Vanzarile de autoturisme au crescut cu aproape 18% in primele 10 luni ale anului, raporteaza Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile. In perioada ianuarie - septembrie, valoare vanzarilor de autoturisme a fost de 209.935 de unitati, potrivit ultimului raport realizat de APIA. Vanzarile au crescut anul trecut cu 56,7% fata de aceeasi perioada din 2004. Vanzarea utilitarelor usoare a scazut cu 6%, iar Dacia a atins cele mai mari vanzari.
Principalul producator de masini autohton, Dacia a atins cele mai mari vanzari de vehicule in perioada ianuarie-octombrie 2005. Dacia ocupa acum o cota de piata de 38,5, fiind reprezentata de un numar de 30.688 unitati vandute. Principalul factor al acestor vanzari este aparitia marcii Logan, ce a fost comercializata foarte bine, mai ales varianta Prestige. Acum producatorul spera sa-si creasca vanzarile si mai mult prin noul model lansat Logan MCV, care se doreste a fi masina idela pentru familie.
Ocupantele locurilor 2 si trei in topul vanzarilor marci automobile, realizat de APIA, sunt Daewoo si Renault. Desi vanzarile Daewoo au crescut foarte mult in ultima perioada, cota de piata obtinuta de fima coreeana nu este mai mare de 9,4%, mai mica cu 0,7 procente fata de anul 2005.
Cea mai bine comercializata marca de import ramane tot Renault, cu al sau model Clio, cu 10.790 de unitati vandute, mai mult cu 6,5% fata de anul trecut. Modelul constructorului francez este urmat in top ul vanzarilor de Skoda Fabia, cu 5.952 unitati (+64,4%) si Skoda Octavia Tour - 5.557 unitati (+41,5%). Clasamentul este continuat de Renault Megane - 5.458 unitati (minus 17,1%), Opel Astra Classic - 4.607 unitati (+197,6%) si Skoda Octavia - 4.416 unitati (+5,2%).
In ceea ce priveste preferintele romanilor la motorizari, tot mai multi dintre noi apeleaza la motorizarea diesel. Apia raporteaza un numar tot mai mare al importurilor de masini cu motorizari diesel.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro