Daca sunteti in cautarea unei francize, veti observa ca francizorii au tendinta de a aborda procesul de selectie extrem de variat. O companie care are un brand cunoscut, un model de afacere profitabil si o franciza buna va avea in continuu cereri de franciza. De aceea, isi va permite sa aleaga. De fapt, aceasta selectie este o simpla incercarea de a protejare a afacerii. Alte firme francizoare, cu branduri mai putin cunoscute sau care aduc in prim-plan concepte noi, vor inregistra cu siguranta mai putine cereri. Aceasta nu inseamna neaparat ca oferta lor este mai putin valoroasa. Toate retelele de franciza au fost mici si necunoscute la inceput. Demararea unei astfel de afaceri de timpuriu inseamna mai putina concurenta si rezultate mai bune. Totusi riscurile sunt mai mari atunci cand se opereaza cu concepte de franciza mai putin stabile.
Francizorii care cresc rapid vor fi dornici sa atraga rapid francizati de buna calitate. Totusi ar trebui sa fie selectivi in privinta solicitantilor. Pe potentialii francizati ii sfatuim sa fie prudenti daca persoana cu care discuta pare a fi intr-o situatie disperata sau daca incearca sa–i manipuleze prin tehnici de vanzare agresive de genul: “daca nu veti semna acum, cu siguranta veti rata o mare afacere.” Unii francizori nu dispun de capitalul necesar si isi bazeaza expansiunea pe vanzarea de francize. Aceasta abordare periculoasa si nechibzuita va conduce inevitabil la scaderea standardelor de recrutare, ceea ce nu este in avantajul potentialului candidat.
Intelegerea procesului de recrutare
De indata ce ati identificat un sistem de franciza care vi se potriveste, va trebui sa aflati cate ceva despre procesul de recrutare a francizorului. Francizorii de succes vor avea un proces de recrutare bine structurat si va vor prezenta cu placere toate etapele pe care va trebui sa le parcurgeti.
Daca procesul de recrutare al francizorului este in regula si daca sunteti multumit de ceea ce ati auzit despre societate, va trebui sa treceti la etapa de verificare mutuala faza de verificare mutuala. Aceasta este perioada de “tatonare” dintre dumneavoastra si francizor, perioada in care veti vedea daca nevoile si dorintele partilor, precum si cerintele acestora in ceea ce priveste franciza, corespund. Ideal ar fi sa existe entuziasm de partea amandurora.
SURSA
Citeste zilnic sfaturi despre francize doar pe www.banisiafaceri.ro