Un set de principii de marketing, adoptat de principalii jucatori din online, in vigoare de la 1 mai

14 aprilie 2010

Mai multe grupuri media, regii de vânzări şi companii online au adoptat un set de principii pentru gestionarea campaniilor de performance marketing pe site-urile pe care le administrează, care va intra în vigoare de la 1 mai. Prin adoptarea setului de principii enunţat mai jos, acestea îşi propun să facă încă un pas în direcţia maturizării industriei de publicitate online din România, prin furnizarea unui cadru coerent care să răspunda nevoii de stimulare a performanţei campaniilor online, indiferent de forma în care este cuantificată aceasta - prin atragerea de utilizatori pe site-urile clienţilor, prin generarea de lead-uri sau de acţiuni etc.

Această decizie vine într-un context în care internetul a devenit un mediu de comunicare de masă, gradul de penetrare depăşind deja 60% în mediul urban, potrivit cifrelor furnizate de Biroul Român de Audit al Tirajelor.

Astfel, internetul este singurul mediu care poate oferi clienţilor de publicitate nu numai publicitate de brand - ca televiziunea, radioul, presa scrisă sau outdoor-ul -, ci şi posibilitatea de a interacţiona direct cu actualii şi potenţialii consumatori, metodă specifică publicităţii online, care are nevoie de un set de reguli specifice.

1. Utilizarea, în exclusivitate, a unor sisteme bazate pe link-uri text, însoţite sau nu de o imagine grafică, reclamele de tip display urmând a fi folosite exclusiv pentru a satisface nevoile de branding, reach şi creare de awareness. Se urmăreste astfel diferenţierea clară între cele două categorii de obiective urmărite preponderent de clienţi (brand awarness şi performanţă), atât prin mijloacele de promovare utilizate, cât şi prin modul de tarifare (cost-per-click/ cost-per-lead/ cost-per-action/ cost-per-sale/ cost-per-thousand).

2. Recomandarea grupului de iniţiativă este de a se folosi imagini care prezintă produsul sau serviciul promovat (doar în situaţii excepţionale şi logo-ul clientului de publicitate), însoţite de prezenţa obligatorie a unui mesaj (call-to-action) care să determine utilizatorii să acceseze link-ul propus pentru a primi mai multe detalii despre oferta promovată, fapt care va creşte eficienţa şi rata de răspuns.

3. Totodată, vânzarea spaţiilor se va face în regim de run-of-network şi/sau run-of-category (distribuirea reclamelor nu pe un singur site, ci pe întreaga reţea sau pe o categorie de site-uri cu profil asemănător), încurajându-se targetarea reclamelor în funcţie de cuvinte şi expresii cheie sau criterii demografice, urmărindu-se astfel creşterea ratei de click şi, implicit, a eficienţei campaniilor de promovare online derulate, atât în interesul publisherilor, cât şi al agenţiilor de media şi, mai ales, al clienţilor.

Companiile care au adoptat acest set de principii au fost de acord ca, începând cu data de 1 mai, să aplice principiile şi recomandările de mai sus, în vederea gestionarii tuturor campaniilor de performance marketing derulate pe reţelele de site-uri pe care le gestionează.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro