Topul celor mai active banci in 2006

9 ianuarie 2007

Anul bancar 2006 a fost caracterizat de extinderea puternica a retelelor bancare, intensificarea concurentei si un interes tot mai pronuntat al bancilor pentru sectorul IMM-urilor. Toate acestea in contextul aderarii Romaniei la Uniunea Europeana la 1 ianuarie 2007 si a multitudinii de schimbari in spectrul social si economic pe care aceasta le-a produs. Cele mai active banci romanesti in aceasta perioada s-au evidentiat prin lansari de produse si servicii noi, acompaniate de o campanie impresionanta de deschidere de noi unitati.

Principalele criterii pe care le-am luat in calcul pentru a stabili care a fost cea mai activa banca in anul 2006 au fost numarul de produse si servicii noi lansate si extinderea retelele teritoriale. BCR, BRD, Raiffeisen Bank, Banca Transilvania si Bancpost au fost institutiile de credit a caror activitate s-a remarcat in acest context. Ele alcatuiesc "Top 5 BankingNews – cele mai active banci in 2006". Chiar daca, intensificarea competitiei si modificarea conditiilor de piata au determinat bancile ca, pe tot parcursul anului, sa aduca modificari in structura si costurile produselor si serviciilor, aceste imbunatatiri nu au facut obiectul analizei noastre.

Activitatea de lansare de produse si servicii noi a vizat in principal domeniul finantarii IMM-urilor, dar si pe cel al cardurilor, in special cele co-branded. BCR este lider in ceea ce priveste noutatile oferite clientilor anul trecut, cu nu mai putin de 14 produse si servicii noi. Suprematia si-a asigurat-o prin lansarea de numeroase carduri, dar si de pachete de produse si servicii. Urmeaza cei de la BRD, care au venit pe piata cu patru noi carduri co-branded. Banca s-a afirmat anul trecut ca un jucator foarte important pe sectorul finantarii IMM-urilor, lansand o gama de produse de creditare destinata acestor clienti. Trebuie remarcat ca cele doua banci au introdus anul trecut (aproape in acelasi timp), un tip de credit inovator pentru piata romaneasca, creditul revolving.

Desi portofoliul Raiffeisen Bank s-a imbogatit anul trecut cu 9 produse, o parte dintre acestea sunt pretentioase si vizeaza un segment restrans de clienti (depozite structurate cu optiune pe schimb valutar, Direct Debit, Fix Pay, fonduri de investitii). Banca austriaca s-a evidentiat prin lansarea imprumuturilor in franci elvetieni, dar si a unei game foarte interesante de credite destinate IMM-urilor. Urmeaza Banca Transilvania, a carei activitate este orientata catre finantarea IMM-urilor, astfel ca noile produse s-au adresat in marea lor majoritate acestui segment de clientela. Locul cinci in acest clasament al inovatiei este ocupat de Bancpost. Banca s-a remarcat anul trecut prin activitatea pe piata cardurilor, lansand un card-cobranded impreuna cu compania de transport aerian Tarom, o premiera in Romania, dar si o linie de carduri sub sigla Visa. Bancpost s-a lansat, in acelasi timp, si pe piata creditarii in franci elvetieni. De asemenea, banca a venit si cu o oferta interesanta pe piata economisirii, lansand depozitul Ronsmart.

BCR (14 produse), BRD (10 produse), Raiffeisen Bank (9 produse), Banca Transilvania (8 produse) si Bancpost (5 produse) - aceasta este ierarhia bancilor care au lansat cele mai multe produse noi in 2006. Clasamentul celor mai active banci in 2006 a fost completat prin evaluarea eforturilor acestor institutii  de extindere a retelelor teritoriale. Cea mai activa din acest punct de vedere s-a dovedit BRD, care a deschis in 2006 224 de noi agentii. Banca franceza este urmata de Banca Transilvania, cu 125 unitati noi, BCR – 101 unitati, Bancpost – aproape 60 unitati, si Raiffeisen Bank – 51 unitati. “Top 5 BankingNews – cele mai active banci in 2006” a fost finalizat prin cumularea punctajului obtinut de fiecare banca in cele doua ierarhii. Astfel, am acordat fiecarui loc un numar de puncte, incepand cu 5 puncte pentru primul loc si incheind cu un punct pentru locul 5.

Cea mai activa banca pe 2006 s-a dovedit a fi BRD, care a obtinut 9 puncte si s-a evidentiat prin primul loc pe partea de extindere, dar si printr-o clasarea foarte buna (pozitia a II-a) in clasamentul lansarii de noi produse. Cu 8 puncte, BCR se claseaza pe locul 2. Desi este liderul de necontestat al noilor produse si servicii in 2006, BCR ocupa doar pozitia a doua din cauza numarului mai redus de sucursale deschise, fiind depasita la acest capitol si de Banca Transilvania. De altfel, pozitia foarte buna obtinuta in ierarhia extinderii ii asigura Bancii Transilvania 6 puncte si locul 3 in topul celor mai active banci in 2006. “Clujenii” sunt urmati de austriecii de la Raiffeisen Bank, clasare influentata de locul 5 obtinut in ierarhia extinderii. Locul al V-lea este ocupat de Bancpost.

Top 5 BankingNews – cele mai active banci in 2006

 Loc Banca Inovatie
(punctaj)
Extindere
(punctaj)
Total
 1 BRD   4  5  9 
 2 BCR  5  3  8
 3 Banca Transilvania   2  4  6
 4 Raiffeisen Bank  3  1  4
 5 Bancpost  1  2  3


BCR

Supranumit deja Supermarketul BCR datorita produselor foarte variate din portofoliu, BCR-ul nu putea omite nici anul acesta o aprovizionare cu marfa proaspata pe rafturile sale. In privinta lansarilor de carduri, anul acesta am numarat sase noi carduri, din care trei co-branded (BCR Univers'All, BCR Praktiker si BCR UltraPro), doua destinate tinerilor (BCR VISA Electron Junior si BCR - EURO< 26) si unul avand ca destinatie IMM-urile (BCR VISA Business). Pentru cei care doresc sa economiseasca, BCR a lansat in acest an 4 produse: Certificatul de Depozit cu Discount, intins pe o perioada de 24 de luni, pachetul “Succes Asigurat” - depozit, asigurare si card de debit, depozitul la termen cu scadenta la 36 de luni si depozitele pe perioade mici cu dobanda fixa. Nici pe partea de produse de creditare banca nu a ramas mai prejos. Printre produsele noi se numara pachetul Divers Plus BCR, construit in jurul creditului de nevoi personale, pachetul destinat medicilor Mediplus BCR, creditul Maxiplus BCR, ce permite trageri si rambursari multiple, si pachetul Turist BCR, pentru amatorii de calatorii.

BRD

BRD a dat dovada in 2006 ca este o adevarata banca universala, lansand produse pe toate segmentele de activitate. Din cele 10 produse noi lansate in acest an, patru sunt carduri co-branded (lansate in parteneriat cu magazinele Daniel, Diverta si Rombiz sau cu platforma de televiziune digitala Boom) si trei sunt produse de creditare noi (creditul acordat special medicilor “Expert Medical”, gama de produse adresate IMM-urilor “Ristretto IMM” si “Simplis” si creditul personal cu ipoteca reincarcabil Expresso Non-Stop). Totodata, francezii au mai lansat si produsul de economisire “Depozitul 1000” si un fond de investitii destinat companiilor romanesti, “SGAM Eastern Europe”. BRD a introdus serviciul Simplis PrePay de reincarcare a cartelelor telefonice preplatite prin intermediul terminalelor POS.

Raiffeisen Bank

Austriecii de la Raiffeisen au avut si ei un an destul de activ. Pentru persoanele fizice, banca a lansat anul acesta cardul de credit dedicat Campionatului Mondial din Germania, imprumuturile in franci (pentru locuinte si de nevoi personale garantat cu ipoteca) dar si serviciile Direct Debit Interbancar (acesta garanteaza plata facturilor de utilitati, a primelor de asigurare, a ratelor de credit sau a altor servicii, in mod rapid si eficient) si FixPay, serviciu ce permite efectuarea automata de plati in sume fixe in lei, din contul curent al clientului platitor catre alte conturi curente sau de economii. Acestora li se adauga un nou concept de agentie bancara, specializata pe creditele pentru locuinta. Pentru oamenii de afaceri si companii, Raiffeisen a lansat fondurile de investitii Prosper si Benefit. Una dintre cele mai intense activitati a vizat IMM-urile, banca adresandu-se acostor clienti prin lansarea unui imprumut imobiliar si a unui pachet de finantare a afacerii, constituit din Flexi IMM si Credit Invest. La inceputul anului trecut, banca a lansat, in premiera pe piata romaneasca,  depozite structurate cu optiune pe schimb valutar.

Banca Transilvania

Asa cum ne-au obisnuit, cei de la Banca Transilvania si-au continuat si in acest an ofensiva concentrata pe IMM-uri. Pentru acest sector, banca si-a continuat campania de lansarea a unui produs inovator o data la trei luni. Astfel, au aparut Creditul Scontare 100%, creditul imobiliar adresat companiilor, Abonamentul bancar si Clubul Intreprinzatorului Roman. Tot pentru acesti clienti, Banca Transilvania a infiintat Compania de Factoring si a pus in functiune un TELVERDE specializat. Pentru clientii corporativi banca a lansat Contul de Business, prin care le ofera acesta tratamente specializate demne de clasa business. Nici persoanele fizice nu au fost uitate, acestora banca adresandu-se cu noul Credit fara rate. De asemenea, romanii care lucreaza peste granite au la dispozitie, incepand cu toamna anului trecut, un nou imprumut de la BT.

Bancpost

Bancpost continua schimbarile in bine survenite de la preluarea sa de catre EFG Eurobank. In completarea ofertei de carduri, banca a lansat o serie de 3 carduri Visa, create special pentru a raspunde nevoilor individuale ale clientilor (Visa Electron, Visa Classic si Visa Gold) dar si cardul co-branded lansat impreuna cu Tarom. Acesta este afiliat retelei American Express si poate fi utilizat in variantele Classic si Premium.Tot ca noutati, putem semnala cele doua fonduri mutuale lansate in luna ianuarie - Bancpost Plus si Bancpost Active Balanced - si produsul financiar Ronsmart, care combina siguranta si stabilitatea unui depozit la termen cu posibilitatea unor randamente superioare oferite de investitiile in unitati de fond. Pe partea de creditare, Bancpost a lansat imprumuturile in franci elvetieni.

Citeste si un comentariu despre activitatea celor mai active cinci banci din Romania in 2006 pe Blogul lui Cornel Dinu (www.dinucornel.ro).

Bogdan Popescu
[email protected]
Catalin Ciuperca
[email protected]

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro