Suprafaţa totală a centrelor comerciale care vor fi finalizate în România, în perioada 2008-2009, de 1,8 milioane de de metri pătraţi, va duce duce la triplarea stocului existent la 2,7 milioane metri pătraţi, se arată într-un raport al firmei de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield. În prezent, suprafaţa totală a centrelor comerciale existente se ridică la 910.000 metri pătraţi. În cazul în care proiectele anunţate vor fi finalizate, stocul va ajunge la 2,7 milioane metri pătraţi, la finele anului 2009. În funcţie de spaţiile comerciale care vor fi finalizate în următorii doi ani, România ocupă locul patru în Europa, după Rusia - 3,2 milioane de metri pătraţi, Ucraina 2,8 milioane de metri pătraţi şi Spania - 1,98 milioane de metri pătraţi, potrivit raportului European Shopping Centres Report. Dacă în prezent, în România sunt 40,9 metri pătraţi de centre comerciale la mia de locuitori, pentru ianuarie 2010 estimările indică 127 de metri pătraţi la mia de locuitori.
"Principalul motiv pentru care România este atât de atractivă pentru dezvoltatorii internaţionali de centre comerciale este stocul extrem de redus de spaţii comerciale moderne date în folosinţă. Astfel, dacă media din Uniunea Europeană este de peste 195 metri pătraţi la mia de locuitori, în România există doar 40,9 metri pătraţi", a declarat, într-un comunicat, directorul Cushman & Wakefield Activ Consulting, Răzvan Gheorghe.
Totodată, în Cehia media este deja de 158,5 metri pătraţi de spaţii comerciale la mia de locuitori, în Polonia de 142 metri pătraţi, iar în Ungaria sunt 120 metri pătraţi la 1.000 de locuitori.
Potrivit directorului Cushman & Wakefield , România este una din principalele destinaţii pentru dezvoltatorii internaţionali, având în vedere stocul redus de spaţii comerciale, mărimea pieţei, creşterea economică şi îmbunătăţirea puterii de cumpărare din ultimii ani.
În privinţa efectelor crizei creditelor imobiliare asupra dezvoltării centrelor comerciale, Boris van Haare Heijmeijer, Head of European Retail Services la Cushman & Wakefield, a precizat în comunicat că un număr mic de proiecte din Marea Britanie au fost amânate din cauza unor motive ce ţin de finanţare sau preţuri, dar în restul Europei nu sunt semne că această criză va avea vreo influenţă asupra dezvoltarilor de centre comerciale.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro