Operatorului reţelei de magazine de tip "do-it-yourself" Praktiker România, parte a grupului german cu acelaşi nume, a înregistrat în primul trimestru vânzări de 53,4 milioane euro, în creştere cu 21,5% faţă de perioada similară a anului trecut, a informat, miercuri, compania. România a fost una dintre cele mai dinamice pieţei pentru operatorul german, în primele trei luni ale anului, alături de Bulgaria şi Polonia. Totodata, ritmul de extindere al reţelei de magazine din România a fost cel mai rapid la nivelul grupului, la finele primului trimestru compania având 20 de unităţi pe această piaţă, faţă de 16 la sfârşitul primelor trei luni ale anului trecut.
Sper comparaţie, în Polonia au fost deschise, în intervalul menţionat, trei magazine, în Grecia, Ungaria, Turcia şi Bulgaria câte două unităţi, în Ucraina un magazin, iar în Luxemburg numărul de unităţi a rămas constant. În ceea ce priveşte piaţa germană, numărul de magazine a scăzut cu şapte.
"În acest an, compania va păstra ritmul rapid de extindere în întreaga ţară, cu peste cinci noi deschideri de magazine programate", se arată într-un comunicat al Praktiker România.
Compania germană a obţinut, în primele trei luni ale anului, o majorare de 15,5% a vânzărilor pe pieţele externe, la 238 milioane de euro, cele mai mari rate de creştere fiind înregistrate în România, Bulgaria şi Polonia, în timp ce afacerile din Germania au fost în scădere, se arată în raportul financiar preliminar al grupului.
De asemnea, profitul înainte de plata dobânzilor, a impozitelor şi a amortizării (EBITA) a avansat, în aceeaşi perioadă, cu 1,2 milioane de euro, la 1,3 milioane de euro, cele mai mari contribuţii fiind aduse de pieţele din România, Bulgaria, Grecia, Polonia.
La nivel de grup, vânzările au scăzut în primul trimestru cu 1,4%, la 865 milioane de euro, faţă de 877 milioane de euro în perioada similară din 2007, rezultatele fiind influnţate de declinul de 6,6% de pe piaţa din Germania.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro