Strategia Microsoft de a câştiga o poziţie puternică pe piaţa publicităţii pe internet a primit o lovitură puternică joi, după ce negocierile cu Yahoo! au eşuat oficial, iar compania de servicii online a încheiat un parteneriat cu Google, transmite Reuters.
În urma acordului, Google va putea posta anunţuri publicitare pe site-urile de căutare ale Yahoo!.
Yahoo! estimează că parteneriatul cu Google îi va aduce venituri adiţionale de 800 de milioane de dolari pe an şi va ridica fluxul financiar al companiei cu 250-450 milioane de dolari în primele 12 luni.
Acţiunile Yahoo! au scăzut cu 10% după comunicarea rezultatului discuţiilor, deoarece piaţa nu se mai aşteaptă la o preluare a companiei, fie ea şi parţială.
Titlurile Microsoft au crescut cu peste 4%, deşi cei doi mari rivali au încheiat o înţelegere, investitorii fiind mulţumiţi că grupul nu va plăti un preţ prea mare pentru o tranzacţie considerată riscantă.
"Google a reuşit un câştig strategic foarte important. Această manevră ar putea elimina Microsoft din spaţiul online", a declarat pentru Reuters un analist american de profil.
Google şi Yahoo!, cei mai mari jucători pe piaţa globală a căutărilor online, vor propune spoturi publicitare şi vor susţine, pe site-urile de căutare, acea reclamă care aduce cele mai mari venituri.
"Yahoo! va distribui produse Google atunci când o astfel de decizie este viabilă, iar acest lucru s-ar putea întâmpla destul de des, dacă ţinem cont cât de eficiente sunt spoturile propuse de site-ul de căutare al Google", a arătat un alt analist.
Procesul nu este exclusiv, existând opţiunea ca alţi operatori să liciteze pentru spaţiul publicitar, iar această clauză ar putea să ajute contractul să treacă mai uşor de aprobările autorităţilor de reglementare. Companiile au decis să aştepte 3 luni şi jumătate pentru avizare din partea statului, şi să propună o modalitate de încheiere a colaborării dacă Yahoo! este preluată.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro