Un nou studiu realizat de Visa UK arata ca femeile din Marea Britanie au tot mai multa putere de decizie in ceea ce priveste cheltuielile, intrucat puterea lor de cumparare a depasit aria traditionala a cumparaturilor de haine si alimente, incluzand acum si masini, aparatura pentru locuinta si vacante. Studiul a relevat ca, incepand din anii 1990, autonomia femeilor in ceea ce priveste deciziile financiare a crescut cu peste 30% (de la 9% la 12,5%), in timp ce autonomia barbatilor s-a diminuat cu 20%, in aceeasi perioada.
Femeile cheltuiesc cu £120 milioane pe saptamana mai mult decat barbatii pentru haine si controleaza 68% din toate cheltuielile pentru gospodarie (in valoare de £1,16 miliarde). In plus, femeile au de doua ori mai multa influenta decat partenerii lor in alegerea vacantelor (18% comparativ cu 7%) si imbunatatirea locuintei (34% comparativ cu doar 17%).
Raportul Visa indica de asemenea ca in timp ce generatiile anterioare luau decizia de achizitie in functie de activitati tipice femeilor si respectiv barbatilor, cuplurile de astazi sunt mult mai predispuse sa ia deciziile majore impreuna. Principalele cinci bunuri cumparate de catre parteneri si pentru care partenerii decid in egala masura sunt:
· vacante (75%)
· credit ipotecar (69%)
· aparatura pentru locuinta (59%)
· asigurari pentru locuinta (51%)
· masina (51%)
"Studiul Visa arata ca femeile din Marea Britanie se pozitioneaza ca fiind printre cele mai hotarate nationalitati, comparativ cu alte tari europene. Femeile din Marea Britanie sunt considerate a fi printre cele trei nationalitati europene (alaturi de femeile din Franta si Suedia) care sustin ca iau decizii in mod independent privind banii lor. Cuplurile din celelalte tari fie decid in egala masura sau declara ca barbatii sunt mai inclinati sa hotarasca decat femeile, a declarat Fiona Wilkinson, Senior Vice President Communications, Visa UK.
O alta tendinta relevata de catre studiu este aceea ca tinerele cupluri sunt mult mai independente. 61% dintre cuplurile tinere considera ca isi pot cheltui banii ramasi disponibili indepedent de partenerul lor, dupa ce au hotarat impreuna asupra achizitiilor majore - fie ipoteca sau asigurare. Este stilul de viata a peste trei sferturi dintre cuplurile cu varsta intre 18-24 de ani”, a mai adaugat Fiona Wilkinson.
Femeile conduc atunci cand vine vorba de decizia de a achizitiona bunuri de valoare foarte mare, aproape de doua ori mai multe femei decizand pe cont propriu atunci cand este vorba de obiecte scumpe pentru gospodarie.
Studiul Visa a fost realizat de catre Research Now folosind interviuri online care au fost aplicate unui esantion reprezentativ de 1.004 adulti, cu varsta de peste 16 ani, selectat din baza de date a Future Foundation Changing Lives, Eurobarometru si cercetarea privind cheltuielile si alimentatia (EFS - Expenditure and Food Survey).
"Cheltuielile de consum" la care se face referire in acest studiu reprezinta 65% din totalul chetuielilor inregistrate de catre EFS. Aceasta clasificare exclude anumite cheltuieli intrucat deciziile consumatorilor nu sunt aplicabile tuturor pietelor, cum ar fi platile pentru utilitati, chirii sau distractie.
Despre Visa Europe
In Europa, sunt aproape 321 milioane carduri Visa de debit, credit si business. La sfarsitul anului fiscal incheiat in septembrie 2006, cardurile Visa au fost utilizate pentru plati si retrageri de numerar evaluate la peste 1,2 mii de miliarde EUR. La fiecare 9 EUR cheltuit in Europa azi, 1 EUR este cheltuit de pe un card Visa.
Visa Europe este o asociatie de membri - o organizatie detinuta si condusa de cele 4.500 banci membre din Europa. Visa Europe detine o parte din Visa International, organizatia care asigura interoperabilitatea globala a produselor precum si gestionarea marcii Visa.
In octombrie 2006, Visa a anuntat ca intentioneaza sa restructureze intreaga organizatie cu exceptia Europei pentru a crea o noua corporatie globala denumita Visa Inc. Ca parte a acestei restructurari, Visa Europe va ramane o asociatie de membri cu o licenta exclusiva, irevocabila si perpetua in Europa.
Sursa: N0-Cash
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro