Uniunea Europeană vrea ca oamenii să consume cât mai multe alimente produse în fermele europene şi va folosi etichete şi alte metode de promovare în acest scop, informează Reuters. "În timp ce globalizarea se extinde, ţările emergente cu costuri de producţie scăzute măresc presiunile asupra fermierilor din Uniunea Europeană", a relevat un articol al Comisiei Europene asupra politicii alimentare.
"Competiţia creşte, atât în sectorul mărfurilor agricole, cât şi în cel al produselor cu valoare adăugată", arată articolul.
Acesta pune sub semnul întrebării politica UE asupra certificării produselor, a standardelor de marketing şi asupra culturilor organice.
"Piaţa produselor organice în UE continuă să fie fragmentată, la nivelul fiecarei naţiuni", relevă artiocolul, adăugând că reputaţia mărcilor organice în UE trebuie respectată.
O idee ar fi întrebuinţarea unui logo al UE special pentru alimentele produse conform standardelor Uniunii, unele fiind posibil să fie însoţite de etichete pentru ce atestă că sunt produse agricole de origine.
"De asemenea, consumatorii ar putea să devină conştienţi de regulie stricte impuse de UE metodelor agricole - siguranţa alimentelor şi standardele de igienă, identificarea animalelor şi urmărirea exportului de carne, de exemplu - ca unealtă de marketing pentru promovarea calităţii alimentelor produse în UE.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro