Bucurestenii care circula cu metroul ar putea fi nevoiti ca de la 1 septembrie (700.000 de persoane) sa apeleze la un alt mijloc de transport. Din cauza datoriilor mari - 15 milioane euro - pe care le are fata de firma franceza care se ocupa cu intretinerea metroului - Alstom, Metrorex poate sa ajunga sa functioneze doar cu o treime din parcul disponibil. Ce inseamna acest lucru? Metroul bucurestean ar putea circula la intervale de 30 de minute, de la 1 septembrie, fiind posibila si intreruperea activitatii in anumite intervale orare... Astazi, 30 iulie, oficialii Metrorex sustin ca aceste sume vor fi platite si ca Alstom va primi banii reprezentand datoria pentru intretinerea metroului bucurestean pe primele sase luni ale anului.
Urmeaza ca Ministerul Transporturilor si, ulterior, Ministerul Finantelor Publice, sa autorizeze plata, a declarat luni, pentru Rompres, directorul general Metrorex, Gabriel Mocanu.
"Am avut discutii cu Alstom asupra sumei pe care va trebui sa o platim pentru intretinerea efectuata in prima jumatate a anului, in valoare de 15 milioane de euro. Deja am trimis actele catre Ministerul Transporturilor pentru ca finantarea necesara va fi obtinuta din credite externe, ceea ce va necesita aprobarea ministerului," a precizat Gabriel Mocanu.
Oficialul a spus ca fondurile au fost prevazute in bugetul Ministerului Transporturilor pe acest an, dar Ministerul Finantelor Publice trebuie sa autorizeze toate platile efectuate din surse externe in cadrul unor astfel de contracte.
Mocanu a precizat ca, daca Metrorex nu va plati la timp aceste sume, circulatia metroului nu va fi stopata, urmand ca doar o treime din trenuri sa circule, conform legii. Acelasi lucru s-a intamplat si in 2006, atunci cand Alstom a cerut Metrorex plata datoriilor restante pentru primii doi ani de contract, cat si pentru primele sase luni din 2006. Alstom a redus atunci activitatea la o treime, la sfarsitul lunii iunie.
In cele din urma cele doua parti s-au inteles, fiind alocate sumele cerute de Alstom la acea data, care depaseau 40 milioane euro.
Oficialii companiei franceze sustin ca: metroul bucurestean ar putea circula la intervale de 30 de minute, de la 1 septembrie, fiind posibila si intreruperea activitatii in anumite intervale orare, in situatia in care Metrorex nu va achita datoria de 15 milioane de euro, fata de Alstom pentru mentenanta trenurilor in 2007, a declarat, luni, pentru Rompres, directorul general Alstom Transport Romania, Gabriel Stanciu.
Suma pentru mentenanta parcului rulant al Metrorex este calculata in baza unei componente fixe - determinata la data incheierii contractului, si a unei componente variabile, care depinde de numarul si tipul de vagoane, Astra sau Bombardier.
Contractul dintre cele doua companii a intrat in vigoare in iulie 2004 si are o valoare aproximativa de 240 milioane de euro.
Alstom Transport s-a obligat prin contract sa realizeze intretinerea si reparatia parcului rulant al Metrorex, precum si a statiilor si antreprizelor societatii pe o perioada de 15 ani. Parcul rulant al Metrorex numara 320 de vagoane, dintre care circa 108 sunt fabricate de firma Bombardier.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro