Unul din zece... victima a fraudelor online

26 martie 2007

Unul din zece utilizatori ai internetului a căzut victimă unei forme sau alteia de fraudă online în cursul anului trecut, suportând pagube în medie de 1.300 de euro, conform unui studiu publicat luni. Majoritatea victimelor fraudelor pe internet au neglijat să-şi ia măsurile elementare de securizare a informaţiei online, dar mai puţin de jumătate dintre cei care au avut de suferit se consideră pe deplin responsabili de propria lor securitate în timp ce folosesc internetul pentru a realiza diferite tranzacţii.

Aproximativ 6% din eşantionul de 2.400 de persoane pe care a fost realizat acest studiu au fost victime ale fraudelor pe internet în timp ce-şi făceau cumpărăturile, 4% susţin că au fost victimele unor fraude de tip general, iar doar 3% au precizat că au suferit fraude legate de bănci şi carduri de credit.

Acest studiu a fost realizat de YouGov pentru Get Safe Online, un grup înfiinţat de guvernul britanic, poliţie şi mai multe companii private.

''Avem nevoie ca utilizatorii să-şi ia aceleaşi măsuri de precauţie atunci când accesează Internetul ca măsurile de siguranţă pe care le adoptă atunci când fac tranzacţii pe stradă cu bani lichizi - şi anume să nu-şi dezvăluie detaliile personale legate de cărţile de credit sau parolele de accesare a conturilor'', a comentat ministrul de Cabinet Pat McFadden.

Aproximativ jumătate dintre subiecţii acestui studiu au recunoscut că nu folosesc nici un fel de protecţie anti-spyware, nişte programe maliţioase care adună date personale de la cei ce accesează internetul.

Nu mai puţin de o cincime dintre cei intervievaţi au recunoscut că au răspuns mesajelor e-mail catalogate drept spam, iar 10% au accesat chiar adresele de internet din aceste mesaje spam.

Aproximativ un sfert dintre cei chestionaţi au declarat că folosesc aceaşi parolă pentru mai multe programe pe care le accesează pe Internet, în timp ce 5% au recunoscut că folosesc o singură parolă pentru toate programele şi site-urile accesate.

Mai puţin de jumătate dintre cei chestionaţi au declarat că se simt răspunzători pentru propria lor securitate online, în timp ce unul din şase consideră că este datoria băncii care le-a emis cardul de a asigura securitatea acestuia, iar 13% au dat vina pe furnizorii de Internet.

Mai mult de 75% dintre cei intervievaţi au fost însă de acord că în şcoli ar trebui să se predea lecţii de protejare a informaţiilor personale în momentul navigării pe Internet.

Tony Neate, directorul grupului Get Safe Online, susţine însă că utilizatorii de Internet sunt cei care trebuie în primul rând să fie preocupaţi de propria lor securitate.

''Dacă toţi am avea mai multă grijă atunci când deschidem o pagină web şi ne introducem datele personale, atunci numărul acestor fraude s-ar reduce drastic. Mesajul nostru este că fiecare individ în parte trebuie să-şi asume responsabilităţi mai mari cu privire la propria lui securitate online'', a declarat el.

Sursa: Rompres

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro