Vrei să devii motociclist și ai pus ochii pe un model de motocicletă care îți place. Dacă în cazul motocicletei decizia a fost luată, nu știi ce cască ți-ar trebui. Sau ești motociclist de mai multă vreme, mergi cu motociclete din game diferite și ai stâns acasă mai multe căști. Prietenii care vin în vizită și le văd te întreabă câte sunt pentru tine și câte sunt pentru pasager, pentru a nu te considera un colecționar maniac, trebuie să le povestești că există!
MODELE de căşti motocicletă sunt:
Sunt căștile cu cea mai largă paletă de utilizare. La o primă vedere se aseamnă cu căștile sport, dar sunt făcute pentru folosință stradală, nu pentru circuit. Sunt căști integrale ce au în vedere și confortul, nu numai sportivitatea. Atâta timp cât se circulă pe asfalt, pot fi folosite pe orice fel de motocicletă (sportivă, sport-touring, naked).
Au o căptușeală mai amplă decât căștile sport și oferă o mai bună antifonare. În aceste căști aerul nu mai intră atât de ușor, nici prin zona bărbiei, nici pe la ceafă. Sunt proiectate în tunelul aerodinamic să fie silențioase atunci când stai într-o poziție cu spatele mai drept. Majoritatea căștilor sport-touring premium oferă și vizieră de soare integrată, astfel încât să nu mai fii nevoit ca la drum lung să cari cu tine două viziere (una pentru zi, alta pentru seară/noapte).
Combină libertatea oferită de căștile deschise cu siguranța căștilor integrale. Au protecție în jurul mandibulei, însă aceasta e rabatabilă, casca transformându-se – la nevoie – într-una deschisă. Sunt foare bune când folosești motocicleta pentru turism (sau dacă ești polițist motociclist). Nu trebuie să îți mai dai casca jos la fiecare oprire pentru a vorbi la telefon, a face o fotografie sau a bea rapid ceva.
Însă, ca orice soluție de compromis, avantajul vine la pachet cu dezavantaje. Căștile modulare sunt cela mai grele căști. Cântăresc cu cca 2-300 de grame mai mult decât o cască integrală de aceeași mărime și construită cu aceleași materiale. Pe de altă parte, în cazul majorității modelelor modulare, mandibula culisează până în creștet. E adevărat că astfel se transformă într-o cască deschisă, dar se pierde aerodinamica și se modifică și centrul ei de greutate.
Când ieși în off-road, nu mai ești static pe motocicletă. Pentru a o controla e nevoie ca pilotul să fie într-o permanentă mișcare. Iar când faci mișcare, organismul are nevoie de foarte mult aer. Acesta este motivul pentru care căștile motocross au atâta spațiu în zona mandibulei. Tot de aceea, în cazul lor, nu se folosește viziera, ci ochelari. În condiții de efort, orice viziera s-ar aburi. În plus, între nas și aer nu trebuie niciun obstacol.
Echipamente moto si piese moto-scutere originale gasiti pe unimotors.ro
Sunt o formulă hibrid (ca și motocicletele din gama dual sport), o combinație dintre căștile enduro și cele de pentru turism. Ca și în cazul modelelor enduro/cross, au cozoroc și spațiu mărit în pentru aer în zona mandibulei inferioare. Însă, pentru că nu e nevoie de atât de mult aer, sunt mai compacte. Antifonarea este mai bună și vin cu vizieră în locul ochelarilor, fapt ce la face adecvate pentru drumurile lungi. În caz de nevoie, pentru off road serios, viziera poate fi ridicată/demontată și înlocuită cu ochelari. Reciproca este valabilă: în cazul unei utilizări preponderent stradale, cozorocul se demontează, iar casca devine mai stabilă și mai silențioasă.
În concluzie, indiferent de tipul de cască ales, îţi dorim să ai parte de aventuri de neuitat şi să ajungi cu bine la destinaţie. Tine cont asadar de sfaturile noastre!
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro