Societatea ECOPIAȚA S.A., asistată de expert independent S.C. FOX MANAGEMENT CONSULTANTS S.R.L. anunță începerea procesului de recrutare şi selecţie pentru poziția de Director General al Societăţii. Această procedură de recrutare și selecție se derulează în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, cu completările și modificările ulterioare, aprobată prin Legea nr. 187/2023 și Hotărârea nr. 639/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din Ordonanţa de Urgenţă nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice.
Durata contractului de mandat al Directorului General se corelează cu durata mandatelor membrilor Consiliului de Administrație.
Etapele de desfăşurare a procesului de recrutare şi selecţie sunt:
- Evaluarea prealabilă dosarelor de candidatură care alcătuiesc Lista lungă.
- Evaluarea finală a candidaţilor selectaţi în Lista scurtă. Interviul.
Condiţiile generale minime obligatorii ale procesului de selecţie pentru funcția de Director General sunt următoarele:
- Studii superioare economice/ inginerești / administrative / juridice de lungă durată la o instituție de învățământ superior acreditată, absolvite cu diplomă de licență;
- Experiență relevantă în consultanță în management sau în activitatea de conducere a unor autorități publice, întreprinderi publice ori Societăți din sectorul privat;
- Minimum 10 ani experiență profesională;
- Cunoștințe despre domeniul guvernantei corporative;
- Experiență în negociere, dialog social, comunicare instituțională și interumană;
- Cunoașterea limbii române (scris și vorbit);
- Capacitate deplină de exercițiu;
- Să nu aibă înscrieri în cazierul fiscal și judiciar;
- Nu a fost destituit/ă dintr-o funcție publică, nu i-a fost revocat contractul de mandat pentru neîndeplinirea indicatorilor cheie de performanță sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 5 ani;
- Stare de sănătate corespunzătoare funcției publice pentru care candidează, atestată pe baza de examen medical de specialitate.
Cunoștințe, aptitudini și abilități:
- a) Cunoștințe specifice sectorului de activitate
- cunoștinte despre domeniul de activitate al Societății;
- cunoștinte despre reglementările specifice domeniului de activitate al Societății;
- cunoașterea pieței în care activează Societatea.
- Competențe profesionale de importanță strategică/tehnică/economică
Directorul General are experiență în:
- îmbunătățirea performanței Societății, bune capacități strategice și de evaluare a impactului deciziilor sale privind Societatea și părțile interesate ale acesteia;
- evaluarea opțiunilor strategice și riscurilor, identificare a priorităților și de a contribui la îmbunătățirea strategiei de dezvoltare a Societății;
- practici de management general și abilitatea de a comunica în clar așteptările și acțiunile necesare pentru realizarea indicatorilor stabiliți de Autoritatea Publică Tutelară și acționariat;
- managementul riscului, inclusiv abilitatea de a identifica, cuantifica și propune strategii pentru managementul riscului;
- luarea deciziilor;
- cunoașterea din interior a bunelor practici de guvernanță a întreprinderii publice.
- Guvernanța corporativă
- practici și principii de guvernanță corporativă;
- este familiarizat/ă cu legislația și politicile guvernamentale referitoare la guvernanța întreprinderilor publice și înțelege importanța gestionarii resurselor publice într-o manieră transparentă și eficace;
- gândire strategică și previziuni;
- monitorizarea performanței;
- înțelege responsabilitățile funcției privind monitorizearea organizației și responsabilitățile sale legale, etice sau sociale.
- Social și personal
- se comportă cu integritate, onestitate și transparență în relația cu ceilalți și cu Societatea;
- construiește bune relații în cadrul și în afara Societății, pentru a putea influența deciziile și rezultatele, în vederea beneficiului Societății și pentru o viitoare realizare a scopurilor acesteia;
- gestionează cu eficacitate conflictele;
- găsește un interes comun să obțină cooperare atunci când are de-a face cu opinii adverse.
Criteriile de evaluare/selecţie finală a candidaţilor – INTERVIU:
- Dosarul de candidatură.
- Matricea Profilului de Candidat.
- Declaraţia de intenţie a candidatului.
Dosarul de înscriere trebuie să cuprindă în mod obligatoriu următoarele documente:
- Curriculum Vitae;
- Copie act identitate;
- Copie documente care atestă educația și pregătirea profesională;
- Copie documente care atesta experienta in munca in conformitate cu cerintele;
- Cazier judiciar / completare Declarație pe proprie răspundere – conform Formular 1;
- Cazier fiscal / completare Declarație pe proprie răspundere – conform Formular 2;
- Adeverință medicală din care rezultă capacitatea deplină de exercițiu / completare Declarație pe proprie răspundere – conform Formular 3;
- Declarație că informațiile cuprinse în dosarul de candidatură corespund situației reale a candidatului – conform Formular 4;
- Declaraţie pe proprie răspundere prin care candidatul va confirma că nu se află într-una din situaţiile prevăzute la art. 4 din O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice sau că nu a suferit o condamnare pentru o infracţiune legată de conduita profesională – conform Formular 5;
- Declarație de consimțământ prin care candidatul își exprimă acordul de a se procesa datele sale personale în scopul Procedurii de recrutare și selecție – conform Formular 6;
- Declarație pe proprie răspundere privind neîncadrarea în situația unui conflict de interese – conform Formular 7;
Candidaţii incluşi pe Lista scurtă urmează să-şi completeze dosarul de candidatură cu cazierul judiciar, cazierul fiscal şi adeverinţă medicală, în cazul în care acestea nu au fost depuse la data depunerii dosarului.
Originalele actelor depuse la dosar vor fi văzute de comisie la proba de interviu.
Documentele necesare în procesul de recrutare / selecţie şi formularele de declaraţii se regăsesc pe pagina de internet a Societăţii ECOPIAȚA S.A. (https://www.ecopiataiasi.ro/).
Dosarul de candidatură se va depune până la data de 07.07.2025, ora 12:00 la Registratura Societății ECOPIAȚA S.A. din Strada Anastasie Panu, Nr. 48, Municipiul Iași, Județul Iași, în dosar plic închis şi sigilat, unde va primi un număr de înregistrare şi data certă a depunerii. Dosarul va avea menţionat “Candidatura pentru funcţia de Director General al Societății ECOPIAȚA S.A.”, precum numele şi prenumele candidatului.
O copie a dosarului va fi trimisă obligatoriu și pe adresa de e-mail a expertului independent S.C. FOX MANAGEMENT CONSULTANTS S.R.L., respectiv: [email protected].
Plicurile ajunse după data şi ora menţionată nu vor fi luate în considerare.
Candidaţii declaraţi admişi la etapa de selecţie a dosarelor şi care se regăsesc pe Lista scurtă, vor fi evaluaţi în cadrul interviului, ora şi locul desfăşurării acestuia urmând a fi anunţate personal fiecărui candidat. Relaţii suplimentare se pot obţine si la telefon: 0799.358.582.