Vanzarile hainelor si accesoriilor de lux s-au dublat in ultimul an

Românii sunt printre primii, în sud-estul Europei, într-un top al vânzărilor de îmbrăcăminte şi accesorii de lux. Vânzările la aceste categorii s-au dublat în 2008, faţă de 2007, potrivit analiştilor de piaţă. Explicaţia constă în importanţa mai mare acordată brandului, înainatea altor atribute ale produsulu, precum utilitatea sau calitatea, scriu jurnaliştii de la Evenimentul Zilei.

Vânzările de îmbrăcăminte de lux dar şi cele la accesorii, în special la bijuterii sau ceasuri, s-au dublat în ultimul an în ţara noastră. Magazine ale unor mărci de lux care în alte ţări se pregătesc să se retragă din cauza dificultăţilor financiare merg foarte bine în Bucureşti. Cu toate acestea, Capitala nu se află încă în topul oraşelor din regiune în care magazinele de lux sunt prezente la tot pasul, scriu jurnaliştii de la Evenimentul Zilei.

În prezent, cele mai multe magazine de acest fel se află în Cehia şi Bulgaria. Urmează apoi Ungaria, în timp ce ţara noastră se află pe locul 4. Pe de altă parte, Bucureştiul este lider în regiune la capitolul vânzări de accesorii din piele de lux. Pe piaţa autohtonă pot fi găsite deja mărci foarte cunoscute. Pentru o geantă din materiale scumpe, româncele sunt în stare să plătească chiar şi 2.000 de euro. Cu toate acestea, oferta magazinelor din Bucureşti este mai săracă decât a celor de la Istanbul, Budapesta sau Praga.

De unde acest apetit al românilor pentu mărci de lux? Nevoia de diferenţiere socială şi de marcare a statutului. O spun specialiştii.


Antena 3

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro