Sectorul media rămâne încă una dintre cel mai active pieţe din România. Analiştii estimează că acest segment va înregistra în 2008 o creştere de până la 22%. Potrivit studiului Media Fact Book, prezentat de compania Initiative România, piaţa media se află însă în uşoară scădere însă faţă de 2007, când crescuse cu 32 de procente. Piaţa media nu va mai cunoaşte creşterea spectaculoasă de până acum, având în vedere că începe să dea semne de maturizare, explică Octavian Popescu, Managing Director al Initiative Romania şi unul dintre autorii studiului.
Producatorii de bunuri electronice se pregatesc pentru incetinirea vanzarilor in a doua jumatate a anului si in 2009, dar se bazeaza totusi pe faptul ca oamenii se vor reorienta spre divertisment in contextul evolutiei economice dificile si al bugetelor mai restranse.
O alta analiza arata ca bugetele pentru publicitate ale producătorilor au scăzut şi ele în 2008 faţă de anul trecut, iar consumul dă semne de încetinire. Creşterea de anul acesta, cu 22 de procente, înseamnă un venit de aproape 600 de milioane de euro pentru piaţa media. Din această sumă, televiziunea va avea 66 de procente, adică 385 de milioane de euro.
Presa scrisă va câştiga 90 de milioane, publicitatea outdoor şi indoor, 70 de milioane, radioul, 38 de milioane, iar internetul, circa 15 milioane.
Televiziunea rămâne însă cel mai puternic mijloc de comunicare, dar şi cel mai ieftin, iar internetul vine puternic din urmă. Analiştii estimează că va înregistra, probabil, o creştere de 50% în 2008.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro