Si Orange se sprijina pe piata romanesca, de aici vin clientii!

31 iulie 2008

Veniturile Orange România au avansat în primul semestru cu 9% faţă de perioada similară a anului trecut, la 628 milioane euro, în condiţiile în care numărul de clienţi a urcat cu 17,7%, la 10,1 milioane, se arată în raportul financiar interimar al grupului France Telecom. Potrivit raportului, România a reprezentat unul dintre motoarele de creştere a bazei de clienţi a grupului francez în regiunea în care este inclusă, din care mai fac parte şi Republica Moldova, Republica Dominicană, regiunea Benelux sau Elveţia.
           

În al doilea trimestru, veniturile operatorului de telefonie mobilă s-au situat la 321 milioane euro, în creştere de la nivelul de 295 milioane euro în aprilie-iunie 2007.
           

"Începând din 2004 Orange România a înregistrat o creştere constantă şi echilibrată. Orange este în continuare lider detaşat din punctul de vedere al numărului de clienţi si al veniturilor, un fapt cu atât mai îmbucurător în contextul maturizării pieţei de telecomunicaţii şi intensificării competiţiei. Suntem multumiţi de rezultatele obţinute ce reconfirmă strategia coerentă a companiei", a declarat, într-un comunicat, directorul executiv al Orange Romania, Richard Moat.
           

Venitul mediu anual pe utilizator a fost la finele celui de-al doilea trimestru de 124 euro, în scădere de la 127 euro la finele primelor trei luni.
          

Pe segmentul serviciilor de internet broadband, numărul clienţilor Orange România era la finele lunii iunie de 1,129 milioane, în creştere cu 135% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2007.
           

Creşterea puternică a numărului de clienţi broadband se datorează extinderii reţelei de date mobile Orange în peste 400 de localităţi, inclusiv în zona rurală, ofertei complete de date mobile cu laptopuri şi ofertei convergente de telefonie fixă şi internet Home & Office Pack, se arată în comunicatul operatorului.
          

La nivelul grupului francez, veniturile au crescut cu 3,9%, la 26,3 miliarde euro, în timp ce profitul net a scăzut cu 17%, la 2,99 miliarde euro.
           

Scăderea câştigului net a fost cauzată, în mare parte, de o creştere cu 723 milioane euro a impozitului pe profit în Franţa, care a fost redus, în prima jumătate a anului trecut, cu 584 milioane euro, de recunoaşterea, de către autorităţile franceze, a unor reduceri de taxe.
           

Veniturile France Telecom au crescut pe fondul unui avans de 3% în ţările mature din Europa de Vest, combinat cu majorarea fondurilor obţinute de pe pieţele "cu un potenţial ridicat de dezvoltare", printre care se numără şi România, în medie cu 11,2%.
          

În aceste condiţii, profitul operaţional al grupului a urcat uşor, de la 5,46 miliarde euro la 5,47 miliarde euro.
          

Cheltuielile de capital au crescut cu 5,2%, la 3,13 miliarde euro, în timp ce, pe pieţele cu un potenţial ridicat de dezvoltare, acest indicator a înregistrat un avans de 3,8%, reprezentând 21% din investiţiile totale ale grupului în prima jumătate a anului.
           

Creşterea vizează, în principal, operaţiunile din România, Madagascar, Republica Dominicană şi Republica Moldova, precum şi noile afaceri din Niger şi Republica Africa Centrală, se arată în raportul France Telecom.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro