Sectorul spatiilor industriale este inca in fasa

15 iunie 2006

Anul trecut, ofertele pentru sectorul de spatii industriale au fost restranse, iar investitiile nesemnificative, in conditiile in care rentabilitatea lor este foarte importanta. Cel putin acesta este rezultatul unei analize realizate de compania de imobiliare Regatta. Pentru anul in curs sunt asteptate multe schimbari pozitive, chiar radicale din partea investitorilor ... care vor ridica astfel de spatii in imediata vecinatate a Soselei de Centura a Capitalei. Fie ca vor opta pentru dezvoltarea de parcuri logistice, fie pentru constructii individuale in conformitate cu standarde europene de calitate, acestia vor obtine profit garantat.
 
Piata romaneasca are nevoie de spatii de calitate, iar 2006 este cel mai potrivit moment pentru „atacarea" acestui gen de proiecte. Marile companii nationale si multi-nationale doresc spatii logistice si industriale de calitate intr-un termen cat mai scurt. Unul dintre obstacolele cu care investitorii se confrunta in incercarea de a satisface cererea este lipsa utilitatilor. Astfel de aspecte care tin de finalizarea unei locatii sunt destul de anevoioase si costisitoare, in comparatie cu solicitarile prompte din partea chiriasilor.
 
Totodata, 2006 poate fi startul unei noi practici, aceea prin care spatiile logistice si industriale sunt construite si prezentate viitorilor chiriasi la stadiu avansat. Pana acum s-a cumparat terenul si apoi au fost asteptati potentialii clienti care sa inchirieze spatiile aflate in stadiul de proiect. Pentru un investitor acest "traseu" reprezinta o pierde de timp si chiar de bani (prin neincasarea unor luni/ani de chirie pe care ar fi castigat-o daca aveau constructia gata). Piata este capabila sa absoarba cladiri construite pe aceste terenuri.
 
Potrivit analizei realizata de compania Regatta, vom asista la aparitia pe piata a unor noi centre logistice cu servicii integrate precum cele de manipulare si gestiune. Companiile prefera sa se mute in asemenea spatii datorita facilitatilor pe care le gasesc. Printre acestea se numara rampele de incarcare/descarcare, inaltimea foarte mare (care ofera posibilitatea de depozitare pe verticala), platformele betonate pentru parcare, usi de acces largi, care permit intrarea directa a camioanelor. Aceste facilitati duc si la o reducere a costului chiriilor. Un alt avantaj il constituie spatiile, care sunt construite cu materiale si tehnici moderne, cu izolatii termice si fonice bune, ducand la o reducere a costului privind utilitatile.
 
Reconversia vechilor platformele industriale este un alt subiect abordat de analiza Regatta. Potrivit analizei, este incontestabil faptul ca platformele din interiorul orasului, pana la linia de centura a Capitalei, sa primeasca alte destinatii: rezidentiale, comerciale, de birouri. Un astfel de exemplu ar fi platforma de la Policolor, unde foarte multe dintre facilitatile de productie au fost inchise si transformate in spatii comerciale si de birouri. La fel s-a petrecut si cu platforma Metav din Baneasa, unde se afla sediile multor companii multinationale si nationale. Un alt exemplu este si Pipera, care a devenit un centru integrat pentru birouri si spatii de logistica, adapostind sediile unor binecunoscute companii. Pasul urmator va fi reconversia platformei Republica-Faur, care in timp va fi regandita spre a se construi un proiect rezidential.
 
Printre avantajele fostelor platforme industriale pot fi amintite: o buna pozitionare, accesul la mijloace de transport si existenta utilitatilor cu capacitate industriala, ceea ce inseamna scutirea de unele cheltuieli importante. Dezavantajele sunt mai putine in comparatie cu avantajele. In aceasta categorie s-ar incadra necesitatea unor demolari costistioare. Un alt proces necesar este ecologizarea terenurilor pe care s-au aflat aceste platforme .

Nicoleta Margineanu
[email protected]

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro