Poate totusi avem noroc si nu ajungem ca Polonia, tara rablelor, asta mai ales daca se desfiinteza taxa de mediu! Românii au importat 44.115 autovehicule second-hand în luna august, în creştere cu 35%, potrivit Agerpres, citand Registrul Auto Român. În luna precedentă, iulie, s-au înregistrat 32.696 vehicule la mâna a doua iar in linie 20.242 vehicule., deci la jumatate fata de august. Modificarea taxei auto a majorat numărul de maşini auto second-hand importate, noua formă a taxei intrând în vigoare de la 1 iulie.
Taxa de poluare este calculată pe baza mai multor coeficienţi, stabiliţi în funcţie de gradul de poluare a motorului (normele Euro) şi emisiile de dioxid de carbon. Formulei standard de calcul i se vor aplica mai mulţi coeficienţi de reducere a taxei care vor ţine cont de vechimea maşinii, starea tehnică generală a acesteia, nivelul de dotare şi rulaj.
Noua variantă a taxei de poluare auto prevede scăderea nivelului taxei în funcţie de vechimea autoturismului şi gradul de poluare. Pentru autovehiculele cu norma de poluare Euro 4 sau Euro 3, taxa se calculează pe baza unei formule care ţine cont de emisiile de dioxid de carbon (CO2) şi taxa specifică exprimată în euro/1 gram CO2, de norma de poluare, de taxa specifică exprimată în euro/1 cmc. Formula de calcul include şi o cotă de reducere a taxei.
Speram ca România sa nu aiba acelasi trend ca si Polonia, unde piaţa a fost invadată după intrarea în Uniunea Europeană de 3,3 milioane de vehicule de ocazie. În 2005, vehiculele importate mai vechi de 15 ani reprezentau 56% din totalul importurilor, iar în primele 10 luni din 2007 au intrat în ţară 825.000 vehicule de ocazie. România are cel mai vechi parc auto din Europa.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro