Taxa auto pe drumuri europene

Ministru Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, a anuntat ca a semnat si a si trimis, luni, o scrisoare catre comisarul european Laszlo Kovacs privind modificarile la taxa auto si ca a convenit cu reprezentantii Comisiei ca actul normativ sa fie introdus in Parlament dupa acordul CE.

El a precizat ca scrisoarea transmisa comisarului european pentru fiscalitate Laszlo Kovacs contine principalele prevederi referitoare la modul de calcul al taxei si valoarea acesteia si la procedurile de restituire a unei sume daca masina este vanduta ulterior in strainatate, de formulare a contestatiilor si de exceptare de la plata taxei pentru anumite tipuri de autovehicule, precum cele destinate persoanelor cu handicap sau folosite "in scopuri de natura industriala".

Taxa de prima inmatriculare a fost introdusa la inceputul acestui an si se calculeaza in functie de capacitatea motorului, de standardele de emisii si de vechimea autovehiculului.

Varianta prezentata de Vosganian mentine nivelurile taxei pentru toate masinile noi cu motor Euro 4, la 184 de euro pentru propulsoarele cu capacitate cilindrica de pana la 1.600 cmc, 536 de euro pentru cele pana la 2.000 cmc si 2.295 de euro pentru cele peste 3.000 cmc. Valoarea taxei scade insa la circa jumatate fata de cea actuala pentru masinile Euro 4 cu vechime de 1-2 ani si mai mult pentru cele de 4-5 ani.

Astfel, taxa ar putea fi redusa de la 284 de euro la 139 euro pentru masinile de 1-2 ani si de la 299 de euro la 111 euro pentru cele de 4-5 ani, dotate cu motoare euro patru sub 1.400 cmc. Pentru categoria pana la 1.600 cmc, nivelul scade de la 324 de euro la 159 de euro pentru masinile de 1-2 ani si de la 342 de euro la 127 de euro pentru cele de 4-5 ani.

La masinile de 2.000 de cmc, propunerea vizeaza diminuarea de la 945 de euro la 461 de euro pentru vechimea de 1-2 ani si de la 998 de euro la 370 de euro pentru cele de 4-5 ani.Automobilele cu motoare mari, de peste 3.000 cmc, ar putea fi taxate cu 1.974 de euro fata de 4.501 euro in prezent daca au vechime de 1-2 ani si cu 1.583 euro fata de 4.276 de euro, pentru vechimea de 4-5 ani.

Niveluri mai ridicate ale taxelor vor ramane la masinile non euro, desi in scadere fata de valorile actuale.

Pentru masinile non euro cu motor pana la 1.400 cmc, de 15-16 ani, taxa s-ar putea reduce de la 4.007 euro la 2.464 euro. Pentru vechimea de 20-21 de ani, valoarea coboara de la 4.007 euro la 1.120 euro.

La categoria 1.600 cmc, taxele propuse sunt de 2.816 euro pentru masinile de 15-16 ani si de 1.280 euro pentru 20-21 de ani, comparativ cu 4.579 euro actual.

Pentru masinile non euro de 2.000 cmc, propunerile sunt de 3.608 euro euro la vechimea de 15-16 ani si de 1.640 euro pentru 20-21 de ani, in scadere de la 5.724 de euro. Peste 3.000 cmc, taxele ar putea scadea de la 8.598 euro la 5.942 euro pentru masinile de 15-16 ani si la 2.701 euro pentru cele de 20-21 de ani.

Pentru autoturismele cu motor Euro 5 nu se va plati taxa de prima inmatriculare.

&nbspVosganian a anuntat saptamana trecuta ca luni, 28 mai, va transmite Comisiei Europene si Parlamentului Romaniei o informare privind modificarile legislative legate de taxa de prima inmatriculare, care vor fi facute publice.

In cazul in care considera nesatisfacator raspunsul autoritatilor de la Bucuresti, Comisia Europeana poate trece la a doua etapa a procedurii legale si, ulterior, poate aduce cazul in fata Curtii Europene de Justitie, care va lua o decizie ce devine obligatorie.

 

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro