Serviciul pentru apeluri de urgenţă 112 ar putea fi întrerupt, în luna februarie a anului viitor, dacă nu va fi rezolvată problema finanţării activităţii, a declarat, joi, directorul general al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS), Marcel Opriş."Dacă nu găsim resurse de finanţare, închidem serviciul 112, pentru că nu vor mai fi bani pentru plata salariilor", a adăugat Opriş.
Comisia Europeană a anunţat miercuri că a început procedura de infringement împotriva României, pentru a se asigura că numărul unic de urgenţă 112 funcţionează corespunzător. Legislaţia UE în materie de telecomunicaţii impune statelor membre să se asigure că serviciile de urgenţă sunt accesibile gratuit, formând numărul de urgenţă unic european 112. Statele membre trebuie să garanteze, de asemenea, că operatorii de telecomunicaţii furnizează serviciilor de urgenţă informaţiile privind localizarea apelantului pentru apelurile către numărul 112, efectuate de pe telefoane fixe sau mobile.
Operat de STS, serviciul 112 a fost lansat în aprilie 2005, în urma unei investiţii de 40 milioane de euro, şi a avut ca furnizor principal compania suedeză Ericsson, care a livrat aplicaţia software şi echipamentul necesar conectării centrelor de preluare a apelurilor şi agenţiile dispecer.
Finanţarea serviciului 112 este realizată de către Autoritatea Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei (ANRCTI), care asigură o sumă fixă anuală de finanţare în euro, virată în lei către operatorul sistemului, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS).
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro