Societatea FABRICA DE ARME CUGIR S.A., asistată de expert independent S.C. FOX MANAGEMENT CONSULTANTS S.R.L. anunță începerea procesului de recrutare şi selecţie pentru poziția de Director General al Societăţii

29 mai 2025

Societatea FABRICA DE ARME CUGIR S.A., asistată de expert independent S.C. FOX MANAGEMENT CONSULTANTS S.R.L. anunță începerea procesului de recrutare şi selecţie pentru poziția de Director General al Societăţii. Această procedură de recrutare și selecție se derulează în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, cu completările și modificările ulterioare, aprobată prin Legea nr. 187/2023 și Hotărârea nr. 639/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din Ordonanţa de urgenţă nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice.

Durata contractului de mandat al Directorului General se corelează cu durata mandatelor membrilor Consiliului de Administrație.

 

Etapele de desfăşurare a procesului de recrutare şi selecţie sunt:

  1. Evaluarea prealabilă dosarelor de candidatură care alcătuiesc Lista lungă.
  2. Evaluarea finală a candidaţilor selectaţi în Lista scurtă. Interviul.

 

Condiţiile generale minime obligatorii ale procesului de selecţie pentru funcția de Director General sunt următoarele:

  1. au studii universitare absolvite (minimum echivalent ISCED 7)  cu diplomă de licență și master) în domeniul științelor inginerești, economice sau sociale;
  2. au experiență profesională de minimum 15 ani, din care 7 ani în entități cu minimum 200 de angajați;
  3. au experiență de minimum 5 ani în consultanță în management, sau în activitatea de conducere a unor autorități publice, întreprinderi publice ori societăți din sectorul privat;
  4. nu se află în conflict de interese care să îi(le) facă incompatibili(e) cu exercitarea funcției de director al companiei;
  5. nu au fost destituiți sau revocaţi pentru neîndeplinirea obligațiilor contractuale într-o funcţie din cadrul unor instituţii publice sau al unor întreprinderi cu capital majoritar de stat ori societăți din sectorul privat, în ultimii 5 ani, sau nu au avut încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 5 ani;
  6. îndeplinesc condiţiile prevăzute de Legea nr. 31/1990 și OUG nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu completările și modificările ulterioare referitoare la calitatea de director;
  7. nu au înscrisuri în cazierul fiscal;
  8. nu au înscrisuri în cazierul judiciar;
  9. îndeplinesc toate criteriile cerute prin O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu completările și modificările ulterioare.

Critarii de selectie:

 

  1. Competențe specifice sectorului

Capacitatea de a conduce o societate în domeniul de activitate al Societății Fabrica de Arme Cugir S.A.;

Capacitatea de a lansa și de a coordona realizarea investițiilor necesare societății pentru a permite atingerea obiectivelor strategice ale acesteia;

Capacitatea de a planifica și executa în mod eficient proiecte de dezvoltare a societății;

Capacitatea de a dezvolta și implementa strategii;

Capacitatea de a integra și de a asigura utilizarea principiilor de management al calității;

Capacitatea de a planifica și executa în mod eficient proiecte în domeniul de activitate al societății;

Capacitatea de adaptare a metodelor de fabricație la producția de prototipuri sau de serie;

Capacitatea de a impacta și de a exploata creativ cultura organizațională.

 

  1. Competențe profesionale de importanță strategică

Capacitatea de planificare strategică;

Capacitatea de comunicare într-o limbă de circulație internațională;

Capacitatea de a inspira, motiva și ghida echipele pentru atingerea obiectivelor strategice;

Organizarea și reorganizarea societăților și a proceselor;

Management prin bugete;

Managementul talentelor;

Digitalizare organizațională;

Managementul riscurilor;

Capacitatea de a negocia.

 

  1. Competențe de guvernanță corporativă

Management prin obiective;

Raportare;

Dialog social;

Managementul performanței;

Bune practici în domeniul guvernanței corporative.

 

  1. Competențe sociale și personale

Comunicare interpersonală și insituțională la nivelul cerințelor postului.

  1. Experiență pe plan local și internațional

Absolvent(ă) de master/MBA sau doctorat;

Experienţă în relaţia cu autorităţi sau instituții publice din domeniul de activitate al societăți;

Experienţă în formarea, coordonarea şi dezvoltarea echipelor/colectivelor de personal şi planificarea succesiunii în cadrul acestora;

Experienţă în managementul riscului;

Experiență în relația cu instituțiile europene din domeniul de activitate al societății;

Experiență în realizarea unor investiții sau proiecte în domeniul de activitate al societății;

 

  1. Alinierea cu Scrisoarea de Așteptări

Capacitatea de a prezenta clar obiectivele pe care va trebui să le atingă în viitorul mandat;

Capacitatea de a prezenta profilul personal în directă corelare cu aceste obiective;

Capacitatea de a formula aprecieri coerente privind provocările specifice cu care se confruntă societatea în corelare cu contextul acesteia;

Capacitatea de a formula obiective care răspund așteptărilor referitoare la performanța operațională a societății;

Capacitatea de a formula obiective care răspund așteptărilor referitoare la performanța financiară a societății;

Capacitatea de a formula obiective care răspund așteptărilor referitoare la calitatea serviciilor și/sau modul de administrare a infrastructurii societății;

Capacitatea de a formula obiective care răspund așteptărilor referitoare la politica de investiții aplicabilă societății;

Capacitatea de a formula obiective care răspund așteptărilor referitoare la reducerea creanțelor;

Capacitatea de a formula obiective care răspund așteptărilor referitoare la politica de dividende/ vărsăminte din profitul net aplicabilă societății;

Capacitatea de a formula obiective care răspund așteptărilor în domeniul eticii, integrității și guvernanței corporative;

Capacitatea de a propune indicatorii pe care îi consideră oportuni pentru monitorizarea performanţei societății pe perioada mandatului, corelați cu obiectivele formulate;

Capacitatea de a prezenta realist și comprehensiv tabloul constrângerilor, riscurilor şi limitărilor posibile de întâmpinat în atingerea obiectivelor propuse și planul de acțiuni de reducere/eliminare a acestora;

 

  1. Trăsături

Reputație personală și profesională;

Independență;

Integritate;

Abilități de comunicare interpersonală;

Orientare către rezultate;

Capacitate de sinteză.

 

  1. Alte criterii

Rezultatele economico-financiare ale întreprinderilor publice ori societăților din sectorul privat, în care candidatul și-a exercitat mandatul de administrator sau de director;

Experiență profesională de minim 15 ani din care 7 ani în entități cu minimum 200 de angajați;

Înscrisuri în cazierul fiscal;

Înscrisuri în cazierul judiciar;

Diversitatea de gen.

 

 

Documente de evaluare/selecţie finală a candidaţilor – INTERVIU:

 

  1. Dosarul de candidatură.
  2. Matricea Profilului de Candidat.
  3. Declaraţia de intenţie a candidatului.

 

 

 

Dosarul de înscriere trebuie să cuprindă în mod obligatoriu următoarele documente:

 

  • Curriculum Vitae;
  • Copie act identitate;
  • Copie documente care atestă educația și pregătirea profesională;
  • Copie documente care atesta experienta in munca solicitata;
  • Cazier judiciar / completare Declarație pe proprie răspundere – conform Formular 1;
  • Cazier fiscal / completare Declarație pe proprie răspundere – conform Formular 2;
  • Adeverință medicală din care rezultă capacitatea deplină de exercițiu / completare Declarație pe proprie răspundere – conform Formular 3;
  • Declarație că informațiile cuprinse în dosarul de candidatură corespund situației reale a candidatului – conform Formular 4;
  • Declaraţie pe proprie răspundere prin care candidatul va confirma că nu se află într-una din situaţiile prevăzute la art. 4 din O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice sau că nu a suferit o condamnare pentru o infracţiune legată de conduita profesională – conform Formular 5;
  • Declarație de consimțământ prin care candidatul își exprimă acordul de a se procesa datele sale personale în scopul Procedurii de recrutare și selecție – conform Formular 6;
  • Declarație pe proprie răspundere privind neîncadrarea în situația unui conflict de interese – conform Formular 7;

 

Candidaţii incluşi pe Lista scurtă urmează să-şi completeze dosarul de candidatură cu cazierul judiciar, cazierul fiscal şi adeverinţă medicală, în cazul în care acestea nu au fost depuse la data depunerii dosarului.

 

Originalele actelor depuse la dosar vor fi văzute de comisie la proba de interviu.

Documentele necesare în procesul de recrutare / selecţie şi formularele de declaraţii se regăsesc pe pagina de internet a Societăţii FABRICA DE ARME CUGIR S.A. (http://www.facugir.ro/)

Dosarul de candidatură se va depune până la data de 30.06.2025, ora 12:00 la Registratura Societății FABRICA DE ARME CUGIR S.A. din Strada 21 Decembrie 1989, Nr. 1A, Cugir, Cod Poștal 515600, în dosar plic închis şi sigilat, unde va primi un număr de înregistrare şi data certă a depunerii. Dosarul va avea menţionat “Candidatura pentru funcţia de Director General al Societății FABRICA DE ARME CUGIR S.A.”, precum numele şi prenumele candidatului.

O copie a dosarului va fi trimisă obligatoriu și pe adresa de e-mail a expertului independent S.C. FOX MANAGEMENT CONSULTANTS S.R.L., respectiv: [email protected] 

Plicurile ajunse după data şi ora menţionată nu vor fi luate în considerare.

 

Candidaţii declaraţi admişi la etapa de selecţie a dosarelor şi care se regăsesc pe Lista scurtă, vor fi evaluaţi în cadrul interviului, ora şi locul desfăşurării acestuia urmând a fi anunţate personal fiecărui candidat. Relaţii suplimentare se pot obţine si la telefon: 0799.358.582.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro