Sistemul ESP va deveni obligatoriu la toate masinile noi din UE din 2014

Sistemul ESP va deveni obligatoriu pentru toate autovehiculele noi din UE de la 31 octombrie 2014. Inca de la 1 noiembrie 2011, o norma europeana reglementeaza ca toate modelele noi de autoturisme si autovehicule comerciale usoare din UE sa fie echipate obligatoriu cu sistemul anti-derapare ESP (programul electronic de stabilitate). Regulamentul UE se aplica momentan tuturor autovehiculelor care au obtinut aprobari de tip dupa aceasta data.


Reglementarea care impune echiparea obligatorie a autovehiculelor cu sistemul ESP face parte dintr-o strategie extinsa a Comisiei Europene de a spori siguranta traficului rutier. „ESP poate preveni pana la 80% din accidentele provocate de derapaje. Este cel mai important sistem de siguranta din dotarea unui autovehicul dupa centura de siguranta\", a declarat Dr. Werner Struth, presedintele diviziei Sisteme de control al Şasiului din cadrul grupului Bosch. Concernul german a dezvoltat sistemul ESP, fiind prima companie la nivel global care a introdus acest sistem in productia de serie, in anul 1995.


În 2010, 41% din toate autoturismele si autovehiculele comerciale usoare, produse la nivel mondial, cu o greutate mai mica de sase tone erau echipate standard cu acest sistem de siguranta.

Şi aproximativ 63% din toate autoturismele si autovehiculele comerciale produse in Europa erau echipate cu sistemul ESP.

În 2013, jumatate din autovehiculele noi la nivel mondial vor fi echipate standard cu sistemul ESP

Din 1995, Bosch joaca un rol important in asigurarea unei utilizari pe scara larga a sistemului ESP, furnizand peste 50 de milioane de unitati la nivel global. Se estimeaza ca, in 2013, unul din doua autovehicule la nivel mondial va fi echipat cu sistemul ESP.


Bosch sustine initiativa „Deceniul de actiune pentru siguranta rutiera” lansata de ONU
Succesul global inregistrat de sistemul ESP sustine obiectivul urmarit de initiativa Organizatiei Natiunilor Unite „Deceniul de actiune pentru siguranta rutiera 2011-2020”, prin care se urmareste reducerea la jumatate a numarului de decese produse de accidentele rutiere pana in 2020. Conform sondajelor recente, in fiecare an, in jur de 1,3 milioane de persoane la nivel mondial isi pierd viata in astfel de accidente. Bosch continua permanent procesul de dezvoltare pentru a se asigura ca sisteme esentiale, precum ESP, devin un standard de siguranta global. Obiectivul este acela de a creste performanta acestor sisteme, reducandu-le in acelasi timp dimensiunile si costul. Încurajarea utilizarii pe o scara cat mai larga a acestor sisteme va spori nivelul de siguranta din trafic. Includerea in dotarea standard a sistemului ESP pentru toate modelele noi de autovehicule incurajeaza utilizarea sistemelor de asistenta pentru sofer bazate pe o interconectare inteligenta intre ESP si senzorii care monitorizeaza zona din jurul autovehiculului, precum senzorii radar sau camerele video.

 

Programul electronic de stabilitate utilizeaza senzori inteligenti pentru a verifica de 25 de ori pe secunda daca traiectoria autovehiculului corespunde comenzilor soferului. În cazul in care detecteaza unele neconcordante si posibilitatea ca autovehiculul sa devina instabil, sistemul ESP intervine si reduce cuplul motor pentru a restabiliza autovehiculul. Daca aceasta actiune nu este suficienta, sistemul aplica suplimentar o forta de franare pe roata, in mod individual. ESP include, de asemenea, functiile de antiblocare la franare (ABS) si de control al tractiunii.

 

Departamentul Automotive Aftermarket (AA) ofera companiilor care activeaza in domeniul auto post-vanzare si service-urilor auto o gama completa de echipamente de diagnoza si service, precum si o gama variata de piese de schimb – de la piese noi sau reconditionate, la solutii pentru reparare – atat pentru autoturisme, cat si pentru autovehiculele comerciale. Portofoliul sau include atat produse fabricate de Bosch ca echipamente originale, cat si produse si servicii post-vanzare dezvoltate si fabricate in-house. Peste 10.000 de angajati in 140 de tari si o retea logistica globala, asigura distributia a peste 450.000 de repere de piese de schimb la clienti, intr-un mod rapid si la timp. Prin domeniul „Diagnostics”, AA ofera tehnologie de testare si aparatura pentru service-urile auto, software de diagnoza, programe de training-uri si servicii de informare. În plus, departamentul Automotive Aftermarket (AA) este responsabil si pentru dezvoltarea conceptului de service-uri auto „Bosch Car Service”, cea mai mare retea de service-uri independente la nivel mondial, cu aproximativ 15.000 de parteneri. De asemenea, AA are mai mult de 500 de parteneri „AutoCrew”.


Grupul Bosch este un lider global in furnizarea de tehnologii si servicii. Conform rezultatelor preliminare, in anul fiscal 2011, peste 300.000 de angajati au generat vanzari de 51,4 miliarde de euro, in domeniile constructiei de autovehicule, tehnologiei industriale, bunurilor de larg consum si echipamentelor pentru constructii. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH si cele peste 350 de filiale si companii regionale din peste 60 de tari. Prin includerea partenerilor comerciali si de service, Bosch este reprezentat in aproximativ 150 de tari. Aceasta retea internationala de dezvoltare, productie si vanzare reprezinta fundatia cresterii continue a concernului german. Bosch a cheltuit in 2011 peste 4 miliarde de euro pentru cercetare si dezvoltare si a inregistrat peste 4.100 de patente pe plan international. Prin toate produsele si serviciile sale, Bosch sporeste calitatea vietii, oferind solutii care sunt atat inovatoare, cat si utile.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro