult sau mai putin evident in activitatea zilnica.
 
Un stil eficient de conducere se bazeaza pe trasaturi de personalitate. Printre acestea amintim: o puternica orientare spre asumarea de responsabilitati si angajarea in indeplinirea sarcinilor, tenacitate in indeplinirea scopurilor stabilite si auto-incredere. De metionat ar mai fi disponibilitatea pentru acceptarea consecintelor actiunilor si deciziilor altor persoane, abilitatea de influentare a comportamentului altora si capacitatea de structurare a relatiilor interpersonale. Poti recunoaste stilul managerial dupa tipologia de mai jos:
 
Stilul autoritar
- se manifesta printr-o predispozitie pentru comanda si constrangere. Managerul da ordine, angajatii sunt simpli executanti, lipseste increderea intre cele doua parti. Managerul autoritar exercita un control strict, este dominator si, uneori, arogant, impune o bariera psihologica intre el si subordonati, decide singur si impune solutii neagreate de angajati;
 
Stilul democratic
- subordonatii sunt larg antrenati in procesul decizional. Acestia se identifica cu obiectivele organizatiei ceea ce constituie o premisa pentru o productivitate excelenta. Trasaturile generale ale acestui stil sunt luarea deciziilor in grup si dorinta realizarii de performante inalte pentru firma.
 
Stilul participativ
- obiectivele sunt stabilite dupa discutii prealabile cu subordonatii. Managerii au incredere in cei pe care ii conduc si folosesc eficient ideile si propunerile acestora. Rezolvarea problemelor se face printr-o participare ampla, comunicarea se face in ambele sensuri, iar munca de echipa este incurajata.
 
Ca orice mijloace fixe sau echipamente, oamenii sunt resurse - ei sunt cel mai important bun al unei afaceri. Vei descoperi ca angajatii si echipa ta joaca un rol important in toate operatiile afacerii tale. In mod consecvent, este obligatoriu sa stii care sunt calitatile pe care le ai si cele pe care nu le ai, de vreme ce va trebui sa angajezi personal pentru a suplini lipsurile tale. De asemenea, este obligatoriu ca tu sa stii cum sa-ti conduci si sa-ti tratezi angajatii. Integreaza-i in echipa. Tine-i la curent cu schimbarile si cere-le mereu parerea despre acestea. Angajatii au adesea idei excelente care pot duce la acoperirea unor noi segmente de piata, la perfectionari ale produselor si serviciilor deja existente sau la noi linii de produse si servicii care pot sa imbunatateasca laturile mai putin competitive.

Nicoleta Margineanu
[email protected]

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro