The New York Times: Blogging-ul poate fi letal

7 aprilie 2008

Stresul de a ţine la zi un jurnal online (blog), lipsa de somn şi o dietă alimentară nesănătoasă constituie o combinaţie letală care a început să facă victime pe internet. Bloggerii muncesc multe ore, deseori până la epuizare. Mulţi sunt plătiţi pentru fiecare postare adusă pe blog. Aceasta este era digitală obositoare, cunoascută şi după alt nume: lucrul de acasă.

În urmă cu două săptămâni, în North Lauderdale, Florida, a avut loc înmormântarea lui Russel Shaw, un blogger prolific ce s-a stins la vârsta de 60 de ani în urma unui infarct. În decembrie, un alt blogger, care se axa pe tehnologie, Marc Orchant, a murit la vârsta de 50 de ani în urma unui atac coronarian masiv. Tot în aceeaşi perioadă, un al treilea, Om Malik, în vârstă de 41 de ani a supravieţuit în urma unui infarct.

Potrivit „New York Times”, se pune problema dacă aceste cazuri sunt izolate sau e vorba de mult mai mult. De-a lungul timpului au fost aduse la cunoştinţă lamentările unor bloggeri care au pierdut din greutate sau că au devenit obezi, că suferă de insomnii sau cad epuizaţi şi adorm cu capul pe tastatură. Aceste tulburări apar în urma stresului acumulat din cauza obligaţiei de a furniza un flux de informaţii permanent, într-un domeniu în care concurenţa este nemiloasă.

În ciuda faptului că exista un număr mic de persoane care au decedat datorită blogging-ului, nu s-a diagnosticat oficial existenţa unei epidemii care ar putea afecta întreaga lume. De asemenea, în privinţa deceselor, nu s-a stabilit cu certitudine dacă blogging-ul le-a grăbit moartea. Cu toate acestea, prietenii, colegii şi rudele celor decedaţi încă se întreabă dacă bligging-ul este periculos.

Unele bloguri apărute iniţial ca jurnale personale online, s-au transformat în ultimii ani în adevărate fluxuri de ştiri, care au ajuns să concureze cu media tradiţională, mai ales în ceea ce priveşte veniturile ce pot decurge din reclame.

Bloggerii pot fi plătiţi în funcţie de numărul de cititori sau pe postare. Ei îşi construiesc un public prin intermediul exclusivităţilor sau prin volumul de ştiri. Cel mai important element în această meserie este totuşi viteza. Unele site-uri, precum Gawker Media, oferă bonusuri angajaţilor dacă o anumită pagină a fost citită de 100.000 de ori într-o lună. Ştacheta se ridică, astfel încât, cu cât acesta scrie mai mult, cu atât câştigă mai mult. Potrivit New York Times, unii bloggeri ajung să câştige între 30.000 şi 70.000 de dolari pe an, în timp ce alţii ajung să obţină chiar şi cifre cu şase zerouri.

Bloggerii au început să fie conştienţi de riscurile meseriei, astfel încât au început să facă schimb de sfaturi pentru supravieţuire. În urmă cu o lună, pe Problogger.com, australianul Darren Rowse, care scrie pe mai multe bloguri, a oferit cititorilor săi un manual de supravieţuire. Printre sfaturi se numără acela de a "tăia lanţurile scriiturii" şi "a se întoarce la scrisul ideilor în carneţele".

SURSA

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro