Sfaturi pentru a redacta comunicate de presa

16 aprilie 2013

- Nu incerca sa vinzi. Un comunicat care incearca sa vanda sau sa promoveze ceva nu va fi luat in considerare. E de preferat sa te limitezi la fapte.

- Insista asupra informatiilor de actualitate. Rezolvi o problema sau incerci sa raspunzi cerintelor cititorilor? Stabileste care sunt acele cerinte si scrie comunicatul de presa din perspectiva beneficiilor pe care le-ar putea aduce cititorilor.

- Un titlu la obiect. Construieste un titlu care sa explice importanta stirii respective. Evita cuvintele care suna promotional. Continutul titlului va influenta decizia cititorului de a citi sau nu comunicatul.

- Un paragraf de deschidere convingator pentru comunicatul de presa. Raspunde la intrebarile cine, ce, unde, cand, de ce si cum. Rezuma in acest paragraf continutul comunicatului.

- Explicatie cuprinzatoare din perspectiva cititorului. Ofera multe detalii cu privire la stirea respectiva astfel incat editorul sa inteleaga importanta acestor comunicate de presa pentru cititorii publicatiei sale. Informatiile de context, citatele, comparatiile cu produse si servicii similare etc., care ilustreaza importanta stirii, trebuie incluse aici. Daca anunti aparitia unui produs nou, mentioneaza de asemenea data livrarii, pretul si alte amanunte de interes pentru cumparatori.

- Un rezumat concis. Include aici in special informatiile referitoare la produse sau servicii care pot dovedi abilitatile tale in domeniu. Mentioneaza, de asemenea, adresa sediului firmei, numarul de ani de experienta pe piata, etc. Incearca sa fii cat mai succint, nu include si bilantul anual.

- Include informatii de contact complete. Redacteaza un comunicat care sa cuprinda numele persoanei de contact, numele companiei, adresa completa, numarul de telefon, adresa de e-mail, site-ul WEB si URL. Persoana de contact trebuie sa fie disponibila si capabila sa raspunda la intrebari.

- Fii succint. Textul trebuie sa aiba maxim o pagina sau doua, nu mai mult de 500 de cuvinte (unii specialisti sustin ca un comunicat de presa n-ar trebui sa depaseasca 300 de cuvinte) .

Sfaturi pentru trimiterea unui comunicat de presa

- Alege publicul tinta. Cauta-i numai pe editorii care scriu despre domeniul tau de activitate sau despre tema pe care ti-ai ales-o.

- Afla care este cea mai buna metoda de a lua legatura cu publicul tau. Prin e-mail, posta directa sau fax? Nu toata lumea este de acord sa primeasca comunicate de presa pe e-mail.

- Nu atasa comunicatul mesajului trimis prin e-mail, ci incadreaza comunicatul in continutul mesajului.

- Nu insista. Ii vei deranja pe editori daca ii vei contacta din nou pentru a-i intreba daca au primit comunicatul.

- Informeaza-te cu privire la deadline-urile editorilor. Nu te astepta ca editorul sa-ti publice imediat comunicatul de care ai nevoie. Afla cand este cel mai potrivit moment pentru a trimite comunicatul.

- Updateaza-ti site-ul corespunzator celor mai recente “stiri” inainte de a trimite comunicatul de presa. Daca ai introdus un produs nou, updateaza acea rubrica a site-ului care se refera la produse. Daca tu nu acorzi destula atentie produsului astfel incat sa-l anunti pe site, de ce s-ar mai stradui altcineva sa-i faca reclama?

- Nu-i suna pe editori, publicatiile etc., la numerele lor cu 800. Aici ma refer la telefoane pentru a obtine numele si adresa editorului potrivit precum si la telefoane inutile de tipul “Ati primit comunicatul meu de presa?”. Nu te astepta sa plateasca altcineva pentru costurile tale de marketing.

» Preluat de pe LivePr.ro
- Sfaturi pentru a redacta comunicate de presa

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro