Cele mai recente studii si strazile pline de masini ne arata ca romanii sunt avizi dupa confort. Acestia isi doresc cat mai multe masini si daca se poate de firma! Ce nu stiu inca romanii, sau nu vor sa bage de seama, este lipsa locurilor de parcare si strazile "mititele" pe care le parcurgem din ce in ce mai... incet! Daca unul din doi romani vrea masina trebuie sa stie ca exista un loc de parcare la 10 masini! În urma unui studiu realizat de GE Money în cinci ţări europene - Cehia, Germania, Polonia, România şi Ungaria - a reieşit că peste jumătate din români intenţionează să achiziţioneze o maşină în următorii 2 ani - comparativ cu doar 30% dintre maghiari şi 33% dintre nemţi, 37% din polonezi şi 39% cehi.
Portretul-robot al viitorului posesor auto din România ar fi: bărbat tânăr, necăsătorit cu venit peste medie.
Românii nu îşi pot închipui viaţa fără maşină
Din studiu reiese că 42% dintre români şi 43% din nemţi nu îşi pot închipui viaţa fără maşină. În majoritatea ţărilor analizate maşina este mijlocul de transport cel mai comod, dar în Polonia este considerat şi cel mai rapid (41% dintre respondenţii polonezi faţă de 36% români şi 37% nemţi).
Pentru majoritatea ţărilor analizate principala utilitate a maşinii este deplasarea la şi de la birou în timp ce pentru 29% dintre români maşina este parte din jobul lor. De altfel, 21% dintre români declară că posibilitatea de a folosi maşina companiei este cel mai important criteriu, în afară de salariu, în luarea deciziei de a se angaja sau nu undeva.
În România una din trei familii nu are maşină, iar românii au cel mai des în garaje maşini marca Dacia. 25% dintre români consideră că albul este cea mai sigură culoare de maşină, spre deosebire de ceilalţi, care pun pe primul loc culoarea roşie.
Românii vor maşini noi
Tot jumătate din români declară că, dacă ar achiziţiona o maşină, ar cumpăra doar una nouă, nefolosită. 39% din români şi 41% dintre maghiari şi-ar cumpăra o marcă străină de maşină, la polul opus aflându-se nemţii, cu doar 6%.
Cât sunt dispuşi românii să plătească pentru o maşină?
Peste 56% dintre cei care vor să îşi cumpere o maşină nouă ar plăti pentru ea în jur de 8400 euro. Situaţia este cu totul alta în celelalte ţări analizate: cehii şi polonezii ar plăti în jur de 7000 euro pe o maşină la mâna a doua, iar nemţii până la 13400 EUR tot pentru o maşină second hand (SH).
În toate cele 5 ţări analizate, magazinele din reţeaua de dealeri (atât de maşini noi cât şi SH) reprezintă locul din care respondenţii susţin că intenţionează să îşi achiziţioneze maşina (34% români, 54% maghiari, 58% nemţi, 36% cehi). Pentru 30% dintre români şi maghiari a doua opţiune, la mică distanţă de dealerii de maşini, este să importe o maşină din străinătate.
Principalele cinci criterii pe care românii le iau în considerare în momentul în care îşi achiziţionează o maşină sunt: condiţiile tehnice (foarte importante în proporţie de 78%), consumul de combustibil (63%), vechimea (57%), abia apoi preţul (52%) şi în final dotarea maşinii (48%).
„Dorinţa şi deschiderea românilor de a investi într-o maşină sunt absolut normale pe o piaţă în plină dezvoltare cum este cea românească. Estimăm că cererea va continua să crească şi în următorii ani, doar că, pe măsură ce piaţa se va stabiliza şi va intra în etapa de maturizare - în aproximativ doi ani - se va observa o o dezvoltare a pieţei auto second hand, urmând aceeaşi direcţie prezentă în restul ţărilor incluse în acest studiu”, a declarat Felicia Relenschi, CEO Motoractive Leasing, companie ce face parte din GE Money.
În toate cele 5 ţări, principala sursă de finanţare pentru cumpărarea maşinii o reprezintă propriile economii. După acestea, următoarea opţiune a românilor este finanţarea printr-un împrumut de nevoi personale, ori un împrumut auto de la o bancă (36%).
39% dintre români, cel mai mare procent din ţările analizate, consideră că e avantajos să cumperi o maşină în leasing. Un procent important de 21% iau în considerare şi leasingul auto contractat direct de la un dealer auto.
Românii sunt cei mai cheltuitori
55% dintre români se arată deschişi faţă de finanţarea prin orice instituţie financiară. Dintre cei care nu refuză achiziţionarea unei maşini cu ajutorul unei instituţii financiare, românii sunt dispuşi să plătească cea mai mare rată lunară, respectiv 350 euro, comparativ cu doar 260 euro în cazul Germaniei ori 230 euro în Polonia. Maghiarii vor să plătească cel mai puţin, 110 euro pe lună, dar asta pentru că sunt şi cei care optează pentru cea mai mare perioadă de rambursare, de circa 5 ani. 32% dintre români sunt dispuşi să ramburseze suma contractată prin leasing în 4-5 ani. Restul ţărilor optează pentru rambursare în 4 ani, iar Germania doar în 3 ani.
„Faptul că peste jumătate din români sunt deschişi să îşi finanţeze achiziţia noii maşini printr-o instituţie de credit şi că 39% consideră leasing-ul o soluţie de finanţare avantajoasă sunt semne de evoluţie a pieţei. Compania noastră, parte din GE Money, încearcă în mod constant să ofere produse financiare competitive care să răspundă cererii tot mai mari şi mai diversificate a clienţilor noştri, şi să contribuie la consolidarea încrederii românilor în leasing - una dintre cele mai flexibile soluţii de finanţare”, a adaugat Felicia Relenschi.
Atât pentru români, cât şi pentru nemţi, principalele criterii de selecţie a unei finanţări, credit sau împrumut auto, sunt: dimensiunea ratelor lunare, posibilitatea de plată în avans – cu sau fără penalităţi - şi suma pe care o vor plăti în plus faţă de costul maşinii.
Aproape jumătate din români, maghiari şi polonezi sunt dispuşi să aştepte aproximativ 1 zi pentru a contracta un împrumut pentru maşină, în timp ce nemţii şi cehii se aşteaptă să primească banii în cel mult o oră.
33% dintre români cheltuie între 51 şi 100 euro pentru maşină în fiecare lună, 53% dintre români petrecând mai bine de 2 ore cu întreţinerea lunară a maşinii, faţă de nemţi, care alocă mai puţin de o oră acestei activităţi.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro