Succesul pe piața externă a determinat revenirea pe piața autohtonă

26 octombrie 2020

Obiectivul major al oricărui antreprenor român este să reușească să-și crească business-ul și în afara granițelor. În unele cazuri deschiderea de oportunități către export devine obiectiv principal. Interesant este însă, când obiectivele se schimbă, iar câștigarea unei cote importante pe piața locală substituie prioritățile pentru export.

Chiar și pentru o companie românească, fondată, dezvoltată și condusă din țară, dar care s-a dedicat aproape în exclusivitate exporturilor, câștigarea încrederii clientului neaoș este o provocare care, de cele mai multe ori, riscă să fie subestimată. Chiar dacă experiența, know-how-ul și calitatea produselor recomandă compania, clientul român tinde să se orienteze către branduri pe care le cunoaște, cu care este familiarizat.

EVO-LINE, companie fondată în județul Timiș, specializată în dezvoltarea de soluții tehnice inovative pentru suprafețe vitrate, a exploatat cererea din Europa. Soluțiile companiei au câștigat teren destul de repede în Germania și Italia. În cele două țări, stadiul segmentul construcțiilor aflat într-un ritm susținut de creștere avea nevoie de noi furnizor fiabili. Furnizorii locali erau oarecum depășiți de cerere, așa că s-a creat oportunitatea intrării pe piață a unor furnizori externi.

Companie timișeană a profitat de oportunitate și a furnizat soluții pentru o serie de proiecte de construcții, atât din sectorul civil, cât și din cel industrial. Pentru a face față cererii, au fost dezvoltate procese care să permită dezvoltarea soluțiilor, expedierea și montarea lor în termenele stabilite. Distanța dintre hala de producție și beneficiar prezenta nevoia unei structuri logistice bine puse la punct. Această structură s-a dovedit a avea nevoie și de un nivel ridicat de dinamism și flexibilitate, astfel încât să se plieze pe realitățile și evoluția cererii.

Treptat, oportunitățile au început să se deschidă și pe piața locală. Dezvoltatorii imobiliari, la cererea clienților, au început să caute soluții din ce în ce mai personalizate, mai inovative, pentru a reuși să ofere un plus de valoare locuințelor construite. Astfel, piața din România a început să lanseze provocări tehnice pe care echipa EVO-LINE avea capacitatea să le rezolve. Experiența externă a avut o contribuție majoră la formarea reacției companiei la ceea ce începea să se ceară pe piața locală.

În aceste condiții, acordarea unei atenții sporite pieței autohtone a devenit o alternativă extrem de atractivă, mai ales că nu mai presupunea același efort logistic. Proiectele puteau fi gestionate mult mai ușor la nivel local, ceea ce a și îmbunătățit și timpii de livrare.

„Deschiderea către piața locală ne-a ajutat să ne reorganizăm fluxurile de lucru, astfel încât să ne mărim capacitatea de producție. Astfel am reușit să răspundem prompt cererii care, inițial ne-a luat prin surprindere. Chiar dacă eram concentrați pe exporturi, am urmărit și piața locală dar, se pare că nu am fost destul de atenți pentru a-i sesiza particularitățile. Am reușit să ne adaptăm, iar acum am ajuns la un echilibru între exporturi și proiectele locale. ” spune Cosmin Zaharia Executive Director EVO-LINE.

Migrarea unei părți a business-ului către piața locală a adus beneficii importante în ceea ce privește diversificarea surselor de venit. Cel puțin în contextul actual generat de pandemia de COVID-19, piața locală s-a dovedit a fi una extrem de prolifică. Construcțiile au continuat într-un ritm alert în ceea ce privește creșterea volumului de lucrări. Implicit, a crescut și creșterea de soluții pentru ferestre.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro