
Societatea AEROPORTUL ARAD S.A. anunță începerea procesului de recrutare şi selecţie pentru
poziția de Director General al Societăţii. Această procedură de recrutare și selecție se derulează în
conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor
publice, cu completările și modificările ulterioare, aprobată prin Legea nr. 187/2023 și Hotărârea
nr. 639/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din
Ordonanţa de Urgenţă nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice.
Durata contractului de mandat al Directorului General se corelează cu durata mandatelor
membrilor Consiliului de Administrație.
Etapele de desfăşurare a procesului de recrutare şi selecţie sunt:
1. Evaluarea prealabilă a dosarelor de candidatură care alcătuiesc Lista lungă.
2. Evaluarea finală a candidaţilor selectaţi în Lista scurtă. Interviul.
Condiţiile generale minime obligatorii ale procesului de selecţie pentru funcția de Director
General sunt următoarele:
1. Studii superioare de lungă durată la o instituție de învățământ superior acreditată, absolvite cu
diplomă de licență, în domeniul tehnic, economic sau juridic;
2. Experiență profesională de cel puțin 10 ani în domeniul studiilor superioare absolvite și cel
puțin 20 de ani vechime totală în muncă;
3. Experiență relevantă în domeniul managementului într-o întreprindere publică sau a unor
societăți profitabile din domeniul de activitate al întreprinderii publice, sau a unor societăți din
sectorul privat;
4. Experiență de conducere de minim 7 ani, într-o societate sau regie autonomă având ca obiect
de activitate - activități anexe pentru transporturi și ca activitate principală - Activități de
servicii anexe transporturilor aeriene;
5. Experiență în managementul investițiilor cu fonduri europene.;
6. Experiență în negociere, dialog social, comunicare instituțională și interpersonală;
7. Participarea în organizații naționale constituite în domeniul de activitate al societății;
8. Are cetățenie română sau a altor state membre UE, cu condiția să aibă domiciliu în România;
9. Cunoașterea limbii române scris/citit/vorbit;
10. Cunoașterea limbii engleze – nivel mediu;
11. Capacitate deplină de exercițiu;
12. Stare de sănătate corespunzătoare funcției pentru care candidează, atestată pe bază de
documente medicale;
13. Nu are înscrieri în cazierul fiscal și judiciar -art.16, C-alte criterii, b) din H.G. nr.639/2023;
14. Indeplinește criteriile cerute prin OUG nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a
întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare și Hotărârea de Guvern
nr.639/2023, pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de Urgență a
Guvernului nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice;
15. Nu a fost destituit dintr-o funcție publică, nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru
motive disciplinare în ultimii 10 ani, sau nu i-a fost revocat contractul de mandat pentru
neîndeplinirea indicatorilor cheie de performanță;
16. Nu a fost condamnat pentru gestiune frauduloasă, abuz de încredere, fals, uz de fals,
înșelăciune, delapidare, mărturie mincinoasă, dare sau luare de mită, pentru infracțiuni
prevăzute de Legea nr.656/2002 pentru prevenirea și sancționarea spălării banilor, precum și
pentru instituirea unor măsuri de prevenire și combatere a finanțării actelor de terorism, cu
modificările și completările ulterioare, pentru infracțiunile prevăzute la art.143-145 din Legea
85/2006 privind procedura insolvenței, cu modificările și completările ulterioare și pentru
infracțiuni prevăzute de Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea și sancționarea spălării banilor;
17. Nu se află într-una din situațiile prevăzute de art.88 din Legea nr.161/2003 privind unele
măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice
și în mediu de afaceri, prevenirea și sancționarea faptelor de corupție, precum și cele
referitoare la conflictul de interese și a statutului societății cu poziția de Director General al
societății;
18. Nu se află în niciuna dintre situațiile prevăzute în art.12 alin. (3), art. 30 alin. (9) și art.36 alin.
(7) din O.U.G. nr.109/2011 cu modificările și completările ulterioare;
19. Cunoașterea legislației privind societățile comerciale și a ordonanței privind guvernanța
corporativă a întreprinderilor publice ( Legea 31/1990, O.U.G. nr.109/2011).
Notă: prin experiență relevantă în activitatea de conducere se înțelege ocuparea următoarelor
funcții: membru în consiliul de administrație/supraveghere, director general,/director executiv,
indiferent de denumirea acesteia conform prevederilor art.143, alin. (5) din Legea 31/1990 a
societăților republicată.
Criteriile de evaluare/selecţie finală a candidaţilor – INTERVIU:
1. Dosarul de candidatură.
2. Matricea Profilului de Candidat.
3. Declaraţia de intenţie a candidatului.
Dosarul de înscriere trebuie să cuprindă în mod obligatoriu următoarele documente:
• Curriculum Vitae;
• Copie act identitate;
• Copie documente care atestă educația și pregătirea profesională;
• Copie documente care atesta experienta in munca conform profil solicitat;
• Cazier judiciar / completare Declarație pe proprie răspundere – conform Formular 1;
• Cazier fiscal / completare Declarație pe proprie răspundere – conform Formular 2;
• Adeverință medicală din care rezultă capacitatea deplină de exercițiu / completare
Declarație pe proprie răspundere – conform Formular 3;
• Declarație că informațiile cuprinse în dosarul de candidatură corespund situației reale a
candidatului – conform Formular 4;
• Declaraţie pe proprie răspundere prin care candidatul va confirma că nu se află într-una din
situaţiile prevăzute la art. 4 din O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a
întreprinderilor publice sau că nu a suferit o condamnare pentru o infracţiune legată de conduita
profesională – conform Formular 5;
• Declarație de consimțământ prin care candidatul își exprimă acordul de a se procesa datele
sale personale în scopul Procedurii de recrutare și selecție – conform Formular 6;
• Declarație pe proprie răspundere privind neîncadrarea în situația unui conflict de interese –
conform Formular 7;
Candidaţii incluşi pe Lista scurtă urmează să-şi completeze dosarul de candidatură cu cazierul
judiciar, cazierul fiscal şi adeverinţă medicală, în cazul în care acestea nu au fost depuse la data
depunerii dosarului.
Originalele actelor depuse la dosar vor fi prezentate spre a fi verificate de comisie la proba de
interviu.
Documentele necesare în procesul de recrutare / selecţie şi formularele de declaraţii se regăsesc
pe pagina de internet a Societăţii AEROPORTUL ARAD S.A. (https://aeroportularad.ro/).
Dosarul de candidatură se va depune până la data de 02.10.2025, ora 12:00 la Registratura
Societății AEROPORTUL ARAD S.A. din Aleea Aeroport nr. 4, Municipiul Arad, Județul Arad, în
dosar plic închis şi sigilat, unde va primi un număr de înregistrare şi data certă a depunerii. Dosarul
va avea menţionat “Candidatura pentru funcţia de Director General al Societății AEROPORTUL
ARAD S.A.”, precum numele şi prenumele candidatului.
O copie a dosarului va fi trimisă obligatoriu și pe adresa de e-mail [email protected] .
Plicurile ajunse după data şi ora menţionată nu vor fi luate în considerare.
Candidaţii declaraţi admişi la etapa de selecţie a dosarelor şi care se regăsesc pe Lista scurtă, vor fi
evaluaţi în cadrul interviului, ora şi locul desfăşurării acestuia urmând a fi anunţate personal
fiecărui candidat. Relaţii suplimentare se pot obţine si la telefon: 0257-339 010.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro