Anul 2007 a reprezentat un an important pentru mass-media din Romania, cu investitii in lansari noi sau relansari si facelift-uri, cu achizitii sau consolidari, aparitii noi in online sau disparitii din print, pe scurt, un an 2007 cu foarte multe schimbari. Poate mai mult decat in anii anteriori, evenimentele din 2007 din offline au avut un ecou extrem de puternic in online si acest lucru s-a simtit puternic si in Trafic.ro.
Aruncand o privire retrospectiva asupra evolutiei mass media in online-ul romanesc, observam cateva tendinte interesante. Daca in offline tirajele publicatiilor s-au aflat in scadere in ultimii ani, in online tendinta este diametral opusa. In mod evident, tendintele din offline nu se reflecta si in online, dar nici proportiile intre tirajele jucatorilor de pe piata nu se pastreaza. De exemplu, desi Libertatea, liderul din offline, are un tiraj de 2.5 ori mai mare decat cel al Gazetei Sporturilor, in online gsp.ro este liderul incontestabil al publicatiilor romanesti.
Top 10 editii online 2007 (dupa numarul de vizitatori monitorizati de Trafic.ro)
|
Publicatie |
Adresa web |
Vizitatori |
Afisari |
1 |
Gazeta Sporturilor |
gsp.ro |
36.397.701 |
208.828.680 |
2 |
Pro Sport |
prosport.ro |
29.873.293 |
341.363.745 |
3 |
Libertatea |
libertatea.ro |
27.510.405 |
230.463.102 |
4 |
Evenimentul Zilei |
evz.ro |
25.270.152 |
227.537.278 |
5 |
Jurnalul National |
jurnalul.ro |
12.916.307 |
56.048.127 |
6 |
Gandul |
gandul.info |
11.150.395 |
52.756.040 |
7 |
Cotidianul |
cotidianul.ro |
10.656.892 |
48.868.063 |
8 |
Can Can |
cancan.ro |
10.318.305 |
97.951.108 |
9 |
Ziua |
ziua.net |
8.760.997 |
40.246.278 |
10 |
Click |
click.ro |
7.437.639 |
59.256.125 |
Pe langa editiilor online ale publicatiilor offline, in 2007, in online-ul romanesc si-au consolidat pozitia cateva publicatii cu o prezenta 100% online. Datorita succesului avut, o parte din acestea s-au transformat in mod natural din site-uri de revista presei in publicatii online.
Top 5 publicatii online 2007 (dupa numarul de vizitatori monitorizati de Trafic.ro)
|
Publicatie |
Adresa web |
Vizitatori |
Afisari |
1 |
Hotnews |
hotnews.ro |
19.843.325 |
110.400.959 |
2 |
9am |
9am.ro |
14.717.181 |
79.066.790 |
3 |
Ziare.com |
ziare.com |
9.127.839 |
53.771.764 |
4 |
Ziare.ro |
ziare.ro |
8.008.331 |
46.262.480 |
5 |
Wall Street |
wall-street.ro |
6.174.626 |
18.797.475 |
Tendinta de dominatie a publicatiilor sportive in online observata in presa scrisa se regaseste si in televiziune. In ciuda faptului ca Pro TV a fost in 2007 lider-ul de audienta al televiziunilor, in online, Sport.ro reuseste sa isi asigure primul loc in clasamentul online al televiziunilor din Romania. Devine clar astfel faptul ca iubitorul de sport din Romania este mult mai activ in online decat consumatorul mediu de presa scrisa si televiziune.
Top 5 televiziuni 2007 (dupa numarul de vizitatori monitorizati de Trafic.ro)
|
Televiziune |
Adresa web |
Vizitatori |
Afisari |
1 |
Sport.ro |
sport.ro |
14.093.488 |
114.940.175 |
2 |
PRO TV |
protv.ro |
13.518.342 |
98.082.597 |
3 |
Antena 3 |
antena3.ro |
11.006.924 |
120.739.551 |
4 |
Realitatea TV |
realitatea.net |
9.613.366 |
67.365.898 |
5 |
Antena 1 |
antena1.ro |
6.484.424 |
45.351.276 |
n cazul radio-urilor, prezenta online devenita obligatorie in ultimii ani a fost mai mult sau mai putin exploatata. In cazul Kiss FM, site-ul radio-ului a devenit un adevarat portal, atragand un numar mare de vizitatori prin interactivitatea sa. Intr-un mod similar, Radio21 s-a folosit de evenimentele din offline pentru a genera trafic in online, Nunta Pe NeVe fiind un exemplu concludent in acest sens.
Top 5 radio-uri 2007 (dupa numarul de vizitatori monitorizati de Trafic.ro)
|
Post Radio |
Adresa web |
Vizitatori |
Afisari |
1 |
KISS FM |
mykiss.ro |
3.814.995 |
23.263.288 |
2 |
Radio 21 |
radio21.ro |
2.892.161 |
11.387.504 |
3 |
Europa FM |
europafm.ro |
2.075.759 |
8.074.647 |
4 |
PRO FM |
profm.ro |
785.610 |
2.012.435 |
5 |
Romantic FM |
romanticfm.ro |
738.868 |
1.879.099 |
Ramane de vazut ce se va intampla in 2008 in mass media online, atat din perspectiva pietei de publicitate online, care se estimeaza ca se va dubla fata de 2007, cat si din perspectiva continutului si serviciilor oferite de catre publicatii, televiziuni sau radio-uri in online. Ca si in ultimii 7 ani, Trafic.ro va fi aproape de mass media online si va va tine la curent cu evolutia acesteia.
Trafic.ro
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro