Societatea FABRICA DE ARME CUGIR S.A., asistată de expert independent S.C. FOX MANAGEMENT CONSULTANTS S.R.L. anunță reluarea procesului de recrutare şi selecţie pentru poziția de Director Economic al Societăţii

3 octombrie 2025

Societatea FABRICA DE ARME CUGIR S.A., asistată de expert independent S.C. FOX MANAGEMENT CONSULTANTS S.R.L. anunță reluarea procesului de recrutare şi selecţie pentru poziția de Director Economic al Societăţii. Această procedură de recrutare și selecție se derulează în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, cu completările și modificările ulterioare, aprobată prin Legea nr. 187/2023 și Hotărârea nr. 639/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din Ordonanţa de urgenţă nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice.

Durata contractului de mandat al Directorului Economic se corelează cu durata mandatelor membrilor Consiliului de Administrație.

 

Etapele de desfăşurare a procesului de recrutare şi selecţie sunt:

  1. Evaluarea prealabilă dosarelor de candidatură care alcătuiesc Lista lungă.
  2. Evaluarea finală a candidaţilor selectaţi în Lista scurtă. Interviul.

 

Condiţiile generale minime obligatorii ale procesului de selecţie pentru funcția de Director Economic sunt următoarele:

 

Candidaţii pe care dorim sa îi identificăm în procesul de selecție pentru nominalizarea în vederea numirii Directorului Economic din cadrul Companiei trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:

 

  1. au studii universitare absolvite (minimum echivalent ISCED 6)  cu diplomă de  licență în domeniul economic;
  2. au experiență profesională de minimum 10 ani, din care 5 ani în entități cu minimum 20 de angajați;
  3. au experiență de minimum 5 ani într-un post de director economic/financiar, contabil șef, șef serviciu financiar contabil, șef birou financiar contabil sau similar, în activitatea de conducere a unor autorități publice, întreprinderi publice ori societăți din sectorul privat;
  4. nu se află în conflict de interese care să îi (le) facă incompatibili(e) cu exercitarea funcției de Director al companiei;
  5. nu au fost destituiți sau revocaţi pentru neîndeplinirea obligațiilor contractuale într-o funcţie din cadrul unor instituţii publice sau al unor întreprinderi cu capital majoritar de stat, ori societăți din sectorul privat, în ultimii 5 ani sau nu au avut încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 5 ani;
  6. îndeplinesc condiţiile prevăzute de Legea nr. 31/1990 și O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu completările și modificările ulterioare,referitoare la calitatea de director;
  7. nu au înscrisuri în cazierul fiscal;
  8. nu au înscrisuri în cazierul judiciar;
  9. îndeplinesc toate criteriile cerute prin O.U.G. nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu completările și modificările ulterioare.

 

Criterii de selecție:

 

Competențe specifice sectorului

Capacitatea de a conduce procesele financiar-contabile ale unei societăți;

Capacitatea demonstrată de a crește performanța financiară a societății;

Capacitatea de a identifica și accesa cu succes surse diverse de finanțare;

Capacitatea de a optimiza permanent structura și modul de utilizare a softurilor de gestiune contabilă;

Capacitatea de a integra și de a asigura utilizarea principiilor de control management financiar și non-financiar;

Capacitatea de a imprima organizației disciplina fiscală;

Capacitatea de a imprima organizației spiritul de eficiență și eficacitate.

 

Competențe profesionale de importanță strategică

Managerial accounting;

Organizational behavior;

Leadership;

Management financiar;

Bugetare;

Cashflow management;

Digitalizare organizațională;

Managementul riscurilor;

Cost management.

 

Competențe de guvernanță corporativă

Management prin obiective;

Raportare;

Dialog social;

Managementul performanței.

 

Competențe sociale și personale

Comunicare interpersonală și insituțională la nivelul cerințelor postului.

 

Experiență pe plan local și internațional

Experiență în relaţia cu autorităţile publice;

Experiență în formarea, coordonarea şi dezvoltarea echipelor/colectivelor de personal şi planificarea succesiunii în cadrul acestora;

Experiență în domeniul audit, economic, contabilitate, financiar sau managementul riscului.

 

Alinierea cu Scrisoarea de Așteptări

Capacitatea de a prezenta clar obiectivele pe care va trebui să le atingă în viitorul mandat;

Capacitatea de a prezenta profilul personal în directă corelare cu aceste obiective;

Capacitatea de a formula aprecieri coerente privind provocările specifice cu care se confruntă societatea în corelare cu contextul acesteia;

Capacitatea de a formula obiective care răspund așteptărilor referitoare la performanța operațională;

Capacitatea de a formula obiective care răspund așteptărilor referitoare la performanța financiară;

Capacitatea de a formula obiective care răspund așteptărilor referitoare la calitatea serviciilor și/sau modul de administrare a infrastructurii;

Capacitatea de a formula obiective care răspund așteptărilor referitoare la politica de investiții aplicabilă societății;

Capacitatea de a formula obiective care răspund așteptărilor referitoare la reducerea creanțelor;

Capacitatea de a formula obiective care răspund așteptărilor referitoare la politica de dividende/ vărsăminte din profitul net aplicabilă societății;

Capacitatea de a formula obiective pertinente care răspund așteptărilor în domeniul eticii, integrității și guvernanței corporative;

Capacitatea de a propune indicatori pe care îi consideră oportuni pentru monitorizarea performanţei societății pe perioada mandatului, corelați cu obiectivele formulate;

Capacitatea de a prezenta realist și comprehensiv tabloul constrângerilor, riscurilor şi limitărilor posibile de întâmpinat în atingerea obiectivelor propuse și planul de acțiuni de reducere/eliminare a acestora.

 

Trăsături

Reputație personală și profesională;

Independență;

Integritate;

Abilități de comunicare interpersonală;

Orientare către rezultate;

Capacitate de sinteză.

 

Alte criterii

Rezultatele economico-financiare ale întreprinderilor publice ori societăților din sectorul privat, în care candidatul și-a exercitat mandatul de administrator sau de director;

Experiență profesională de minim 10 ani din care 5 ani în entități cu minimum 20 de angajați;

Înscrisuri în cazierul fiscal;

Înscrisuri în cazierul judiciar;

Diversitatea de gen.

 

Criteriile de evaluare/selecţie finală a candidaţilor – INTERVIU:

 

  1. Dosarul de candidatură.
  2. Matricea Profilului de Candidat.
  3. Declaraţia de intenţie a candidatului.

 

Dosarul de înscriere trebuie să cuprindă în mod obligatoriu următoarele documente:

 

  • Curriculum Vitae;
  • Copie act identitate;
  • Copia diplomelor de studii;
  • Copie documente care atestă experiența și vechimea în muncă (extras Revisal/copie carnet de muncă/copie contract de mandat/extras ONRC/adeverințe din partea angajatorilor, etc.);
  • Cazier judiciar / completare Declarație pe proprie răspundere – conform Formular 1;
  • Cazier fiscal / completare Declarație pe proprie răspundere – conform Formular 2;
  • Adeverință medicală din care rezultă capacitatea deplină de exercițiu / completare Declarație pe proprie răspundere – conform Formular 3;
  • Declarație că informațiile cuprinse în dosarul de candidatură corespund situației reale a candidatului – conform Formular 4;
  • Declaraţie pe proprie răspundere prin care candidatul va confirma că nu se află într-una din situaţiile prevăzute la art. 4, art 30, alin. (9) și art. 36, alin. (7) din O.U.G. nr. 109/2011 cu modificările și completările ulterioare sau că nu a suferit o condamnare pentru o infracţiune legată de conduita profesională conform Formular 5;
  • Declarație de consimțământ prin care candidatul își exprimă acordul de a se procesa datele sale personale în scopul Procedurii de recrutare și selecție – conform Formular 6;
  • Declarație pe proprie răspundere privind neîncadrarea în situația unui conflict de interese – conform Formular 7;

 

Candidaţii incluşi pe Lista scurtă urmează să-şi completeze dosarul de candidatură cu cazierul judiciar, cazierul fiscal şi adeverinţă medicală, în cazul în care acestea nu au fost depuse la data depunerii dosarului.

Originalele actelor depuse la dosar vor fi văzute de comisie la proba de interviu.

Documentele necesare în procesul de recrutare / selecţie şi formularele de declaraţii se regăsesc pe pagina de internet a Societăţii FABRICA DE ARME CUGIR S.A. (http://www.facugir.ro/)

 

Dosarul de candidatură se va depune până la data de 03.11.2025, ora 12:00, la Registratura Societății FABRICA DE ARME CUGIR S.A. din Strada 21 Decembrie 1989, Nr. 1A, Cugir, Cod Poștal 515600, în dosar plic închis şi sigilat, unde va primi un număr de înregistrare, data certă și ora depunerii. Dosarul va avea menţionat “Candidatura pentru funcţia de Director Economic al Societății FABRICA DE ARME CUGIR S.A.”, precum numele şi prenumele candidatului.

O copie a dosarului va fi trimisă obligatoriu și pe adresa de e-mail a expertului independent S.C. FOX MANAGEMENT CONSULTANTS S.R.L., respectiv: [email protected] 

Plicurile ajunse după data şi ora menţionată nu vor fi luate în considerare.

 

Candidaţii declaraţi admişi la etapa de selecţie a dosarelor şi care se regăsesc pe Lista scurtă, vor fi evaluaţi în cadrul interviului, ora şi locul desfăşurării acestuia urmând a fi anunţate personal fiecărui candidat. Relaţii suplimentare se pot obţine si la telefon: 0799.358.582.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro