Scania intra sub umbrela Volkswagen

17 iulie 2008

Grupul german Volkswagen AG, cel mai mare constructor auto din Europa, a anuntat joi ca a obtinut aprobarea autoritatilor de reglementare pentru planul sau de a achizitiona majoritatea drepturilor de vot la constructorul suedez de camioane Scania, transmite AFP.
'Pachetul majoritar urmeaza sa fie achizitionat la data de 22 iulie' intr-o tranzactie care ar urma sa coste VW aproximativ 2,8 miliarde euro (4,4 miliarde dolari), a anuntat grupul german intr-un comunicat.

In luna martie a acestui an Volkswagen a convenit sa preia participatiile detinute la Scania de fundatiile Investor AB si Wallenberg. in urma acestei tranzactii drepturile de vot detinute de VW la Scania vor creste la 68,6 procente de la 37,98 procente in prezent, iar participatia VW va creste la 37,73 la suta de la 20,89 la suta.
Uniunea Europeana a aprobat tranzactia la data de 13 iunie insa VW are in continuare nevoie de aprobarea mai multor autoritati de reglementare din mai multe tari. Comisia Europeana a aratat ca aceasta tranzactie nu va afecta competitia in sectorul productiei de autobuze si camioane. Potrivit CE, pachetul de actiuni detinut de Volkswagen la producatorul de camioane MAN, principalul competitor pentru Scania, 'nu va avea efecte adverse' asupra competitiei.

Volkswagen a informat ca va finaliza consolidarea Scania in a doua jumatate a acestui an. 'Suntem incantati de faptul ca Scania va deveni al noualea brand sub umbrela celui mai mare constructor auto din Europa', a declarat directorul general de la Volkswagen, Martin Winterkorn. Grupul german a precizat ca Scania isi va pastra propriul cartier general, profilul si cultura sa organizationala. Scania are sediul la Sodertalje, Suedia.

In luna septembrie 2006 MAN a esuat in incercarea de a prelua Scania cu o oferta de 10,3 miliarde euro. La acea data, Volkswagen, cel mai mare actionar individual de la Scania, a respins oferta dar a preluat o participatie de 29,9 procente la MAN si a demarat negocierile pentru o fuziune in trei care sa regrupeze operatiunile din domeniul autovehiculelor comerciale ale Volkswagen, Scania si VW. Noua companie ar urma sa devina cel mai mare producator european de camioane, depasind Daimler AG si Volvo AB.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro