Si asta intru-un caz fericit, ca de, acesta data e doar pe hartie! Sapte miliarde de euro va costa extinderea metroului bucurestean si, implicit, alinierea sa la standarde europene. Cu metroul cel modern vom circula, insa, abia peste trei ani. Nici noua linie de metrou Nicolae Grigorescu - Linia de Centura nu va fi finalizata in acest an, asa cum fusese prevazut, ci abia anul viitor.
Pentru dezvoltarea metroului bucurestean Ministerul Transporturilor are nevoie de 7 miliarde de euro, dupa cum afirma directorul general al Metrorex, Liviu Soava. Banii ar urma sa fie directionati atat in proiecte de structura, cat si in investitii legate de confortul calatorilor. Investitiile vor fi dirijate spre trei proiecte.
Primul vizeaza linia 1 Mai - Parcul Bazilescu, la care au inceput deja lucrarile si care ar urma sa fie gata in 2010.
Al doilea proiect se refera la magistrala a cincea, adica tronsonul Universitate - Ghencea. Aceasta va avea 13 statii, va costa 410 milioane de euro si va avea o lungime de 9,2 km. Vor exista 13 statii, care vor porni de la Universitate , in directia Cismigiu, Piata Kogalniceanu, Eroilor , Academia Militara, Orizont, Favorit, Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomitei, Raul Doamnei si Ghencea.
Si un lucru laudabil: in perioada urmatoare calatorii nu vor mai astepta mai mult de 5 minute. Timpul de asteptare a calatorilor in statii pe magistralele 1 si 2 va scadea la patru minute, deoarece au fost achizitionate 20 de trenuri noi, spun reprezentantii Metrorex.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro