Unul dintre cele mai mari lanturi de retail franceze, Carrefour a raportat o scadere semnificativa a vanzarilor, scadere cauzata de situatia de criza economica din ce in ce mai accentuata din Europa. Chiar daca pe piata europeana somajul si austeritatea i-au tinut pe cumparatori departe de magazinele Carrefour, compania reuseste sa-si amortizeze pierderile prin rezultatele foarte bune obtinute pe pietele emergente, relateaza nasdaq.com.
Scaderea raportata de Carrefour scoate in evidenta problemele cu care se confrunta retailerii pe piata din Europa. Criza datoriilor si masurile de austeritate impuse de guverne i-au fortat pe consumatorii care s-au trezit cu venituri reduse sa se abtina de la cumparaturi, ceea ce s-a resimtit din plin in profiturile retailerilor.
Carrefour, al doilea retailer mondial dupa numarul de vanzari , dupa Wal-Mart, a resimtit din plin tendintele pietei europene. Anul trecut conducerea companiei a emis o serie de avertizari cu privire le profitul previzionat. Astfel, vanzarile au scazut in al doilea trimestru din 2012 cu 0,3% fata de anul trecut, pana la 21,7 miliarde euro, fara a calcula operatiunile din Grecia care au fost vandute in urma cu o luna.
Cele mai mari scaderi au fost inrefistrate in Europa, exceptand Franta. In spatiul european, vanzarile Carrefour au scazut cu 3,5%, iar in Franta cu 2,1% in al doilea trimestru din 2012.
Cu toate aceste scaderi, pietele emergente pe care Carrefour actioneaza au compensat, ceea ce a determinat o crestere globala a veniturilor companiei cu 0,9%, ajungand la 43,7 miliarde euro.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro