Superbrands Romania anunta incheierea fazei de cercetare in cadrul programului pentru 2011/12. 740 branduri au fost incluse in cercetarea cu consumatorii. 215 dintre acestea sunt branduri romanesti reprezentand aproape o treime din totalul brandurilor intrate in cercetare.
Cercetarea la nivelul consumatorilor a fost realizata de Nielsen Romania, partener traditional al Superbrands in Romania si pe plan international. Concluziile cercetarii urmeaza sa fie finalizate in perioada imediat urmatoare si vor genera topul primelor 10 branduri locale si internationale, identificate de consumatorii romani ca fiind Superbrands pe piata din Romania.
Primele rezultate ale studiului ne arata ca, la nivel declarativ, pentru consumatorii romani din mediul urban, cateva caracteristici ale brandurilor sunt extrem de importante in construirea imaginiide Superbrand: calitatea foarte buna a produselor / serviciilor (87%) dar si raportul foarte bun calitate-pret (85%), respectul fata de clienti (86%) precum si o baza de clienti foarte multumiti (84%), increderea pe care o inspira brandul (84%).
Intre atributele de brand care ar influenta mai putin considerarea unor branduri drept Superbranduri, consumatorii au mentionat simtul umorului (43%), prezenta in retelele de socializare media (50%), traditia in Romania (56%) si implicarea in campaniile sociale (57%).
Intrebati daca ar afla despre un brand ca a primit distinctia de Superbrand, 44% dintre consumatori l-ar cumpara intr-o masura mai mare decat inainte.
Conform metodologiei Superbrands, programul cuprinde doua etape: in prima etapa, Consiliul Superbrands, format din 26 de specialisti si profesionisti in management, marketing, comunicare si branding a evaluat 1.260 de branduri din 48 de categorii de produse si servicii din diferite industrii, luand in considerare criterii precum: calitate, incredere si diferentiere pe piata. Lista de branduri propusa pentru evaluare a fost alcatuita de compania Nielsen. Aceasta prima etapa de preselectie a generat o lista 740 de branduri, reprezentand aproximativ 60% din brandurile evaluate de Consiliul Superbrands.
In etapa a doua a programului, cele 740 de branduri au intrat in cercetarea de piata realizata de Nielsen pentru Superbrands Romania. Cercetarea a avut loc la nivel national urban, in perioada iulie – septembrie 2011. Esantionul a cuprins 1500 de consumatori cu varste cuprinse intre 18-54 ani, reprezentativ pe criterii de varsta, sex, regiune, marime a orasului de provenienta. Interviurile au fost realizate online, pe un panel furnizat de compania Inovaction Research. Pentru fiecare din cele 48 de domenii, respondentii au fost invitati sa indice brandurile pe care le considera ca fiind Superbrands, luand in calcul valori precum calitate, incredere si diferentiere pe piata, ce confera statutul de Superbrand in toate pietele lumii.
Organizatia Superbrands opereaza in peste 100 de tari ale lumii, stimuland in mod proactiv, de peste 20 ani, dezvoltarea pietelor locale prin programe specializate si prin publicarea volumelor Superbrands. În prezent, in Europa, sunt in desfasurare 16 programe Superbrands in tari precum Marea Britanie, Bulgaria, Danemarca, Germania, Grecia, Ungaria, Italia, Polonia, Portugalia, Serbia, Spania, Turcia. Notabil este faptul ca, in ciuda contextului economic critic pe care il traverseaza, Grecia continua programul Superbrands, oferind un semnal de incredere in puterea exemplelor de bune practici pe o piata chiar si in recesiune.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro