Sfatul Goodyear Dunlop: Cautati informatii dincolo de eticheta atunci cand alegeti anvelope de iarna

16 octombrie 2012

Gradele de pe noua eticheta UE pentru anvelope nu sunt relevante pentru toate anvelopele

Goodyear Dunlop sfatuieste operatorii de vehicule comerciale sa caute informatii dincolo de cele furnizate de noua eticheta UE pentru anvelope atunci cand doresc sa achizitioneze anvelope de iarna. În timp ce eficienta consumului de carburant si aderenta pe carosabil umed, indicate si pe noua eticheta UE pentru anvelope, se numara printre cele mai importante arii de performanta pentru operatorii de camioane pentru transport pe distanta lunga, acestea sunt printre cele mai putin relevante criterii pentru performanta unei anvelope în conditii de iarna. Aderenta si tractiunea pe zapada si gheata, impreuna cu kilometrajul, sunt prioritatile cheie pentru anvelopele de iarna, dar nu sunt prezente pe aceasta eticheta. Intr-un studiu recent realizat de Goodyear Dunlop, derulat în tarile nordice, aproape toti operatorii au pus tractiunea pe zapada afanata si tractiunea pe zapada batatorita ca fiind cele mai importante doua criterii de performanta pentru o anvelopa de iarna1.
Anvelopele dezvoltate pentru a fi utilizate în conditiile reci de iarna, cu carosabile alunecoase necesita un set diferit de criterii de performanta decat cel necesar pentru alte tipuri de conditii. Aici, cele care conteaza sunt aderenta si tractiunea, în special în conditii de drum acoperit cu gheata si zapada, acestea fiind cele mai importante criterii si sunt doar doua din cele 50 de criterii diferite pe care Goodyear Dunlop le ia în considerare atunci cand dezvolta anvelope pentru vehicule comerciale. Kilometrajul este, de asemenea, un criteriu foarte relevant pentru toate tipurile de anvelope pentru vehicule operationale. Goodyear Dunlop prioritizeaza anumite arii de performanta în acord cu cele mai relevante criterii pentru fiecare tip de operațiune in parte.

“Noi dezvoltam anvelope pentru a veni în întampinarea nevoilor clientului si pentru a le oferi o gama larga de aplicatii, fiecare pentru un set diferit si particular de cereri care trebuie satisfacute,” a declarat Boris Stevanovic, Marketing Director Truck Tires, Goodyear Dunlop EMEA. “Cand îsi fac ultimele calcule, clientii nostri cauta cele mai mici costuri posibile pentru întreaga durata de viata a operatiunii, cu niciun compromis pentru siguranta si cu un impact minim pentru mediul înconjurator. Scopul nostru este sa realizam acest lucru daca este posibil, dar modul în care o vom face variaza în functie de tipul de operatiune în care anvelopele vor fi folosite.”

Criteriile de performanta ale Goodyear Dunlop

Criteriile de pe noua eticheta UE pentru anvelope acopera doar trei aspecte ale performantei unei anvelope: eficienta consumului de carburant, aderenta pe carosabil umed si nivelul zgomotului exterior. Aceste criterii variaza ca importanta în functie de tipul operatiunilor pe care le realizeaza vehiculele. În functie de pozitia anvelopei si de aplicatia specifica pentru care a fost proiectata, alte criterii de performanta pot fi la fel de importante si chiar mai importante pentru aceasta decat cele de pe noua eticheta UE pentru anvelope. Anumite criterii de pe eticheta pot fi influentate negativ doar pentru ca anvelopa a fost optimizata pentru o aplicatie particulara. Goodyear Dunlop prioritizeaza atributele de performanta ale anvelopelor sale în acord cu tipul de operatiune pentru care anvelopa este destinata


Operatiunile pentru transport pe distanta lunga implica în principal transportul de bunuri cu un camion si un trailer pe distante lungi, ruland pe drumuri întinse si cu viteza constanta, iar numarul si gradul de dificultate al virajelor sunt limitate. Rezistenta scazuta la rulare si aderenta pe carosabil umed sunt printre criteriile de performanta de top atat pentru Goodyear Dunlop cat si pentru operatorii de astfel de vehicule, astfel încat în acest punct noua eticheta UE pentru anvelope este extrem de relevanta.

Transportul regional si distributia au loc pe distante medii si lungi si implica frecvent oprirea si rularea în trafic. Drumurile urbane înseamna o expunere constanta la forta laterala si la eroziune, la rularea pe suprafete de drum uzate si deteriorate inegal. Acest tip de operatiune implica o varietate larga de configuratii ale vehiculului. Goodyear Dunlop pune nivelul ridicat al kilometrajului, capacitatea de a rula bine în orice sezon si nivelul ridicat al rezistentei la deteriorare ca primele trei criterii, acestea fiind urmate, ca importanta, de aderenta pe carosabil umed si eficienta consumului de carburant. Aceasta înseamna ca durata lunga de viata a anvelopei (incluzand aici si resaparea) si performanta buna de-a lungul anului întalnesc cele mai importante nevoi ale operatorilor, consumul de carburant ramanand si el un criteriu înca extrem de relevant.
Vehiculele pentru servicii mixte si constructii variaza în configuratie si opereaza în general pe distante medii si scurte, 10% din aceste distante fiind acoperite pe drumuri de tip off road, ce implica conditii de drum severe. Abilitatea de a conduce pe suprafete line si durata de viata lunga a anvelopei sunt esentiale pentru anvelopele utilizate pe vehicule precum basculante si betoniere. De aceea aici sunt importante: tractiuneam off-road, capacitatea anvelopelor de a fi resapate si kilometrajul. Aici Eficienta Consumului de Combustibil si elemente ce tin de Nivelul de Zgomot ce se afla printre criteriile de pe noua eticheta UE sunt mai putin relevante, în timp ce Aderenta pe Carosabil Umed este relevanta pentru acest tip de vehicule.


Operatiunile municipale si urbane implica oprirea constanta si rularea la viteze mici si medii. Curbarea flancurilor si expunerea la fortele laterale este frecventa. În multe cazuri o forta foarte mare este necesara aici, în special în cazul vehiculelor hibride, vehiculele municipale experimenteaza o mare varietate de conditii de încarcare. Kilometrajul si rezistenta la deteriorare sunt principalele calitati ale anvelopelor municipale, împreuna cu aderenta pe carosabil umed si cu capacitatea de resapare. Nivelul zgomotului exterior este, de asemenea, important pentru mediul urban si pentru pasagerii aflati în vehiculele serviciului public. În acest caz, numai aderenta pe carosabil umed si nivelul zgomotului exterior, de pe noua eticheta UE, sunt relevante pentru anvelope.
Transportul în conditii de iarna implica posibilitatea de a rula în conditii de drum cu o aderenta extrem de scazuta. Conditiile de drum se schimba adesea între umezeala, drum uscat, zapada si gheata, si pot fi implicate toate tipurile de vehicule. Tractiunea si aderenta pe zapada si gheata sunt principalele prioritati pentru performanta anvelopelor de iarna: pentru a mentine vehiculele în miscare si pentru a pastra siguranta în trafic. Capacitatea de resapare, aderenta pe carosabil umed si kilometrajul sunt, de asemenea, relevante. Desi eficienta consumului de carburant este un aspect important, tractiunea buna în conditii de iarna are o mai mare importanta în acest caz.
 

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro