Templus Advertising Bucuresti si Ministerrul pentru IMM, Turism, Comert si Profesii Liberale- Oficiul Teritorial Targu Mures au organizat anul acesta la Sibiu, la sfarsitul lui august, seminarul „Solutii de finantare, produse si servicii pentru IMM-uri”, eveniment la care au luat parte peste 100 de intreprinzatori din judetul Sibiu. Oficialitati, bancheri, reprezentanti ai companiilor IT&C si oamenii de afaceri au dezbatut, timp de 4 ore, problema accesarii programelor de finantare din fonduri guvernamentale si externe, au analizat proiectele de acte normative pentru mediul economic si au discutat despre produse si servicii necesare dezvoltarii afacerilor.
Seminarul a avut menirea de a aduce in atentia institutiilor de stat problemele de finantare ale IMM-lor, dar si de a prezenta oamenilor de afaceri solutii reale de acces la fondurile europene nerambursabile si la cele de cofinantare, ce trebuie atrase de la banci. Parteneri ai evenimentului au fost institutii bancare importante de pe piata autohtona, interesate de atragerea micilor intreprinzatori drept clienti, dar si companii de top din domeniul IT&C, ale caror servicii au devenit indispensabile in activitatea curenta a fiecarei firme.
In deschiderea seminarului, reprezentantul Prefecturii Sibiu, Aurel Maxim a subliniat importanta IMM-rilor si contributia substantiala pe care acestea o au la realizarea PIB-lui, prin creerea de noi locuri de munca si prin stimularea cresterii exporturilor: „Cele mai multe firme sunt astazi cu capital privat si majoritatea acestora intra in categoria IMM-lor, considerate motorul economiei in Uniunea Europeana. De aceea, Comisia Europeana practica o politica prietenoasa fata de acest sector, pentru ca infiintarea unor noi companii sa fie cat mai atractiva pentru investitori. De aceea IMM-urile reprezinta 99% din procentul de companii care isi desfasoara activitatea in Europa. in judetul Sibiu, ponderea IMM-urilor in totalul firmelor din industria prelucratoare este de 98,1%. Cum dorim o economie competitiva pe plan european, statul roman trebuie sa asigure un mediu de stimulare a competitivitatii majoritatii firmelor romanesti, adica a IMM-urilor.”
Reprezentantul Prefecturii a fost de parere ca lucrarile seminarului vor pune in lumina problematici importante, avand ca efect stimularea si incurajarea sectorului de intreprinderi mici si mijlocii.
Iosif Moldovan - Vice-Presedintele Consiliului Judetean Sibiu doreste un mediu de afaceri echilibrat in judetul Sibiu, subliniind ca IMM-urile trebuie incurajate, ele fiind motorul dezvoltarii economice din judetul Sibiu. „Cifrele de afaceri ridicate la nivelul IMM-urilor duc la venituri importante la bugetul de stat, ceea ce impulsioneaza institutiile de stat sa-si implineasca atributiile cat mai bine in folosul companiilor din acest segment. Sectorul este important si datorita faptului ca absoarbe cea mai mare parte a fortei de munca, eliminand astfel presiunile sociale aparute din cauza somajului. Judetul Sibiu are o strategie de dezvoltare pentru perioada 2007-2013 cu prioritate pe sprijinirea afacerilor si dezvoltarea resurselor umane. Prin aceasta, se urmaresc, in special, doua masuri prin care se sprijina IMM-urile. Prima priveste dezvoltarea afacerilor prin crearea unor locatii specifice, cum sunt parcurile industriale si prin promovarea produselor autohtone pe piata interna si externa. A doua directiva, se refera la promovarea masurilor active de ocupare a fortei de munca, la dezvoltarea sistemului de formare profesionala initiala si continua.
Investitiile in lucrari pentru asigurarea unei infrastructuri adecvate sunt privite cu maximum interes de Consiliul Judetean Sibiu. Aceasta, intrucat se doreste realizarea unor cai de acces moderne in si din Sibiu spre restul tarii si spre Europa. Astfel sunt aproape de finalizare lucrarile la un nou terminal si un turn de control pentru aeroportul Sibiu. Acesta va asigura o poarta catre Europa si catre lumea intrega dar va fi si calea cea mai rapida pentru cei care doresc sa investeasca in judetul Sibiu”, a declarat reprezentantul Primariei Sibiu.
De altfel, dupa cum stim, dupa anul 2000, s-au realizat in Sibiu cateva parcuri industriale care vin sa sprijine si sa atraga investitorii straini in zona.
Ana Lomnasan - Manager relatii corporate BCR - Centrul de Afaceri Sibiu a aratat importanta pe care BCR o acorda produselor bancare menite sa ajute la obtinerea fondurilor necesare intreprinzatorilor pentru co-finantarea proiectelor finantate din fonduri europene.
In acest sens, BCR are chiar un nou concept integrat pentru implementarea cu succes a oricarui proiect de atragere a fondurilor nerambursabile, numit EU Office.
Mai multe detalii despre noul concept a oferit Ambrus Mihai Farkas – Manager EU Office – BCR, care a aratat ca noul birou BCR ajuta la evitarea erorilor care pot aparea in proiectele de atragere a fondurilor europene, oferind consultanta atat prin specialistii proprii, cat si prin consultanti agreati, inclusi intr-o lista oferita celor interesati: „Reteaua de consultanti zonali acorda consultanta clientilor atat direct, cat si prin firme de consultanta selectate pentru intocmirea cererilor de finantare si a documentatiei aferente pentru accesarea fondurilor. BCR ajuta astfel la corectarea eventualelor mici erori din proiecte, inainte ca acestea sa ajunga la autoritatea de implementare. Banca ofera apoi structuri de finantare potrivite fiecarui solicitant, cu costuri avantajoase. Printre solutiile de finantare pentru IMM-uri, se numara: Finantarea activitatii curente, Finantarea investitiilor si Programele de finantare. Creditul pentru activitatea curenta este disponibil in lei si in valuta si se acorda pe termene de 3, 6 si 12 luni. Volumul creditului este adaptat necesitatilor de finantare si posibilitatilor de rambursare ale solicitantului. Drept garantii se accepta cele imobiliare, mobiliare, cesiunea de creanta, echipamente, instalatii, scrisori de garantie bancara, garantii emise de fonduri de garantare s.a. BCR ofera si credite pentru finanatarea afacerilor aflate la inceput, insa numai pe planuri de afaceri foarte bine intocmite.”
Preluata la finele anului 2006 de ERSTE BANK, BCR este lider pe piata bancara din Romania, unde detine 27% din piata creditelor corporate. Reteaua nationala a BCR a ajuns in prezent la 517 unitati.
Managerii intreprinderilor mici si mijlocii au inteles importanta comunicarii in dezvoltarea activitatii unei firme, de aceea, cauta solutii integrate de voce si Internet, care sa corespunda asteptarilor pe care le au, dar si puterii lor de cumparare. Cu astfel de solutii, adresate IMM-urilor, a venit la Alba Iulia compania Romtelecom, cea mai importanta companie pe astfel de servicii. Radu Mindru, Area Shop Manager la Romtelecom, a aratat ca parteneriatul este unul din principalele mijloace de dezvoltarea a unei afaceri: „Prin parteneriate productive fiecare afacere obtine un avantaj pentru a-si mentine o pozitie importanta pe piata. Pentru orice firma care se dezvolta, nevoia de transfer de informatii creste constant. De aceea, solutiile de comunicare oferite de Romtelecom sunt concepute in concordanta cu nevoile unei firme, in diverse etape de dezvoltare. Avem solutii pentru firme la inceput de drum si, pe masura ce isi dezvolta activitatea, solutiile Romtelecom sunt din ce in ce mai complexe, pana la solutii de top, pentru companiile cu nevoi de comunicare speciale”.
Pe langa pachetele de servicii pentru companii, Radu Mindru a prezentat site-ul www.beonline.ro, unde este detaliata oferta Romtelecom de webhosting. Pe site sunt prezentate variantele de solutii de stocare, de diverse capacitati, in functie de necesitatile firmelor, cu spatiu de stocare intre 300 de Mb si 3 Gb.
Pentru ca IMM-urile sa se protejeze impotriva pierderilor de date, lucru extrem de important pentru o firma, Romtelecom vine cu solutia Cyberhost, care ofera spatiu sigur de stocare a datelor oricarei firme.
Practic, Romtelecom a adaptat oferta in functie de necesitatile companiilor, urmand ciclul normal de dezvoltare al unei afaceri: “Avem pachete de servicii pentru start up-uri, unde este nevoie doar de un telefon si de acces la Internet. Serviciul Click Net Expres cu 1 Mbps si Self Install Pack (SIP) pe care clientul il instaleaza singur, intr-un mod foarte simplu, sunt numai bune pentru afacerile aflate la inceput. Dar afacerea creste si odata cu ea nevoia de comunicare. De aceea, Romtelecom ofera si conexiunea de 2,5 Mbps in cadrul pachetului „Bizpack”, cu variantele lui. Acesta asigura un acces performant si ieftin la Internet, comparativ cu restul ofertei de pe piata. Pentru o nevoie de comunicare mai mare, Romtelecom are solutia IPFix – cu banda proprie garantata de 1024 Kbps, asigurandu-se o conexiune privata constanta intre diferitele sedii ale unei companii. Pentru o interconectare proprie, securizata, intre sedii, RomTelecom a creat Virtual Private Network (VPN)”, a afirmat Radu Mindru.
Toate aceste solutii de comunicare, sunt prezentate clientilor Romtelecom in reteaua de magazine “One Stop Shop”, unde exista puncte de acces wireless gratuit la Internet dar si consultanti speciali pentru IMM-uri. De altfel, pentru a veni in sprijinul intreprinzatorilor aflati la inceputul afacerii, Romtelecom a amenajat in cadrul magazinelor proprii un spatiu numit My Office, unde, oamenii de afaceri au la dipozitie toate mijloacele de comunicare – telefon, fax, Internet, exact ca intr-un birou de firma.
Oferta Romtelecom este acum in plina transformare, pachetele descrise mai sus urmand sa beneficieze de o dublare a benzii de acces.
Pentru o afacere de succes este nevoie de bani, solutii performante de comunicare, o echipa de profesionisti, dar si mijloace de protejare a companiei. De aceea, la seminarul de la Sibiu, a fost prezenta cea mai importanta companie de asigurari de pe piata, Generali Asigurari. Dan Kelp, Director Generali Asigurari Sibiu, a prezentat solutiile de preluare a riscurilor oferite de Generali - o forma de asigurare graduala impotriva diferitelor riscuri. Compania ofera solutii de asigurare flexibile pentru IMM. Astfel, Asigurarea de daune materiale pentru IMM preia riscuri care ar periclita desfasurarea normala a activitatii. Cu un nivel larg de acoperire, aceasta poate fi completata cu clauze speciale, in functie de nevoile fiecarui asigurat. Cu un pret accesibil chiar si la varianta cu cea mai ampla acoperire, la Asigurarea de daune materiale calculul primei de asigurare se poate face in baza unui program on-line. Aceasta acopera nevoia de protectie a activitatii desfasurate prin transferarea riscurilor catre societatea de asigurare. . in varianta de baza, Generali Asigurari acopera riscuri ca: incendiu, trasnet, explozie, emanatii de fum, gaz, vapori, cheltuieli cu interventia pompierilor, demolare, evacuare, transport, daune provocate de avariile la instalatiile de apa, caderea aparatelor de zbor si a vehiculelor spatiale care pot distruge proprietatea. in completare, varianta Confort, acopera riscuri precum: cutremur, inundatii si aluviuni, fenomene atmosferice, grindina, prabusirea, alunecarea sau surparea terenului s.a. Varianta completa adauga riscuri ca: furt prin efractie, talharie, acte de vandalism produse cu ocazia furtului sau talhariei, evenimente socio-politice. Avem si Varianta Extra, mai cuprinzatoare, care asigura in plus riscuri ca avarii accidentale la sistemele de incalzire si de conditionare a aerului, fenomene electrice cauzate utilajelor, spargerea accidentala a suprafetelor vitrate, asigurarea banilor depozitati in seif sau aflati in tranzit.
Generali Employee Benefits sunt instrumente de protectie si motivare pentru angajatii unei societati, acest produs completand sistemul actual de asigurari sociale de stat. Astfel, exista trei produse de asigurare in functie de necesitatile societatii: Clasic Grup – Asigurare de viata; Saving Plan – Plan de economisire si Vital Plus – Asigurare de sanatate.”
Pentru ca oferta de produse si servicii bancare sa corespunda tuturor nevoilor si asteptarilor oamenilor de afaceri, la seminarul de la Sibiu a fost prezenta, pe langa BCR, care este o institutie de traditie in sistemul bancar, una din cele mai active banci de pe piata, cu produse special targetate pe segmentul IMM, o banca apreciata de analistii finaciari ca fiind in plina ascensiune, Libra Bank. Andreea Poida, Director Marketing si Comunicare Libra Bank , a amintit ca banca s-a orientat initial, in 2004, spre creditele pentru segmentul medical. Apoi spre credite speciale pentru mediul juridic, contabil, sau farmaceutic. Cabinetele medicale sau cele de avocatura au caracteristici comune cu IMM-urile, asa incat, nu a fost greu pentru Libra Bank sa puna la punct produse speciale pentru companiile din acest segment: „S-a pornit de la ideea ca, avantajele IMM-urilor, spiritul antreprenorial, rapiditate si flexibilitate in decizii, specializarea pe nise de piata, trebuie maximizate, iar acest lucru se face prin rapiditatea si disponibilitatea de a construi o solutie financiara dedicata. Produsele Libra Bank ofera intreprinzatorilor mici si mijlocii o serie de avantaje, cum ar fi eligibilitate bazata pe un set minim de indicatori, un minimum de documente si de garantii solicitate, tocmai pentru a simplifica mult procedurile de accesare a liniilor de finantare. De asemenea, pentru a ajuta intreprinzatorul sa demareze cat mai repede proiectele pe care le are, se da un raspuns rapid la orice solicitare.
Cum am spus, Oferta Libra Bank pentru IMM-uri incepe cu o abordare rapida, care ofera eligibilitate bazata pe un set minim de indicatori, minimum de documente si de garantii solicitate si un raspuns rapid.
Astfel, prin Creditul Instant, Libra Bank ofera intreprinzatorilor mici si mijlocii pana la 700,000 de RON solicitand drept garantie cesiunea documentelor in curs de incasare.
Prin abordarea flexibila a Libra Bank, elementul principal de analiza este vizita la client si discutia cu acesta, intelegerea afacerii si construirea unui business-plan real, conform cu necesitatile intreprinzatorului.”
Avantajele competitive ale Libra Bank rezulta din relatia profesionista, simpla si directa cu clientii si din rapiditatea cu care banca raspunde solicitarilor acestora.
Dragos Vasile Goia, Inspector Financiar Bancar la Fondul National de Garantare a Creditelor pentru IMM (FNGCIMM) a spus ca Fondul acorda garantii atat pentru pentru persoane fizice si asociatii familiale autorizate sa desfasoare activitati economice, cat si pentru persoane juridice si societati comerciale sau societati cooperative: „Se garanteaza finantari pe termen mediu si lung de tipul creditelor pentru investitii, in completarea surselor proprii pentru realizarea de noi capacitati de productie si dezvoltarea celor existente (constructia, reabilitarea, consolidarea, extinderea imobilelor cu destinatie industriala si comerciala). Apoi, se dau garantii pentru modernizarea si retehnologizarea capacitatilor de productie, a utilajelor, masinilor, instalatiilor, cladirilor si constructiilor existente, pentru realizarea de investitii prin achizitii de masini, utilaje, mijloace de transport, cladiri, licente, animale de reproductie, dar si pentru proiecte de realizare a obiectivelor strategice de dezvoltare nationala, finantate din fonduri structurale sau din surse publice nationale si locale. FNGCIMM are mai nou si Produse de finantare pentru finantari directe sau cofinantari, dar si pentru finantari speciale, cum este produsul de finantare Ecoambient - destinat sustinerii pensiunilor turistice rurale.
Acesta exista si in varianta Ecoambient +, adresat IMM-urilor care desfasoara activitati in domeniul turismului, in limita a 200.000 de Euro. EXPORT+ este pentru societatile ce realizeaza export peste 35% din cifra de afaceri. Fondul nu percepe comision de analiza pentru solicitarile de garantare, iar comisionul de garantare perceput se afla acum in scadere, acesta fiind de maximum 2% pentru creditele in lei si de maximum 1,6% pentru cele in valuta.”
Adrian Daniel, Consilier programe de finantare la Oficiul Teritorial pentru intreprinderi Mici si Mijlocii Targu Mures, din cadrul Ministerului Pentru IMM, Comert, Turism si Profesii Liberale, a prezentat principalele Axe prioritare din Programul Operational Sectorial – Cresterea Competitivitatii Economice, cu accent pe Axa prioritara 1 „Dezvoltarea unui sistem inovativ si eco-eficient de productie”.
Reprezentantul acestei institutii a declarat ca: „Obiectivele acestui program sunt: consolidarea si dezvoltarea durabila a sectorului productiv din Romania si crearea unui mediu favorabil pentru dezvoltarea IMM-urilor. in acest sens, se pot face investitii in bunuri tangibile si intangibile, cu o valoare a Alocatiei Financiare Nerambursabile (AFN) cuprinsa intre 250.000 si 1,5 milioane de Euro. Se finanteaza crearea de noi unitati, instalatii pentru extinderea capacitatii de productie; extinderea amplasamentului existent pentru cresterea capacitatii de productie; diversificarea activitatii prin lansarea de noi produse sau servicii. Daca au legatura cu investitiile mentionate anterior, se finanteaza si achizitionarea de echipamente pentru protectia mediului, reciclarea deseurilor, tratarea apelor reziduale, reducerea emisiilor in atmosfera.
Tot legat de investitiile de mai sus, se finanteaza si achizitionarea de bunuri intangibile - brevete, licente, know how si software (pana la 50% din totalul investitiilor eligibile) si instruirea specializata.
IMM –urile pot beneficia si de sprijin in vederea achizitionarii de servicii de consultanta pentru: dezvoltarea de strategii bazate pe solutii inovative pentru crearea de noi produse si servicii; studii de fezabilitate privind implementarea tehnologiilor eco-eficiente; management, marketing si activitati de promovare; consultanta financiara; inovare si drepturi de proprietate intelectuala; tehnologia informatiei si e-business; managementul resurselor umane.”
Detalii suplimentare despre programele prezentate de Oficiul Teritorial pentru intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie, ca si despre celelalte programe de finantare ce se vor derula in perioada urmatoare si care sunt destinate IMM-urilor, se pot gasi pe site-ul ministerului de resort www.minind.ro si www.animmc.ro.
Ana Goia Mocan, Director Adjunct al Centrului Regional al Agentiei de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit (APDRP) a prezentat succint Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurala (FADR), subliniind ca, pentru intreprinzatorii care doresc sa realizeze investitii pe FADR, in cursul lunii septembrie, se va desfasura seria de conferinte de informare, initiata de Agentia de Plati, iar conferintele vor avea loc in fiecare judet din tara. „Prin FADR se pot face investitii, atat in domeniul agricol, cat si pentru dezvoltarea rurala, in toate tarile membre UE, acesta fiind continuatorul fondurilor SAPARD, diferenta fiind volumul mare al investitiilor care se pot realiza (peste 7,5 miliarde de euro), cat si plaja mai larga de domenii de investitii. Prin FADR se vor realiza investitii in industria alimentara: cheltuieli eligibile fiind cele care vizeaza constructiile, achizitia de linii tehnologice, de utilaje, masini unelte etc. Eligibile vor fi si investitiile in ferme vegetale sau zootehnice dar si cheltuielile cu consultanta (intocmirea studiilor de fezabilitate, a planurilor de afaceri etc). O noutate este aceea ca vor fi eligibile si investitiile in terenuri, cu conditia ca valoarea totala a acestora sa nu fie mai mare de 10% din valoarea totala eligibila a proiectului. Plaja de beneficiari cuprinde persoanele fizice, asociatiile familiare, persoanele juridice (microintreprinderi, IMM).
FADR functioneaza pe principiul cofinantarii, beneficiarul trebuind mai intai sa realizeze investitia din fonduri proprii, pentru ca apoi sa primeasca inapoi de la UE o parte din valoare prin fonduri nerambursabile. Valoarea maxima a proiectelor se situeaza de obicei in jurul cifrei de un milion de euro cu diferente ce vor fi prezentat amanuntit in conferintele judetene ale APDRP.
Se pot face investitii in infrastructura rurala – drumuri, alimentare cu apa, canalizare, alimentare cu electricitate, gaz. Se pot finanta si investitii in restaurarea monumentelor cuprinse in patrimoniul cultural, in repararea primariilor sau a caminelor culturale. Nu se pote insa investuii in scoli sau dispensare, care beneficiaza de alte programe operationale. Prin FADR se pot accesa mai multe proiecte in acelasi timp, fara restrictii,” a spus Ana Goia Mocan, Director Adjunct al Centrului Regional al Agentiei de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit.
Viorel Crijmar – sef Birou Extern Sibiu al Agentiei de Dezvoltare Regionala Centru (ADR Centru) a prezentat Programul Operational Regional (POR), parte din cele sapte programe operationale elaborate la nivelul Romaniei pentru a oferi finantare nerambursabila pe perioada 2007-2013: „Document elaborat de statul roman, POR este supus aprobarii Comisiei Europene si cuprinde strategia de dezvoltare a regiunilor Romaniei, un set de axe prioritare, precum si un mecanism propriu de implementare, care conduce la atingerea obiectivelor stabilite.
Obiectivul strategic global este sprijinirea si promovarea unei dezvoltari economice si sociale echilibrate si durabile a tuturor Regiunilor Romaniei, cu accent asupra polilor de dezvoltare urbana, prin imbunatatirea conditiilor de infrastructura si ale mediului de afaceri care determina cresterea economica. Prioritate au Regiunilor mai slab dezvoltate, in ideea ca scopul fondurilor structurale este acela de reducere a disparitatilor intre diferitele regiuni europene”.
Viorel Crijmar a enumerat principalele axe prioritare cu accent pe cele mai importante: Axa 1 – Dezvoltare urbana durabila; Axa 2 – imbunatatirea infrastructurii de transport regionale si locale; Axa 3 – imbunatatirea infrastructurii sociale regionale si locale; Axa 4 se axeaza pe sprijinirea dezvoltarii mediului de afaceri regional si local; Axa 5 sprijina dezvoltarea turismului regional si local.
Potentiali beneficiari pentru POR sunt: autoritati publice locale si centrale, microintreprinderi, societati comerciale, asociatii, fundatii, administratii ale diferitelor structuri de sprijinire a afacerilor, ONG-uri, ANOFM si AJOFM, universitati publice.
Nicolae Antonescu – Director Departament Marketing-Evenimente Camera de Comert si Industrie Sibiu, a subliniat ca IMM-urile sibiene, contribuie semnificativ la dezvoltarea judetului, reprezentand peste 98% din totalul firmelor din aceasta zona. Conform afirmatiei reprezentantului Camerei de Comert, aceste entitati economice aduc o contributie deosebita la realizarile judetului Sibiu, prin cresterea capacitatii de productie, cresterea numarului de firme inregistrate si a locurilor de munca care au dus la scaderea ratei somajului in judetul Sibiu. in acest trend de dezvoltare este important ca firmele sibiene sa beneficieze cat mai mult, in perioada urmatoare, de sursele de finantare nerambursabile. „Centrul Teritorial de Formare, Asistenta si Consultanta din cadrul Camerei de Comert este menit sa ajute la realizarea a cat mai multe proiecte eligibile. Institutia pe care o reprezint ofera consultanta specializata reala firmelor, pentru realizarae proiectelor menite sa atraga finantare nerambursabila de la UE. Este foarte important ca intreprinzatorii sa se apeleze la consultanti buni, de cunostintele si competenta acestora depinzand succesul proiectelor pe care le depuneti la institutiile ordonatoare de Programe de finantare”, a declarat Nicolae Antonescu.
Directia Generala a Finantelor Publice este o institutie nu foarte iubita de contribuabilii agenti economici, datorita impunerilor de ordin fiscal si a controalelor nu tocmai prietenoase. Nu este cazul Fiscului din judetul Sibiu, intrucat, reprezentantii acestei institutii fac mai mult munca de prevenire a indvertentelor fiscale si de consiliere a oamenilor de afaceri. De altfel, din ce am aflat de la Grigore Popescu, Director Executiv al Directiei Generale a Finantelor Publice Sibiu, institutia pe care o reprezinta este foarte implicata in actiuni de informare a intreprinzatorilor despre problemele de ordin legislativ in domeniul fiscalitatii. De asemenea, se fac intalniri periodice cu oamenii de afaceri, asa cum este si acest seminar, unde oficialii institutiei se consulta cu acestia despre problemele pe care le au in activitatea lor curenta. Acest lucru este imbucurator, Fiscul intelegand rolul pe care il are in dezvoltarea mediului de afaceri, creand cadrul fiscal propice extinderii initiativei private, generandu-se, odata cu cresterea numarului de firme private, majorarea cunatumului de taxe colectate la bugetul de stat. Grigore Popescu a afirmat ca: „Mediul financiar este foarte dezvoltat in Sibiu, dovada stand prezenta a 25 de banci, lipsesc totusi expertii contabili care fac dosarele ce faciliteaza accesul la credite. Directia Finantelor Publice Sibiu este intermediar intre bugetul de stat si contribuabil, institutia avand o relatie de parteneriat si de sprijinire a oamenilor de afaceri. in ce priveste fondurile europene, Directia de Finante nu are implicare directa, ea asigurand numai eliberarea certificatelor de obligatii fiscale de care este nevoie pentru intocmirea dosarelor ce trebuie depuse pentru atragerea finantarii europene. incasarile taxelor in judetul Sibiu merg foarte bine, fiind singurul judet in care plata taxelor pentru persoanele fizice se poate face cu cardul. Astfel s-a reusit eliminarea cozilor de la ghisee. De asemenea, Cazierul fiscal se poate elibera firmelor pe loc, daca acestea achita o taxa de urgenta de 100 RON. stiu ca resursele financiare sunt o problema pentru multi intreprinzatori mici si mijlocii, dar ii sfatuiesc pe reprezentantii firmelor ca, in loc sa ajunga la insolvabilitate, sa apeleze la imprumutul bancar, dobanzile bancare fiind deductibile fiscal.”
Grigore Popescu a subliniat ca in Sibiu se infiinteaza zilnic 11 noi firme si dispar patru. Bugetul municipiului Sibiu a crescut din 2000 pana in 2006 de 5,3 ori, ceea ce inseamna ca mediul de afaceri s-a dezvoltat semnificativ.
Mai multe detalii despre legislatia fiscala in vigoare pe www.finantesibiu.ro
Seminarul de la Sibiu face parte din campania de evenimente B2B numita ACTIV INVESTOR, initiata de TEMPLUS ADVERTISING Bucuresti in urma cu 3 ani si cuprinde peste 50 de astfel de seminarii, pe diverse teme. Campania se adreseaza intreprinzatorilor din toata tara si vine in sprijinul acestora cu informatii utile despre toate genurile de finantari ce le sunt accesibile, despre credite, despre cele mai bune oferte de produse si servicii bancare, IT&C, de asigurari si altele, care ii pot ajuta sa-si dezvolte afacerile. Scopul acestor manifestari este de a crea cadrul unui dialog constructiv intre oamenii de afaceri si toti factorii implicati in reglementarea si dezvoltarea mediului economic autohton.
Partenerii evenimentului: BCR, Romtelecom, Libra Bank, Generali Asigurari, Sodexho, FNGCIMM, Senior Software, Oriflame, Cramele Recas, Supreme Chocolat
Parteneri media: www.BanisiAfaceri.ro, Ziarul Financiar, Tribuna, Oferta, Rondul de Sibiu, De toate pentru toti, Magic FM, Zile si nopti, Antena1 Sibiu, Finantare.ro, Smart Bank, Smart Financial, Comunicate Media.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro