Vânzările Dacia, singurul producător auto activ din România şi totodată cea mai bine vândută marcă de pe piaţa locală, au scăzut cu 9,4% după primele cinci luni, la 36.342 unităţi, iar cota de piaţă s-a diminuat cu 3,7 puncte procentuale, la 26%, potrivit datelor APIA. Astfel, prin cele peste 36.000 de unităţi livrate (inclusiv vehicule comerciale - n.r.) în intervalul ianuarie-mai, Dacia are o cotă de piaţă de 26,2%. Din totalul livrărilor din primele cinci luni, puţin peste 32.000 unităţi au fost vehicule de pasageri, echivalentul a 26% din piaţă.
Spre comparaţie, anul trecut Dacia livrase 40.126 de autovehicule în cinci luni, din care 37.199 au fost autoturisme, iar cotele de piaţă erau de 32,1% pe piaţa totală şi de 29,7% pe piaţa maşinilor de pasageri.
De asemenea, Dacia a înregistrat o scădere de 37% a vânzărilor totale realizate în luna mai, la 7.740 unităţi (inclusiv vehicule comerciale - n.r.), iar cota de piaţă a ajuns la 26,5% în scădere de la 32,9% în mai 2007.
În ceea ce priveşte exclusiv segmentul vehiculelor de pasageri, livrările din luna mai ale constructorului auto local au scăzut cu 47,6%, la 6.159 unităţi, iar cota de piaţă a fost de 26,2% faţă de 35,7% în mai 2007.
Pe de altă parte, vânzările la nivel mondial ale Dacia au crescut în primele cinci luni cu 16,6%, la 103.423 de vehicule.
Peste 96.000 dintre acestea au fost autoturisme, în creştere cu 13,9% comparativ cu perioada ianuarie-mai a anului trecut, iar 7.209 de unităţi au fost vehicule comerciale uşoare (LCV), volum mai mare cu 70,1% faţă de cel înregistrat în acelaşi interval al anului trecut.
Dacia a vândut la nivel mondial, în luna mai, 19.407 de unităţi, în scădere cu 21,6% faţă de aceeaşi lună din 2007, deoarece clienţii au aşteptat lansarea din luna iunie a noului model Sandero, potrivit Renault.
Din totalul livrărilor din a cincea lună a anului, 17.372 au fost autoturisme, cu 26% sub volumul din mai anul trecut, şi 2.035 LCV-uri, în creştere cu 62%.
Cu 230.000 de vehicule comercializate anul trecut, Dacia a înregistrat o creştere a vânzărilor la nivel mondial cu 17,4% faţă de 2006.
În acelaşi timp, în România au fost vândute 102.062 de unităţi, în scădere cu 5,2% faţă de 2006.
Dacia a raportat pentru 2007 un profit net de 442,34 milioane lei (132,54 milioane euro), în urcare cu 17,2% faţă de exerciţiul financiar anterior, la o cifră de afaceri de 6,93 miliarde lei (2,07 miliarde euro), mai mare cu 24,8%.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro