Spatiile comerciale mici, cele mai cautate in Bucuresti

13 februarie 2007

Spatiile comerciale pentru afaceri mici sunt intre cele mai cautate in Bucuresti si in alte orase din tara, iar piata ar avea nevoie de un numar dublu de amplasamente pentru a satisface cererea in crestere, considera analistul Artur Silvestri.

"Spatiile comerciale pentru afaceri mici cum se mai numesc, intr-un limbaj popular, dar corect, sunt intre cele mai cautate in Bucuresti, dar si in alte orase mari, unde comertul se dezvolta si exista consumul calauzit de un flux natural", a afirmat luni analistul Artur Silvestri, intr-o analiza prezentata in Monitorul Imobiliar.

Profesorul in gestiune imobiliara sustine ca aceasta categorie de spatii comerciale este extrem de larga si cuprinde o gama extinsa care pune la un loc de la "minimarket", bar, agentie de turism, casa de schimb valutar si pana la agentii de asigurari si chiar, uneori, magazine sau cafenele si cofetarii. Dupa parerea lui Silvestri, ofertele sunt destul de rare fata de cererea constant ridicata, iar piata ar avea nevoie de macar un numar dublu de asemenea unitati ca sa se mai tempereze.

"In materie de preturi pentru inchiriere, pentru ca, de regula, aceste spatii comerciale se inchiriaza, nu se vand, fiindca sunt o sursa constanta de venit pentru proprietar, valorile sunt, la randul lor, suficient de ridicate, uneori ajungand pana catre 60-80 euro/mp/lunar. Cu toate acestea, chiriile raman relativ mici, datorita suprafetelor reduse si ratei de profit (deci, de amortizare a platilor lunare) foarte convenabile", adauga Silvestri.

Analistul imobiliar mai considera ca acesta este cel mai dinamic segment de piata imobiliara comerciala si, probabil, asa va ramane si in urmatorii ani.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro