TGV-ul low cost, Ouigo, ii face pe francezi sa renunte la masini

17 aprilie 2013

Oferta Ouigo- un tren "de mare viteza si la preturi mici", lansat pe 2 aprilie are scopul de a indrepta utilizatorii autoturismelor inspre calatoria cu trenul.Primele cifre sunt incurajatoare chiar inainte de deschiderea de rezervari pentru perioada estivala.

SNCF are cel putin un motiv pentru a sarbatori cu Ouigo un start de succes. In ziua lansarii din 2 aprilie, de "viteza mare la preturi mici '' intre Marne-la-Vallée si Marseille si Montpellier, instituția publica a anunțat ca a vandut deja 200.000 de bilete. Ieri s-a afirmat ca s-au vandut 50.000 in decurs de cincisprezece zile si a estimat 3,9 milioane de vizitatori unici pe site-ul dedicat Ouigo.

Ouigo nu este solutie la toate problemele de activitate a TGV-ului: aceste trenuri in acest an reprezinta doar 1% din traficul de mare viteza. Dar Ouigo vrea sa demonstreze capacitatea companiei de a cauta noi clienți. Filiala IDTGV recent repoziționata pe calatorii de mai mult de trei ore, ceea ce reprezinta 4% din trafic,poate intra oricand in competitie cu transportul aerian.
Ouigo, intre timp, trebuie sa convinga clientii care detin o masina de familie sa prefere sa calatoreasca cu trenul.

In cautarea lor pentru clientii noi, Ouigo si IDTGV au in comun pretul, foarte atractiv in vremuri de criza. Potrivit unui studiu realizat de Boston Consulting Group, pretul mediu per pasager pe kilometru a crescut cu 3,4% pe an intre 2002 și 2009, de doua ori la fel de mult ca inflatia. Avand in vedere sensibilitatea ridicata a clienților la factorul pret, aceasta perioada este, probabil, critica "In viitor, cresterea veniturilor va fi mai degraba reprezentata de o creștere a ratei de ocupare a trenurilor"relateaza un controlor ,in urma cu cateva luni. Un comentariu care nu si-a pierdut nimic din relevanta.

Adelina Elena Baciu
[email protected]

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro