Creșterea unei afaceri de familie în România se poate transforma într-o poveste de succes

6 august 2018

Mulți dintre românii cu spirit antreprenorial fac pasul înapoi în momentul în care se pune problema renunțării la job-ul care aduce un venit stabil și satisfăcător pentru a demara o afacere proprie. Dacă ne luăm după poveștile legate de problemele care încep încă de la înregistrarea firmei la Registrul Comerțului, la gestionarea relației cu ANAF, perspectiva unui job sigur este din ce în ce mai atractivă. Totuși, odată ce barierele birocratice au fost depășite, dezvoltarea unei afaceri în România poate deveni o poveste de succes.

Chiar dacă în țara noastră cultura afacerilor de familie este într-o fază incipientă, există o serie de familii care și-au urmat instinctul antreprenorial, iar pariul pe care l-au pus a fost unul câștigător, chiar dacă au existat, în istoria oricărei firme de familie momente limită.

Aceasta este și povestea Carbogaz, un lanț de stații de benzină activ în București și în zonele limitrofe. Afacerea a crescut progresiv, cu câte o nouă stație construită într-un punct strategic identificat. Rețeaua s-a extins odată cu diversificarea polilor de cerere la nivel local. Astfel, după ce rețeaua a ajuns să acopere zona metropolitană a Bucureștiului, atenția s-a îndreptat către localitățile din jur, unde dezvoltarea masivă a segmentului rezidențial a adus mai mulți oameni și, implicit mai multe mașini în zonele respective.

În cazul Carbogaz, dar și a altor afaceri de familie, de cele mai multe ori, creșterea nu este o alegere ci o nevoie de bază necesară supraviețuirii pe o piață foarte competitivă. În plus, este o cursă permanentă cu ceilalți actori de pe piață. Identificarea unei oportunități trebuie să fie materializată cât mai repede. În caz contrar, este posibil ca un competitor, cu o viteză mai bună de reacție să profite. Viteza de reacție este o provocare pentru orice afacere de familie care dorește să își consolideze poziția pe piață.

„Dezvoltarea rețelei Carbogaz a fost o provocare constantă pentru noi. Această provocare s-a intensificat și a luat proporții considerabile la finalul anului trecut când am decis să deschidem, în cel mai scurt timp, patru stații noi în zone pe care le identificaserăm ca fiind cu o cerere mare. Această decizie n-a schimbat complet perspectiva asupra modului de gestionare a companiei deoarece ne angajam la o investiție enormă, cel puțin din perspectiva noastră, dar și la un nivel ridicat de risc. Am lucrat foarte mult la etapele de planificare și analiză astfel încât să ne asigurăm investițiile. Acum după ce două stații sunt în fazele finale ale construcției, ne-am mai liniștit și avem încredere că lucrurile se îndreaptă în direcția pe care am planificat-o.” spune Diana Șerban, Director General Carbogaz.

Identificarea și depășirea barierelor care intervin în calea derulării planurilor de creștere a afacerii sunt aspecte esențiale pentru ca aceste plauri să se materializeze și să determine funcționare sustenabilă a angrenajelor companiei.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro